DayZ:n luoja: "Pelin hylkääminen vapautti minut" / Uutiset / pelaaja.fi

DayZ:n luoja: "Pelin hylkääminen vapautti minut"

3.03.2015 // Kirjoittanut: Johanna Puustinen
1

Zombiselviytymispeli DayZ:n luoja Dean Hall pohdiskelee entisen elämänsä hylkäämistä Tumblr-blogissaan.

DayZ:n Arma II -sotapelin modina käyntiin polkaissut Hall jätti selviytymispeliä tällä hetkellä työstävän Bohemia Interactiven loppuvuodesta. Mies laittoi heti kättelyssä oman RocketWerkz-studionsa pystyyn, mutta enempää tietoa uusista projekteista ei ole tähän mennessä saatu.

Blogissaan Hall toteaa DayZ:n jättämisen olleen erittäin vaikea päätös, mutta kertoo omien toiveidensa ja haaveidensa eroavansa suuresti zombipelin tulevaisuudensuunnitelmista.

– Minusta uhkasi tulla taakka DayZ:n kehittämiselle. Ideani ovat radikaaleja. En jätä asioita puolitiehen. En tahdo tehdä turvallisia pelejä, enkä tahdo tehdä niitä totutuin tavoin, Hall selittää blogissaan.

Hallin mukaan DayZ:n menestyksen tuoma täydellinen taloudellinen vapaus antaa hänen toteuttaa unelmiaan vapaasti.

– Entä jos voisin tuoda maailman kokeneimmat pelinkehittäjät saman katon alle tekemään peliä, jonka tarkoituksena ei ole miellyttää suurta yleisöä? Entä jos pelejä ei kehitettäisi rahan takia? Entä jos voisimme keskittyä vain itse peliin? Hall pohtii.

Hall työstää tämänhetkistä moninpeliprojektiaan yhdessä vähintään yhtä villisti visioivan Improbable-teknologiayhtiön kanssa. Menestyksen jahtaamisen sijaan mies aikoo rikkoa rajoja ja luoda uudenlaisia pelikokemuksia.

– Minun ei tarvitse kosiskella yhteisöä tai kokea syyllisyyttä muiden rahojen käyttämisestä. En edes välitä siitä, saanko omat rahani takaisin. Tämä tunne on uskomattoman vapauttava. Tästä pelien tekemisessä on mielestäni kyse, Hall tiivistää.

Lähde: Rocket (Tumblr), VG247

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Keishari kuva
Keishari

Eiköhän Hallin uusi peli julkaista myöskin betana eikä saateta koskaan loppuun.
Bugit on vain ominaisuuksia, koska beta. :)