Del Toro kiroaa Konamia: "Silent Hillsin kuoppaamisessa ei ole mitään järkeä" / Uutiset / pelaaja.fi

Del Toro kiroaa Konamia: "Silent Hillsin kuoppaamisessa ei ole mitään järkeä"

15.10.2015 // Kirjoittanut: Johanna Puustinen
12
Del Toro kiroaa Konamia: "Silent Hillsin kuoppaamisessa ei ole mitään järkeä"

Silent Hillsin kuolemantuomiosta tulee pian puolisen vuotta, mutta ohjaaja Guillermo del Toro ei ole vieläkään toipunut tappiostaan.

Mies on jälleen avautunut surutyöstään medialle uuden Crimson Peak -elokuvansa markkinoinnin yhteydessä, eikä teksti ole kaunista. Bloody Disgusting -kauhuleffasivustolle katkera del Toro päivitteli Konamin peruutuspäätöksen täydellistä järjettömyyttä.

– Kuvittelin, että voisimme tehdä merkittävän pelin ja todella iskeä genren ytimeen. Siinä, ettei peliä nyt tule, ei ole mitään v*tun järkeä. Ei mitään v*tun järkeä, del Toro kirosi haastattelussa.

Bloody Disgustingin piinapenkissä del Toro myös paljasti hieman enemmän Silent Hillsin pelillisestä suunnasta. Vaikka fanit saivat hieman vihiä pelin tunnelmasta PlayStation Storen P.T -demon muodossa, on lopullisen vision kerrottu jo aiemmin olleen hyvin erilainen.

– Olen nähnyt joitain Silent Hillsiä varten suunnittelemiamme asioita myöhemmin ilmestyneissä peleissä, kuten The Last of Usissa. Se saa minut ajattelemaan, että olimme menossa oikeaan suuntaan. Halusimme luoda paniikkia kaavailemillamme ratkaisuilla, ja on todella sääli, ettei se tule tapahtumaan, lyöty mies summasi.

Lähde: Bloody Disgusting, VG247

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän zappah kuva
zappah

No eipä siinä kyllä järkeä olekaan mutta se pohjimmainen syy lienee Kojiman ja Konamin väleissä eikä välttämättä varsinaisesti muuten peliprojektissa. Pakko kai se on perua jos toinen päätyypeistä lähtee/joutuu kävelemään.

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus

Konamilla on hyvä ote peliteollisuudesta tällä hetkellä. Ei muutakun mobiilia ja uhkapelimasiinoita kehiin, vitut vuosikymmeniä konsoli ja pc-pelejä pelanneista faneista!

Käyttäjän Norsukampa kuva
Norsukampa
Lainaus käyttäjältä snaketus

Konamilla on hyvä ote peliteollisuudesta tällä hetkellä. Ei muutakun mobiilia ja uhkapelimasiinoita kehiin, vitut vuosikymmeniä konsoli ja pc-pelejä pelanneista faneista!

Katso Silent Hill-sarjan myyntilukemia viimeisten vuosien ajalta ja yhdistä siihen taloudellinen riski siitä että Hideo Kojima sorvaa peliä taas egotripeillään sen viisi vuotta budjetoitua ylimääräistä niin varmaan saat saman lopputuloksen kuin minäkin? Talous edellä näinä päivinä ja siinä ei paljoa fanien itkut auta.

Mieluummin näin ja ehkä sitten valoisammassa tulevaisuudessa paluu vanhaan kuin konkurssiin ja lappu luukulle myös pelisarjojen osalta tyyliin Interplay, Acclaim ja moni muu.

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus
Lainaus käyttäjältä Norsukampa

[quote='käyttäjältä snaketus']Konamilla on hyvä ote peliteollisuudesta tällä hetkellä. Ei muutakun mobiilia ja uhkapelimasiinoita kehiin, vitut vuosikymmeniä konsoli ja pc-pelejä pelanneista faneista![/quote]
Katso Silent Hill-sarjan myyntilukemia viimeisten vuosien ajalta ja yhdistä siihen taloudellinen riski siitä että Hideo Kojima sorvaa peliä taas egotripeillään sen viisi vuotta budjetoitua ylimääräistä niin varmaan saat saman lopputuloksen kuin minäkin? Talous edellä näinä päivinä ja siinä ei paljoa fanien itkut auta.

Mieluummin näin ja ehkä sitten valoisammassa tulevaisuudessa paluu vanhaan kuin konkurssiin ja lappu luukulle myös pelisarjojen osalta tyyliin Interplay, Acclaim ja moni muu.

Mulle nyt on yksi ja sama miksi näyttivät pelaajille keskisormea, mutta niin tekivät. Ei multa sille ymmärrystä löydy, että jotkut joilla on miljardit taskuissa eivät tyydy kolmen miljardin sijaan kahteen. Ymmärrän yritystoiminnan, mutta en tuota Konamin käytöstä.

Käyttäjän YritaEdes kuva
YritaEdes

Niin, no. Kyseessä on Konami, firma joka on tehnyt viime vuosina vähintäänkin outoja päätöksiä. Totta puhuen, kun katselee Konamin julkaisemia pelejä edelliselle ja nykyiselle konsolisukupolvelle, niin ei sieltä kovinkaan kummoisia helmiä löydy.

Lainaus käyttäjältä Norsukampa

Katso Silent Hill-sarjan myyntilukemia viimeisten vuosien ajalta ja yhdistä siihen taloudellinen riski siitä että Hideo Kojima sorvaa peliä taas egotripeillään sen viisi vuotta budjetoitua ylimääräistä niin varmaan saat saman lopputuloksen kuin minäkin? Talous edellä näinä päivinä ja siinä ei paljoa fanien itkut auta.

Mieluummin näin ja ehkä sitten valoisammassa tulevaisuudessa paluu vanhaan kuin konkurssiin ja lappu luukulle myös pelisarjojen osalta tyyliin Interplay, Acclaim ja moni muu.

Jos katsoo Silent Hillien laatua viime vuosilta on suhteellisen hyvin nähtävissä miksi ei pelit mene kaupan. Tosin kauhupelien menekki ei ole ollut sieltä parhaimmasta päästä viime vuosina, joka luultavasti vaikuttaa asiaan.

Kojima on sinänsä mielenkiintoinen tapaus. Hepun hitsaus tahti ei varmaan omistajia hirveästi miellytä tai lompakkoa lohduta. Toisaalta tässä kohtaa pitäisi varmaan muistaa, että kyseessä on Kojima ja herran kulttimaineen pitäisi taata rahat takaisin ja vielä päällekkin, melkeimpä riippumatta siitä kuinka paljon rahaa on kulutettu. Näin siis teoriassa. Tällä hetkellä, mikäli tämä forbesin artikkeli antaa viitteitä matkaa on vielä kuitenkin suhteellisen paljon.

Käyttäjän Slipoveri kuva
Slipoveri

Tällä hetkellä kyllä kauhupelit ovat taas kovassa nosteessa ja nimet Del Toro, Kojima ja myös Norman Reedus ovat niin isoja ja maineessa olevia, että kyllä tuosta oisi saanut fyffeä pojat kuin toisetkin taskuun. Mutta tietenkin riskikin on suuri. Entä jos kauhupelit ovat taas ravintoketjun alapäässä parin vuoden päästä kun peli olisi tullut ulos..

Käyttäjän kapa85 kuva
kapa85

Kyllähän tuo olisi tietysti konamille aikamoinen taloudellinen riski olisi ollut. Kojima kun ei varmasti suostu visioistaan kauheasti joustamaan. Harmi ettei nykypäivänä kojiman kaltaisille mestareille ole oikein markkinoita.

Käyttäjän realOG kuva
realOG

Hyvä vaan ettei tullut vielä, pelaajat olis varmaan valittanut ylitarjonnasta

Käyttäjän Haerski kuva
Haerski
Lainaus käyttäjältä snaketus

Mulle nyt on yksi ja sama miksi näyttivät pelaajille keskisormea, mutta niin tekivät. Ei multa sille ymmärrystä löydy, että jotkut joilla on miljardit taskuissa eivät tyydy kolmen miljardin sijaan kahteen. Ymmärrän yritystoiminnan, mutta en tuota Konamin käytöstä.

Taisi Forbes arvioida tuossa taannoin, ettei Phantom Pain vielä kolmen miljoonan myynneilläänkään ole voitollinen peli. Myyntipiikki on jo ohi ja peli pitäisi vielä hivuttaa jotenkin 5-6 miljoonan myynteihin, että oltaisiin edes katettu kehityskustannukset. Alkaa tässä pikkuhiljaa ymmärtää Konaminkin kannan asiaan.

Se nyt ainakin voidaan jo todeta, ettei kyseessä todellakaan ole Konamin keskisormi pelaajille, vaikka tilanteesta olisikin voinut viestiä paremmin... tai ylipäätään viestiä jollain tavalla. Rahaongelmien ruotiminen julkisesti ei vaan yleisesti kuulu yrityselämän tapoihin.

Käyttäjän tiger80 kuva
tiger80

Olenkohan ainoa jota tämän pelin peruuttaminen ei hetkauttanut mihinkään suuntaan. Tosin syynä voi olla se, että en ole ainoatakaan Silent Hill -peliä pelannut koskaan.