Arvostettu pelisuunnittelija Warren Spector ei tunnu kaipaavan seuraavaa konsolisukupolvea. Vasta syksyllä saapuvan Epic Mickey 2:n myötä Xbox 360:lle sekä PlayStation 3:lle loikkaava kehittäjä näkee, että pelien kanssa kohdattaviin yleisiin ongelmiin ratkaisu löytyy muualta kuin vain uudesta raudasta.
– En ole erityisemmin tekniikkamiehiä. Olen suunnittelu-, tarina- ja hahmoihminen. Uskon, että valtaosa meidän ratkaisua kaipaavista ongelmista ovat luovia teknisten sijaan, Spector kertoi Edge-lehdelle.
Spector ei toki vähättele tekniikan roolia pelinkehityksessä. Hän kuitenkin uskoo, että useanlaiset pelit voidaan mukauttaa sen hetkisen tekniikan vaatimiin rajoihin.
– Teemme tietysti ohjelmistoja, joten työssämme on aina tekninen elementti mukana. Minä teen kuitenkin pelejä, jotka tekevät lopulta niin kuin minä haluan, ja minä käytän mitä hyvänsä teknologiaa on vain saatavilla.
Spector muistetaan erityisesti työstään monipuolisen Deus Ex -pelin parissa. Hänet palkittiin noin kuukausi sitten myös Game Developers Choice Awards- gaalassa elämäntyöpalkinnolla.
Lähde: Edge