Deus Ex -luoja ei kaipaa uusia konsoleita – luovuudessa ratkaisu ongelmiin

Deus Ex -peliä suunnittelemassa ollut Warren Spector ei turhaan haikaile uuden tekniikan perään. Sen sijaan mies korostaa käyttämään luovuutta.

2.4.2012 13:46

Arvostettu pelisuunnittelija Warren Spector ei tunnu kaipaavan seuraavaa konsolisukupolvea. Vasta syksyllä saapuvan Epic Mickey 2:n myötä Xbox 360:lle sekä PlayStation 3:lle loikkaava kehittäjä näkee, että pelien kanssa kohdattaviin yleisiin ongelmiin ratkaisu löytyy muualta kuin vain uudesta raudasta.

– En ole erityisemmin tekniikkamiehiä. Olen suunnittelu-, tarina- ja hahmoihminen. Uskon, että valtaosa meidän ratkaisua kaipaavista ongelmista ovat luovia teknisten sijaan, Spector kertoi Edge-lehdelle.

Spector ei toki vähättele tekniikan roolia pelinkehityksessä. Hän kuitenkin uskoo, että useanlaiset pelit voidaan mukauttaa sen hetkisen tekniikan vaatimiin rajoihin.

– Teemme tietysti ohjelmistoja, joten työssämme on aina tekninen elementti mukana. Minä teen kuitenkin pelejä, jotka tekevät lopulta niin kuin minä haluan, ja minä käytän mitä hyvänsä teknologiaa on vain saatavilla.

Spector muistetaan erityisesti työstään monipuolisen Deus Ex -pelin parissa. Hänet palkittiin noin kuukausi sitten myös Game Developers Choice Awards- gaalassa elämäntyöpalkinnolla.

Lähde: Edge

Lisää luettavaa