Deus Ex: Mankind Dividedin pomot voi päihittää puhumalla / Uutiset / pelaaja.fi

Deus Ex: Mankind Dividedin pomot voi päihittää puhumalla

26.07.2015 // Kirjoittanut: Johanna Puustinen
5
Deus Ex: Mankind Dividedin pomot voi päihittää puhumalla

Ensi vuonna ilmestyvä Deus Ex: Mankind Divided uskoo eri pelityylien tasapuoliseen tukemiseen.

Official Xbox Magazine -lehdelle antamassaan haastattelussa Mankind Dividedin pelattavuudesta vastaava ohjaaja Patrick Fortier kertoo pelin joustavuuden yltävän tällä kertaa myös pomotaisteluihin. Peliä edeltäneen Human Revolutionin ehdottomien yhteenottojen sijaan Mankind Divided tarjoilee erilaisille pelaajille räätälöityjä mahdollisuuksia edetä.

– Human Revolutionin pomotaistelut olivat temaattisesti mielenkiintoisia, mutta monet pelaajat eivät saaneet niistä itselleen sopivaa haastetta, Fortier pohtii haastattelussa.

Uudessa osassa pomotaistelut eivät ole Fortierin mukaan väistämättömiä kuolemantuomioita. Avoimen räiskinnän ja hiippailun lisäksi luovimmat pelaajat voivat jopa puhua päävihulaiset ympäri. Koska pomot voivat Mankind Dividedissa jäädä henkiin, taisteluiden lopputulos vaikuttaa pelin tarinaan tietyin tavoin.

– Tietyt keskustelut saattavat tarjota täysin uusia tapoja selvittää tilanne, mies kertoo.

Deus Ex: Mankind Divided julkaistaan näillä näkymin vuoden 2016 alkupuolella PlayStation 4:lle, Xbox Onelle ja pc:lle.

Lähde: GamesRadar, VG247

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Dareg kuva
Dareg

Parempi näin. Edellisessa osassa pakotettiin tappelemaan pomoja vastaan eikä se ollut mitenkään mukavaa jos halus hiippailla ja muuten vaan olla tappamatta ketään.

Käyttäjän mecha_no_maniac kuva
mecha_no_maniac

Vastavuoroisesti noiden keskustelujen pitäisi olla uskottavasti kirjoitettuja ja sopivan haastavia. Mikä pointti siinä muka ois, jos pelaaja voisi rauhassa käydä kaikki vaihtoehdot läpi kunnes se oikea löytyy? Eihän oikeassakaan konfliktitilanteessa voi loputtomiin laukoa mitä sattuu ja toivoa että vastapuoli rauhottuu.

Voisinkin kuvitella tilanteen, jossa pohjimmaisena olisi se "Ihan sama, TAPELLAAN!-vaihtoehto ja sitten sen ohella olisi vaikka 3-5 perustelua, joilla tilanteen voisi saada ratkaistua rauhallisesti. Mutta sitten noista useista vaihtoehdoista vain 1-2 olisivat oikeasti vastapuoleen tehoavia perusteluja. Ja oikeat vaihtoehdot voisi päätellä vastustajan persoonallisuuden sekä tilanteen perusteella. Yrityksiesi määrä riippuisi tietenkin vaihtoehtojen kokonaismäärästä.

Käyttäjän kurrinen123 kuva
kurrinen123

Eikös realistisin olisi, että jotkut voi päihittää puhumalla, ja jotkut on niin hulluja ettei pysty? Toki ihan hyvä, jos kaikki pystyy.

Käyttäjän JNyknn kuva
JNyknn

Tällaista ominaisuutta olenkin halunnut jo pitkään roolipeleihin. Pomohirviöt on jotain mitä en suurimmassa osassa tapauksissa siedä yhtään. Tavallista vaikeampia taisteluita voi toki olla, mutta ylikestäviä supermöllejä, ei kiitos.

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus

Muutenkin "pakko olla pomotaistelut" peleissä ja pelisuunnittelussa on niin vanhanaikainen tapa suunnitella pelejä. Toki ne voi olla hauskoja, mutta jos totta puhutaan niin nykyään on monesti tullut fiilis cut scenen aikana, kun pelihahmo ja pahis ei ole asiasta samaa mieltä, että pakollinen pomotaistelu on tulossa ja naps siinähän se on, pakollinen pomotaistelu. Yleensä vielä varsin turhauttava sellainen. Joillekin pomotaistelut on pelin suola, mutta itse olen taas sitä mieltä, että pelin voisi suunnitella hyväksi ja haastavaksi ilman pomotaisteluitakin, jotka ovat siellä vain siksi, että pitää olla. Tämän pelin pisteet nousi juuri ainakin paljon minun silmissä.