Diablo II: Resurrected kamppailee verkko-ongelmien kanssa vielä muutama viikko julkaisunsa jälkeen.

Nykypäivään päivitetyn klassikkoroolipelin palvelinten kanssa on ollut ajoittaisia ongelmia Diablo II: Resurrectedin julkaisusta alkaen, mikä on ainakin rajoittanut pelaamista verkkoon liitetyillä hahmoilla. Nyt kehittäjä Blizzard Entertainment on avannut syitä verkko-ongelmiin keskustelupalstallaan. Yhteisömanageri PezRadar kertoo foorumilla kattavasti Diablo II: Resurrectedin ongelmien taustoista, jotka liittyvät osittain studion säilyttämään alkuperäiseen koodiin ja osittain nykypelaajien toimintamalleihin.

PezRadarin mukaan moderneilla pelaajilla on saatavillaan paljon aiempaa enemmän pelin saloihin ohjeistavaa sisältöä, jonka vuoksi pelaajat luovat ja tuhoavat pelejä aiempaa tiheämmällä tahdilla. Studion kerrotaan havainneen käytöstä jo betatestissä, mutta aliarvioineen tästä huolimatta ilmiön laajuuden. PezRadar kertoo Blizzardin työstävän useita erilaisia menetelmiä ongelmien vähentämiseksi. Esimerkiksi pelien luomista ja niihin liittymistä on rajoitettu tilapäisesti. Lisäksi pelissä otetaan lähitulevaisuudessa käyttöön jonotuskäytäntö sekä merkittävämpiä arkkitehtuuriuudistuksia, joiden kerrotaan lievittävän pelin palvelinkuormaa.

Lähde: Blizzard

Lisää luettavaa