
Diablo IV:n ennakkojulkaisu ei sujunut ongelmitta PlayStationeilla.
Pelin Ultimate-version ennakkotilanneet pelaajat pääsivät käsiksi Diablo IV:een viime yön aikana. PlayStation-pelaajien kohdalla varhaisversio on kuitenkin kärsinyt odottamattomista ongelmista.
Pelaajat ovat kertoneet kohdanneensa virheilmoituksen puuttuvasta lisenssistä yrittäessään pelata Diablo IV:tä PlayStationeilla. Ongelmaan kerrotaan löytyneen helpotusta odottamattomalla tavalla. Pelaajien mukaan Diablo IV:n varhaisversioon kirjautuminen on onnistunut, kunhan he ovat ensin ostaneet käyttäjätililleen pelin oikealla rahalla hankittavaa Platinum-valuuttaa. Useampi pelaaja kertoo pelin keskustelupalstalla ratkaisessaansa ongelman valuuttahankinnalla.
Blizzard kertoo pelin keskustelupalstalla tutkivansa ongelmaa. Toistaiseksi studio ei kuitenkaan ole vahvistanut korjausta tilanteeseen. Diablo IV:n pc- ja Xbox-versioissa vastaavaa ongelmaa ei ole raportoitu.
Lähde: Blizzard
Kommentit
Ylläri että takkuilee juurikin pleikalla kun molemmat osapuolet haluaa mikkis diilin toteuttaa. Varmaan tahalleen panostettu vähemmän siihen PS versioon toiveikkaana kaupan toteutumisesta. No blizzard ollu paskaa jo 10 vuotta anyway.
Kumma juttu jo sinänsä että yleensä se PS versio ollu konsoleista se parhaiten toimiva monissa peleissä. Pc versioista ei edes tarvii peleissä puhua kun fanit joutuu aina modaamaan pelit pelattavaan kuntoon.
Jokaisessa vitsissä/trollauksessa on puoli totuutta joka tekee asiasta hauskan, tässä totuutta varmuudella on jälkimmäinen kapple, ensimmäinenkin voi hyvin olla.
Se on hyvä että on vilkas mielikuvitus, eipähän tule tylsää ainakaan.
Kieltämättä tuli itselle mieleen myös, että Playstation versio on jätetty vähän vähemmälle huomiolle. Fooliohattu päässä viikonloppuun.
Jos tämä ongelma liittyisi tehoihin niin näinhän sen kuuluisikin mennä. Leikkiasema on "tehokonsoleista" se selvästi tehottomampi pökäle ja Mestari PC:stä tarvi tehovertailussa ees puhu sekun päihittää nämä nuhapumput vaikka ne fuusioituisivat yhteen ja ottaisivat vielä switchin bitchin reppuselkään.
hhmmmm.... Nyt jos aletaan vielä kovemmin foliohattuilemaan, niin ehkä se onkin juuri altavastaava sony joka on sabotuinut vuosien varrella äxlaatikko ja pcmaster editionit saadakseen leluasemalleen edes jonkin näköisen mahdollisuuden painia samassa sarjassa parempiensa kanssa. Tätä sopii nyt tutkia soitan tästä pika pikaa Komisario Palmulle.
Tuossa ihan mielenkiintoinen video aiheesta:
https://youtu.be/uVdwc66p4nw
Toisaalta PS5 ja XSX ovat kuitenkin hieman eri arkkitehtuuria, enkä usko että niiden välinen ero kovin suuri loppu peleissä on. Toki jos katsoo vain raa’asti teroflopseja, niin se on se vajaa parin luokkaa. Tosin XSX taakkana taas saattaa olla XSS. Toisaalta sen arkkitehtuuri taas ehkäpä sitä ns. aitoa RDNA 2:ta, toisin kuin mahdollisesti PS5:n.
PC sitten taas toki omassa ylhäisyydessään tehojen osalta, ainakin jos on varaa ja aikaa panostaa paljon konsolin hintaa enemmän rautaan (tosin aika monet PC-pelaajista pelaavat varmaan myös aika keskinkertaisella raudalla). PC-versioita toisaalta vaivaa nykyään monesti huono optimointi julkaisussa, vielä paljon enemmän kuin konsoleilla. Tämä taas johtuu luultavasti siitä, että third party -pelejä myydään konsoleilla suhteessa eniten, jolloin niihin myös panostetaan siksi eniten tai ainakin ensisijaisesti.
Nehän vois alkaa toimittamaan anteeksipyyntökirjeet julkaisussa uusiin peleihin jo mukaan niin säästyvät vaivalta
Tämän takia yksinoikeudet on hyvästä. Ei tarvi miettiä/arvuutella muiden koneiden tekniikkaa että miten tää optimoidaan sille.
Nintendo ymmärsi tämän 80/90-luvulla, Sega jatko ajatusta 90-luvulla ja Sony viimeisteli homman 90/00
Sit tuli Microsoft Xbox joka oli köyhän miehen PC mut marginaalisesti parempi kuin PS2 ja GC muttei omia pelejä. Eli kaikki PC-pelit pitää toimia myös Xboxilla
Ja syy mikä hidastaa XSX ja PS5 kukoistusta on pieni väliinputoaja nimeltä Xbox Series S
Huonosti viimeistelty homma, kun PS pelejä valuu PC:lle jatkuvasti. Ekalla Xboxilla oli aika paljonkin laadukkaita yksinoikeuksia, tulee tässä heti mieleen seuraavat: Jade Empire, KOTOR, Psychonauts, Fable ja Halo. Kaikki kehitetty Xboxille, toki myöhemmin sitten portattu PC:lle.
Xbox ei myöskään ollut marginaalisesti tehokkaampi kuin PS2.
Psychonauts ilmestyi aikanaan myös PS2:selle, tosin pari kuukautta XBox-julkaisun jälkeen. Se tuli aikanaan pelattua läpi nimenomaan Playstation-versiona.
Sonyn nykyinen johtava markkina-asema konsolibisneksessä perustuu nimenomaan samaan taktiikkaan, mitä Sega ja Nintendo käyttivät jo viime vuosituhannen puolella - tekivät keskeiset menestyspelinsä oman konsolirautansa ominaisuuksia hyödyntäen. Tällä tavalla Mariot ja Sonicit pystyttiin hiomaan niiksi peleiksi, joista pelaava kansa ne tuntee.