Dota 2 siirtyy yksinomaan 64-bittiseen aikaan – muuta vanhaa teknologiaa jätetään myös taakse

Dota 2 keskittyy teknologiaansa modernimpiin ratkaisuihin, miksi muun muassa 32-bittinen aika saapuu päätökseen.

17.9.2021 16:35

Valven verkkopohjainen aarenatoimintapeli Dota 2 on luopumassa kokonaan 32-bittisten järjestelmien tukemisen lähitulevaisuudessa. Liike on osa pyrkimystä pitää pelin teknologia tuoreena ja ajankohtaisena, minkä myötä myös esimerkiksi vanhempien macOS-versioiden tukeminen lakkaa sekin niin kuin myös DirectX9:n käyttö.

Dota on kasvanut ja laajentunut vuosien varrella ja niin on myös sen takana toimiva teknologia  laitteiston sekä ohjelmiston osalta. Pitääksemme pelin Source 2 -pelimoottorin tuoreena, suunnittelemme poistavamme tuen mutuamille vanhemmille järjestelmille ja kokoonpanoille, Valve kirjoittaa pelin virallisessa blogissa.

Valven mukaan eteenpäin siirtyminen auttaa virtaviivaistamaan Dota 2:n kehittämistä ja luomaan potentiaalisesti myös parempia käyttökokemuksia. Pääosalle käyttäjistä muutoksien ei kehittäjien mukaan pitäisi johtaa minkäänlaisiin toimenpiteisiin.

Kokonaisuudessaan Valven julkaisema muutoslista näyttää seuraavalta. Tiedossa ei tarkalleen ole, milloin muutokset astuvat voimaan, mutta Valve on puhunut ympäripyöreästi ”tulevista kuukausista”.

  • Remove support for Dota on 32-bit systems. You will need to have a 64-bit machine and OS to run Dota.
  • Remove support for macOS versions below 10.14.
  • Remove support for DirectX 9. Customers using DirectX 9 will instead switch to DirectX 11.
  • Remove support for OpenGL. Customers using OpenGL will instead switch to Vulkan.
  • Remove support for XAudio (-xaudio) and switch to using SDL Audio (-sdlaudio).

Lähde: Dota 2 (kotisivu)

Lisää luettavaa