E3 on kuollut, eläköön E3 Media Festival! / Uutiset / pelaaja.fi

E3 on kuollut, eläköön E3 Media Festival!

1.08.2006 // Kirjoittanut: Miika Huttunen
11

Amerikkalaisen Entertainment Software Association -etujärjestön nokkamies Doug Lowenstein on paljastanut ensimmäiset viralliset yksityiskohdat siitä minkälaiseksi E3-messut tulevaisuudessa muuttuvat.

Wall Street Journalille antamassaan haastattelussa Lowenstein kertoi, että tapahtuma tunnetaan tästedes E3 Media Festival -nimellä. Syytä uudelle nimelle hän ei antanut, eikä kertonut tarkoittaako se esimerkiksi sitä, että paikalla olisi myös muuta mediaa kuin peliala.

E3-messuilla oli keskimäärin noin 60 000 kävijää, mutta uusi tapahtumaa tullaan mitoittamaan vain noin 5000 hengelle. Lowensteinin mukaan tämä on yritys tavoittaa näytteilleasettajien tarpeet. Monet suuret peliyhtiöt, Electronic Arts etunenässä, kokivat messujen kasvaneen niin suuriksi, etteivät he enää saaneet omaa viestejään välitettyä kävijöille.

Vuoden 2007 E3 Media Festival pidetään perinteisen toukokuun sijaan heinäkuussa. Tapahtumapaikkana ei enää toimi Los Angelesin valtava messukeskus. Sen sijaan tapahtuma järjestetään parissa hotellissa ja niiden konferenssitiloissa.

Lisää E3:n muutoksista ja ongelmista voi lukea aikaisemmista uutisistamme:
E3 kehittyy pois messuympäristöstä
E3-lopetetaan?

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

E3 muuttuu aika pieneksi tapahtumaksi. Huono homma...

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

no voi..... olisin joskus halunnut käydä E3:ssa

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

"Monet suuret peliyhtiöt, Electronic Arts etunenässä, kokivat messujen kasvaneen niin suuriksi, etteivät he enää saaneet omaa viestejään välitettyä kävijöille."
Voi jeesus, mikähän tää viesti nyt on..

Käyttäjän Miika Huttunen kuva
Miika Huttunen

E3:n alkuperäinen tarkoitus oli näyttää kustantajille elintärkeille jälleenmyyjille mitä pelejä heiltä oli tulossa ja yrittää saada jälleenmyyjien edustajat vakuuttuneeksi siitä, mitä pelejä heidän kannattaa varastoihinsa ostaa.

Vuosien saatossa median määrä messuilla kasvoi ja messut muuttuivat enemmän PR, kuin jälleenmyyjätilaisuudeksi.

Aivan ymmärrettävää, että suuret kustantajat (joista suurimpana EA) messujen suurimpina rahoittajiana (lue = eniten tuotteita, suuremmat tilat messuilla) kyllästyivät maksamaan miljoonia dollareita pelkästä PR:stä, jälleenmyyjien jäädessä tilaisuuden jalkoihin.

Tämän mukaan kaikki ESA:n hallituksessa istuvat kustantajien edustajat hyväksyivät uudet suunnitelmat, EA:n maininta ei siis ollut piikki siihen suuntaan. http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=18650

ESA:n jäsenet: http://www.theesa.com/about/esa_members.php

Edelleen mielestäni parhaat kommentit asiasta: http://www.next-gen.biz/index.php?option=com_content&task=view&id=3548&Itemid=2

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

Computer Gaming World-lehden Darren Gladstone toivottaa blogissaan E3:lle tervemenoa: http://www.1up.com/do/blogEntry?bId=7309902&publicUserId=5380845

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

Semmonen kysymys vaan heräsi vielä ihan lehtenne ostajana, että jos kerran Thomas Puhan mukaan Pelaajan on vaikeampi päästä messuille koska porukkaa ei lennätetä paikalle pelijulkaisijoiden piikkiin, niin mitä te yleensä siellä Pelaajassa sitten teette näillä lukijoiden ja tilaajien rahoilla?

Palkat maksetaan ilmeisesti, mutta eikös juuri messukäynnit kuuluisi näihin ihan normaaleihin kuluihin? Vai matkaatteko aina ulkomaille jonkun sponsorin piikkiin ja kulutatte lehtiänne ostavien rahat sitten johonkin omiin pippaloihin tms?

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

Onko aprilli saapunut keskelle kesää? :) Luin tuolta toisaalta, että vain jotain turhia tilpehöörejä kuten serpentiiniä, messubeibejä ja valoja karsittaisiin mutta tämmönen ny vaikuttaa naurettavalta.

Käyttäjän Miika Huttunen kuva
Miika Huttunen

Olet lukenut muualta väärin. Näin se tilanne vaan on.

Käyttäjän JayeizH kuva
JayeizH

Tästä E3:sta kun on tätä juttua seurannut ja monet on sanoneet että:"p*ska kun ajattelin joskus mennä itsekkin paikan päälle". Ja minä kun olin sitä mieltä että sinne ei tavalliset pulliaiset pääse ollenkaan. Vain alalla työskentelevät. Eikös sieltä "potkittu" jälleen myyjäkin jossain vaiheessa pois kun heistäkin tuli sitä halinää liikaa.
Eli jos olisin mennyt ovelle olisin saanut rahalla itseni sisään? Siis ilman lahjomista :) Tai olisinko voinut tilata liput sinne jostain?
Ajattelin kun täällä pyörii niitäkin ketkä ovat messuilla olleet (Thomas, Lassi?), niin asiasta olisi tietoa.

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

Hyvä vaan, itse en ainakaan menetä mitään elämääni mullistavaa, vaikka E3 muuttuisi huomattavasti virallisemmaksi ja pienemmän piirin tilaisuudeksi. Ehkä säästymme jopa kello kaksi tapahtuvasta floodvyörystä tyyliin "omg11!! uusi zelda!" tai "Nyt se Gudaragi näyttelee bumerangia!!" tyylisiltä viesteiltä puolen minuutin välein ihmisiltä, jotka hinuttavat lehdistötiedotuksia suorana. Tai no, enhän minä kahden aikaan niitä ollut lukemassa, mutta seuraavanan päivänä kiva lukea PS3-ketjua, kun viisi sivua on täynnä täysiä turha-arvonimen saavia viestejä.

Tai mistä sitä tietää, vaikka E3-messujen pääosioina pidetyt eri konsolivalmistajien lehdistötilaisuudet pysyivät täsmälleen samoina, vain pelien esittelyn määrä hiipuisi.

Nostoja