Electronic Artsin nykyinen toimitusjohtaja Andrew Wilson on ilmaissut tyytymättömyytensä Battlefield 4:n pomppuista julkaisua kohtaan. Pelisivusto Eurogamer jututti Wilsonia hiljattain asian tiimoilta, jolloin mies totesi selvästi, että pelin tilan olisi pitänyt olla parempi heti sen lähtölaukauksesta alkaen.

– Sekä minulle että tiimille kohtaamamme tilanne ei ollut hyväksyttävä. Olemme tehneet uupumatta töitä varmistaaksemme, että pelikokemus saataisiin tilaan, jossa sen olisi ehdottomasti pitänyt olla julkaisussa, ja jatkamme arvon toimittamista pelaajakunnalle, Wilson kertoili haastattelussaan.

Saapuessaan kauppoihin viime lokakuussa oli Battlefield 4 ongelmallinen erityisesti nettipelinsä osalta. Harmaita hiuksia pelaajille ovat aiheuttaneet muun muassa yhteysongelmat, joita kehittäjä DICE korjaili vielä aivan hiljattainkin muovaamalla pelin nettikoodia uuteen uskoon. 

Wilson toteaa, että EA on kritisoidun julkaisun jälkeen tähyillyt keinoja, joilla se voisi varmistaa, ettei vastaava fiaskoa pääsisi tapahtumaan enää jatkossa. Ylimalkaisia lupauksia tyystin ongelmattomasta tulevaisuudesta mies ei lähde kuitenkaan antamaan.

– Olisi erittäin petollista minulta sanoa, ettei meillä tulisi enää koskaan olemaan ongelmia, sillä tämä tarkoittaisi, ettemme koskaan koettelisi enää rajoja. En halua olla sellainen yhtiö. Haluan olla yhtiö, joka pyrkii johtamaan, innovoimaan ja olemaan luova.

Keskustelu Battlefield 4:n julkaisusta käy syksyn lähestyessä jälleen aina vain ajankohtaisemmaksi, sillä lokakuussa EA on puskemassa markkinoille jo seuraavaa Battlefieldiaan. Visceral Gamesin työstämän Battlefield Hardlinen lainatessa kuitenkin paljon edeltäjältäänpitäisi Battlefield 4:n parissa tehtyjen korjaustöiden näkyä aikalailla saman tien myös Hardlinessa. DICE-pomo Karl-Magnuss Troedssonin mukaan pelistä parhaillaan pelattavissa oleva beetaversio ei ole myöskään vain keino tarjota pelaajille esimakua pelistä, vaan kehittäjät ovat oikeasti hyödyntämässä siitä saatua dataa lopullisen tuotteen viimeistelyssä.

Battlefield Hardlinen beeta jatkuu PlayStation 4:llä ja pc:llä aina kesäkuun 26. päivään saakka. Myös muilla alustoilla testauksen pitäisi onnistua vielä myöhemmällä aikataululla, mutta hieman erilaisemmassa muodossa.

Lähde: Eurogamer

Lisää luettavaa