EA-johtaja: Battlefield 4:n julkaisuongelmat eivät olleet hyväksyttäviä / Uutiset / pelaaja.fi

EA-johtaja: Battlefield 4:n julkaisuongelmat eivät olleet hyväksyttäviä

22.06.2014 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
7

Electronic Artsin nykyinen toimitusjohtaja Andrew Wilson on ilmaissut tyytymättömyytensä Battlefield 4:n pomppuista julkaisua kohtaan. Pelisivusto Eurogamer jututti Wilsonia hiljattain asian tiimoilta, jolloin mies totesi selvästi, että pelin tilan olisi pitänyt olla parempi heti sen lähtölaukauksesta alkaen.

– Sekä minulle että tiimille kohtaamamme tilanne ei ollut hyväksyttävä. Olemme tehneet uupumatta töitä varmistaaksemme, että pelikokemus saataisiin tilaan, jossa sen olisi ehdottomasti pitänyt olla julkaisussa, ja jatkamme arvon toimittamista pelaajakunnalle, Wilson kertoili haastattelussaan.

Saapuessaan kauppoihin viime lokakuussa oli Battlefield 4 ongelmallinen erityisesti nettipelinsä osalta. Harmaita hiuksia pelaajille ovat aiheuttaneet muun muassa yhteysongelmat, joita kehittäjä DICE korjaili vielä aivan hiljattainkin muovaamalla pelin nettikoodia uuteen uskoon. 

Wilson toteaa, että EA on kritisoidun julkaisun jälkeen tähyillyt keinoja, joilla se voisi varmistaa, ettei vastaava fiaskoa pääsisi tapahtumaan enää jatkossa. Ylimalkaisia lupauksia tyystin ongelmattomasta tulevaisuudesta mies ei lähde kuitenkaan antamaan.

– Olisi erittäin petollista minulta sanoa, ettei meillä tulisi enää koskaan olemaan ongelmia, sillä tämä tarkoittaisi, ettemme koskaan koettelisi enää rajoja. En halua olla sellainen yhtiö. Haluan olla yhtiö, joka pyrkii johtamaan, innovoimaan ja olemaan luova.

Keskustelu Battlefield 4:n julkaisusta käy syksyn lähestyessä jälleen aina vain ajankohtaisemmaksi, sillä lokakuussa EA on puskemassa markkinoille jo seuraavaa Battlefieldiaan. Visceral Gamesin työstämän Battlefield Hardlinen lainatessa kuitenkin paljon edeltäjältäänpitäisi Battlefield 4:n parissa tehtyjen korjaustöiden näkyä aikalailla saman tien myös Hardlinessa. DICE-pomo Karl-Magnuss Troedssonin mukaan pelistä parhaillaan pelattavissa oleva beetaversio ei ole myöskään vain keino tarjota pelaajille esimakua pelistä, vaan kehittäjät ovat oikeasti hyödyntämässä siitä saatua dataa lopullisen tuotteen viimeistelyssä.

Battlefield Hardlinen beeta jatkuu PlayStation 4:llä ja pc:llä aina kesäkuun 26. päivään saakka. Myös muilla alustoilla testauksen pitäisi onnistua vielä myöhemmällä aikataululla, mutta hieman erilaisemmassa muodossa.

Lähde: Eurogamer

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän ruji kuva
ruji

"Haluan olla yhtiö, joka pyrkii johtamaan, innovoimaan ja olemaan luova."

Juh, Battlefield Hardline onkin aikamoinen innovaation huipentuma.

Käyttäjän mäntti kuva
mäntti
Lainaus käyttäjältä ruji

"Haluan olla yhtiö, joka pyrkii johtamaan, innovoimaan ja olemaan luova."

Juh, Battlefield Hardline onkin aikamoinen innovaation huipentuma.

Omistatko kyseisen tuotoksen?

Käyttäjän MastaKillah kuva
MastaKillah
Lainaus käyttäjältä ruji

"Haluan olla yhtiö, joka pyrkii johtamaan, innovoimaan ja olemaan luova."

Juh, Battlefield Hardline onkin aikamoinen innovaation huipentuma.

Lainaus käyttäjältä mäntti

Omistatko kyseisen tuotoksen?

Jos on tutustunut pelin betaan ja lukuisiin gameplay-videoihin niin voi huomata ihan ilmaiseksi, ettei Battlefield: Counter-Strike 3: Payday nyt varsinaisesti keksi pyörää uudelleen. Jos olisi parin kympin maksullinen expansion pack niin vielä ymmärtäisin mutta että täysihintainen uusi peli, huhhuh. Innovaatio kyniä vaan lisää helppoa rahaa porukalta :D

Käyttäjän flipperi kuva
flipperi

Heheheee, seliseliseliseli. Kyllähän näitä kuuluisia selityksiä EA:n puolelta aina tulee, varsinkin nyt kun "uuden" pelin julkaisu lähenee.
Ihme kyllä, selityksistä huolimatta, mitään ei koskaan tapahdu.

Käyttäjän Jore kuva
Jore
Lainaus käyttäjältä flipperi

Heheheee, seliseliseliseli. Kyllähän näitä kuuluisia selityksiä EA:n puolelta aina tulee, varsinkin nyt kun "uuden" pelin julkaisu lähenee.
Ihme kyllä, selityksistä huolimatta, mitään ei koskaan tapahdu.

Juurikin näin, tähän pelisarjaan en laita enää penniäkään rahaa.

Käyttäjän Teppo-Man kuva
Teppo-Man

Haluaisin tietää, että miksi bf3 julkaisun ongelmat olivat ok, mutta bf4 ei ?

Laitan tämän vain tähän https://www.youtube.com/watch?v=9hFBq77N5iM

Käyttäjän Juissimehu312 kuva
Juissimehu312
Lainaus käyttäjältä Jore

Lainaus käyttäjältä flipperiHeheheee, seliseliseliseli. Kyllähän näitä kuuluisia selityksiä EA:n puolelta aina tulee, varsinkin nyt kun "uuden" pelin julkaisu lähenee.
Ihme kyllä, selityksistä huolimatta, mitään ei koskaan tapahdu. Juurikin näin, tähän pelisarjaan en laita enää penniäkään rahaa.

Juu multakaan ei senttiäkään heruu enää. EA/DICE onnistu höynäyttämään meikäläistä lupaamalla BF4:sesta sarjan parasta peliä. Vaan kuinkas sitten kävikään?

Lainaus käyttäjältä Teppo-Man

Haluaisin tietää, että miksi bf3 julkaisun ongelmat olivat ok, mutta bf4 ei ?

BF3 julkaisu oli täynnä ongelmia ja DICE lupas että sellaisia ongelmia ei BF4:sen julkaisussa nähdä. Vaan kuinkas sitten kävikään?

BF4:sen julkaisu oli kymmenen kertaa pahempi. Netcode josta ne ylpeinä kerto olevan parempi kuin koskaan oli, ironisesti, surkeampi kuin koskaan. Bugit jotka kolmosessa oli korjattu teki comebackin, peli kaatuili kokoajan ja jokainen patchi minkä ulos laittoivat teki enemmän harmia kuin hyötyä... Nyt kun ne on jollain ihmeellä saanu pelistä hieman BF3:n kaltaisen toimivuudessa, niin sieltä tulee EA joka sanoo "Ostakaa uusi Battlefield Hardline!"

Nooh, aiotteko ostaa?

Nostoja