Electronic Arts kiistää huhut jännityssarjansa kuolemasta / Uutiset / pelaaja.fi

Electronic Arts kiistää huhut jännityssarjansa kuolemasta

5.03.2013 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
11

Electronic Artsin toimintakauhua tarjoava Dead Space -sarja ei ole kuolemassa. Aikaisemmin tänään Videogamer-sivusto laittoi liikkeelle huhun, jonka mukaan Electronic Arts olisi iskenyt päreiksi alkutuotannossa olevan Dead Space 4:n sekä mahdollisesti koko pelisarjan sen mukana, mikä ei EA:n mukaan näytä pitävän kuitenkaan ainakaan täysin paikkaansa.

Peliblogi Joystiqille lähettämässään tiedotteessa Electronic Artsin edustaja ei mennyt yksityiskohtiin, mutta vannoi Dead Space -sarjan olevan tärkeä yhtiölle ja että se on ylpeä Dead Space 3:sta. Gamasutra puolestaan raportoi saaneensa varsin suoraan tiedon, että netissä leijuvat väitteet ovat "ilmeisen vääriä".

EA:n toimintakauhu sai jatkoa hiljattain helmikuussa, kun Dead Space 3 julkaistiin. Yhtiö valmistautuu parhaillaan tuomaan peliin Awakening-nimellä kulkevan lisäseikkailun.

Lähde: Joystiq, Gamasutra, Eurogamer

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän MastaKillah kuva
MastaKillah

Tämä pelisarja kuoli heti ykkösosan jälkeen. Kiitos EA.

Käyttäjän -raffision- kuva
-raffision-
Lainaus

Tämä pelisarja kuoli heti ykkösosan jälkeen. Kiitos EA.

Älä muuta sano, tästä pelistä on kyllä kauhu kaukana pikemminkin survivor/tusina räiskintää.

Käyttäjän xtpro kuva
xtpro
Lainaus käyttäjältä MastaKillah

Tämä pelisarja kuoli heti ykkösosan jälkeen. Kiitos EA.

Mikähän julkaisija julkaisi ensimmäisen Dead Spacen? Aivan oikein, kiitos EA.

Käyttäjän Truther kuva
Truther

Kauhu o aika henk koht juttu. Kaveri koki Dead space 1'sen pelottavana. Mulle se oli si taas läpihuuto juttu ilma yhtää säpsähdystä. Toisi ku taas SH2 osaa vieläki karmia. Ongelma ei o osiinä etteikö tää olis kauhua, vaan nykyää ihmisii o aiva tolkuttoma vaikee pelotella millään.

Käyttäjän Balnazzard kuva
Balnazzard
Lainaus käyttäjältä Truther

Kauhu o aika henk koht juttu. Kaveri koki Dead space 1'sen pelottavana. Mulle se oli si taas läpihuuto juttu ilma yhtää säpsähdystä. Toisi ku taas SH2 osaa vieläki karmia. Ongelma ei o osiinä etteikö tää olis kauhua, vaan nykyää ihmisii o aiva tolkuttoma vaikee pelotella millään.

Ja paskanmarjat....Slender jos mikä on osoittanut että ei tarvita mitään ihme kikkoja, suurta budjettia tai isoa tiimiä tekemään pelistä pelottava. Toki se on ihan pelaajasta itsestään kiinni, minkä kokee pelottavana....ongelma on vain ja ainoastaan siinä, että näihin "AAA"-luokan peleihin halutaan väkisin änkeä sitä toimintaa, koska toiminta näyttää myyvän kauhua paremmin.

Käyttäjän xtpro kuva
xtpro
Lainaus käyttäjältä Balnazzard

Ja paskanmarjat....Slender jos mikä on osoittanut että ei tarvita mitään ihme kikkoja, suurta budjettia tai isoa tiimiä tekemään pelistä pelottava. Toki se on ihan pelaajasta itsestään kiinni, minkä kokee pelottavana....ongelma on vain ja ainoastaan siinä, että näihin "AAA"-luokan peleihin halutaan väkisin änkeä sitä toimintaa, koska toiminta näyttää myyvän kauhua paremmin.

Oot kyllä ihan oikeassa, mutta sen lisäksi ettei kauhupelin tekemiseen tarvita suurta budjettia, niin ei ole myöskään järkevää tehdä pelottavaa peliä suurella budjetilla. Porukka ei yksinkertaisesti uskalla pelata sellaisia pelejä. Kauhupelien fanijoukko on varmasti yksi pienimmistä pelityyppien fanijoukoista.

Käyttäjän MastaKillah kuva
MastaKillah
Lainaus käyttäjältä xtpro

Mikähän julkaisija julkaisi ensimmäisen Dead Spacen? Aivan oikein, kiitos EA.

Niin? Ei se silti tarkoita etteikö yhtiön rahanahneus saisi hyvän pelisarjan kulutettua loppuun? Visceral Games sai todennäköisesti tehdä ykkösosasta omanlaisensa, mutta suosion räjähtäessä käsiin EA puuttui peliin ja halusi omat muutoksensa jatko-osaan juurikin tuolla tapaa niinkuin Balnazzard sanoi. Ubisoft on julkaissut jokaisen Assassin's Creedin ja on silti jo hyvää vauhtia tappamassa pelisarjaa käsiin.

Käyttäjän -raffision- kuva
-raffision-
Lainaus

Niin? Ei se silti tarkoita etteikö yhtiön rahanahneus saisi hyvän pelisarjan kulutettua loppuun? Visceral Games sai todennäköisesti tehdä ykkösosasta omanlaisensa, mutta suosion räjähtäessä käsiin EA puuttui peliin ja halusi omat muutoksensa jatko-osaan juurikin tuolla tapaa niinkuin Balnazzard sanoi. Ubisoft on julkaissut jokaisen Assassin's Creedin ja on silti jo hyvää vauhtia tappamassa pelisarjaa käsiin.

Activisionista puhumattakaan, mutta kyllä oikeassa olet isotfirmat katsoo vain rahallisesti näitä asioita harmittaa ihan katsoa kuinka jotkut pelit vain lässähtää.

Käyttäjän Teppo-Man kuva
Teppo-Man

Itelle kakkos osa oli pelottavampi kun ensimmäinen "tee objektiivi a ja b jotta pääse c:lle ja junalla seuraavaan paikkaan ja sama uudestaan 20 kertaa" peli.

Käyttäjän JiiÄrrä kuva
JiiÄrrä
Lainaus käyttäjältä Truther

Kauhu o aika henk koht juttu. Kaveri koki Dead space 1'sen pelottavana. Mulle se oli si taas läpihuuto juttu ilma yhtää säpsähdystä. Toisi ku taas SH2 osaa vieläki karmia. Ongelma ei o osiinä etteikö tää olis kauhua, vaan nykyää ihmisii o aiva tolkuttoma vaikee pelotella millään.

Lainaus käyttäjältä Balnazzard

Lainaus käyttäjältä TrutherKauhu o aika henk koht juttu. Kaveri koki Dead space 1'sen pelottavana. Mulle se oli si taas läpihuuto juttu ilma yhtää säpsähdystä. Toisi ku taas SH2 osaa vieläki karmia. Ongelma ei o osiinä etteikö tää olis kauhua, vaan nykyää ihmisii o aiva tolkuttoma vaikee pelotella millään.

Ja paskanmarjat....Slender jos mikä on osoittanut että ei tarvita mitään ihme kikkoja, suurta budjettia tai isoa tiimiä tekemään pelistä pelottava. Toki se on ihan pelaajasta itsestään kiinni, minkä kokee pelottavana....ongelma on vain ja ainoastaan siinä, että näihin "AAA"-luokan peleihin halutaan väkisin änkeä sitä toimintaa, koska toiminta näyttää myyvän kauhua paremmin.

Lainaus käyttäjältä Truther

Kauhu o aika henk koht juttu. Kaveri koki Dead space 1'sen pelottavana. Mulle se oli si taas läpihuuto juttu ilma yhtää säpsähdystä. Toisi ku taas SH2 osaa vieläki karmia. Ongelma ei o osiinä etteikö tää olis kauhua, vaan nykyää ihmisii o aiva tolkuttoma vaikee pelotella millään.

Asiaan vaikuttaa myös se millä vaikeustasolla peliä pelaa; vaikeimmilla tasoilla saattaa käydä niin että pelatessa on tunne, että ammuksia on koko ajan liian vähän vaikka olisi miten kova headshottaaja (tai tässä tapauksessa limbshottaaja). Myönnän toki sen, että Isaac on Dead Space 1:ssä mykkänä pölkkynä hiukan vaikea hahmo sympatian kohteeksi. Kun pelihahmoon ei "kiinny" on aivan sama vaikka taukki kuolisi joka välissä. Aina voi jatkaa edellisestä tallennuspisteestä ja ottaa opiksi aiemmista virheistä. DS1:n äänet olivat myös tärkeässä osassa; niitä kannattaa kuunnella hyvillä äänentoistohärpäkkeillä ja subbarilla. Silloin saattaa pieni pelko hiipiä puseroon.