Electronic Arts on paljastanut, miksi viime vuonna ilmestynyt Star Wars Battlefront jäi vaille varsinaista yksinpelikampanjaa.

Kuten fanien keskuudessa on jo ounasteltu, ajanpuute näyttäisi koituneen yksinpeli-iloittelun kohtaloksi sarjan tuoreimman osan kohdalla. Julkaisijajätin tiistaisessa Investor Day -sijoittajakonferenssissa EA Studios -pomo Patrick Söderlund kertoi yhtiölle olleen soolosisältöä tärkeämpää saada peli ulos samaan aikaan loppuvuodesta ilmestyneen Episodi VII:n kanssa.

– Se oli tietoinen valinta, ja minusta kehitystiimi loi sen puitteissa todella hyvän pelin. Se on pärjännyt hienosti, ja vedonnut EA:lle epätyypilliseen yleisöön, joten siinä mielessä se on ollut menestys, Söderlund painotti.

Miehen mukaan EA:lla ja pelin kehittäneellä DICEllä kuitenkin tiedostetaan yksinpelin puutteen olleen yksi Battlefrontin suurimmista kritiikin kohteista. Pelin on määrä saada jatkoa seuraavan vuoden sisään, ja Söderlundin mukaan laadukas yksinpelikampanja on kehitysstudion prioriteettilistalla korkealla.

– Olemmeko tyytyväisiä 75 pisteen Metacritic-arvosanaan? Emme. Aiommeko korjata asian tulevaisuudessa? Ehdottomasti, Söderlund totesi.

Lähde: Polygon, GameSpot

Lisää luettavaa