Pelitalo EA on patentoinut uuden dynaamisen vaikeustasojärjestelmän.

Viime vuoden puolella jätetty patenttihakemus, joka julkaistiin viime kuun lopussa yleisölle, koskee pelisuoritusten mukaan mukautuvaa vaikeustasojärjestelmää. Patenttihakemuksen mukainen järjestelmä seuraa pelaajan suoriutumista jopa useampien pelien välillä ja mukauttaa vaikeustasoa ennakoivasti tämän perusteella. Järjestelmä voi myös ennustaa peliin käyttämää aikaa ja säätää pelin vaikeustasoa automaattisesti odotetun peliajan mukaisesti.

Hakemuksen perusteella järjestelmän tavoitteena on pitää pelaajat peleissä mahdollisimman pitkään. Liian helppojen tai vaikeiden pelien kerrotaan heikentävän pelinautintoa, minkä vuoksi kehittäjät pyrkivät tarjoamaan useita vaikeustasovaihtoehtoja, joista pelaajat voivat valita itselleen soveltuvan haasteen. Järjestelmän avulla pyritäänkin myös mukauttamaan pelien eri osien vaikeustasoa jokaiselle pelaajalle sopivaksi. 

EA ei ole toistaiseksi kommentoinut dynaamista vaikeustasojärjestelmäänsä julkisuudessa tai kertonut soveltavansa sitä missään nykyisessä tai tulevassa pelissään.

Lähde: Uspto.gov

Lisää luettavaa