EA: "Peliala on pettänyt naiset" / Uutiset / pelaaja.fi

EA: "Peliala on pettänyt naiset"

22.08.2006 // Kirjoittanut: LassiK
15

"Peliala on pettänyt naiset, koska se ei ole pystynyt tuottamaan sopivaa sisältöä heitä varten", ruoskii EA:n maailmanlaajuisten pelistudioiden johtaja David Gardner pelialaa Edinburghissa Skotlannissa alkaneilla interaktiivisen viihteen festivaaleilla.

"Tästä on puhuttu pitkään", Gardner myöntää, mutta vaatii nyt tekoja sanojen sijaan. Hänen mukaansa 90 prosenttia teinipojista pelaa pelejä, mutta vain 40 prosenttia tytöistä tunnustaa pelanneensa - ja heistä useimmat lopettivat alle vuoden jälkeen.

"Jos EA ratkaisisi naispelaajaongelman, myisimme miljardilla enemmän pelejä vuosittain", Garner tunnustaa ongelman taloudellisen puolen.

Gardnerin mukana oppia pitäisi ottaa elokuvabisneksestä.

"Tähtien sota oli suosituin elokuva kunnes Titanic sai ensi-iltansa. Siitä tuli historian menestynein elokuva, koska sekä tytöt että pojat menivät katsomaan sen moneen kertaan - vain pojat viihtyivät Tähtien sodassa useamman katselukerran."

Gardner puhui samaan aikaan kun Sony julkisti pinkin PS2:n ja PSP:n. EA-johtaja ei usko tähän strategiaan: "Naiset eivät halua pinkkejä pelejä! Ei heitä kiinnosta ohjata Paris Hiltonia tai Britney Spearsia ostoksilla!"

"Mutta suurin osa Sims-pelaajista on naisia. He haluavat pelin jossa on sosiaalisia suhteita ja vuorovaikutusta", Gardner pohtii pc-pelihistorian suosituimman pelin esimerkkiä.

"EA:lla tärkeä askel on se, että neljää 11 pelistudiostamme johtaa nyt nainen. Tarvitaan uudenlaisia pelejä, ja uusia kokeiluja."

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

Nyt kun ilmassa on jos minkäläista tuonen laulantaa koskien pelialaa, on EA:lla ainakin resurssit ja mitä tärkeintä oikeat elkeet, koko pelialan kurssinvaihdokseen. Naispelaajia ei kuitenkaan pidä aliarvioida, vaikka se muodoton bulkki olisikin kiinnostunut nimenomaan "sosiaalisista suhteista ja vuorovaikutuksista". Kovimmat naispelaajat mättävät samoja pelejä kuin pojat, eikä sitä pitäisi minusta ajatella siten, että tekevät niin koska muuta ei ole tarjolla. Hyviä pelejä pelataan sukupuoleen katsomatta - kuinkahan moni pikkupojista innostuisi hevosista jos ratsastussatulaan saisi kiinni konekiväärin.

Mutta niin, varmasti myyntiä tulisi lisää jos olisi tarjolla pelejä sille ns. naismassalle - sille miesmassan vastakappaleelle jolla ei ole omaa makua pelien suhteen, vaan vuodesta toiseen ostettaisiin päivitetty Suhdesimulaattori X [/nälvintä;)]

Älkää aliarvioiko naisia! Eivät he niin erilaisia ole!

Käyttäjän Tuhomursu kuva
Tuhomursu

... niin... ja se automaattinen sisäänkirjautuminen olisi ihan oikeasti kätevä.

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

yllättävän moni naisista/tytöistä pelaa World of Warcraftia mikä on yllättävää.

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

Hah, kyllä ne tytöt pelaa ihan samoja pelejä kuin pojatkin. Tekken, FF, Soul Calibur, Katamari, Silent Hill... kyllä ne niitä pelaavat enemmän kuin mielelllään. Tytöt eivat pelaa samoissa määrissä kuin pojat, koska osalle se on vielä "tooodella lapsellista". Eihän kukaan itseään kunnioittava pissis voi pelata pelei, eihän?

-karibu

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

"Gardner puhui samaan aikaan kun Sony julkisti pinkin PS2:n ja PSP:n. EA-johtaja ei usko tähän strategiaan: ”Naiset eivät halua pinkkejä pelejä! Ei heitä kiinnosta ohjata Paris Hiltonia tai Britney Spearsia ostoksilla!”"
Asiaa :D

Käyttäjän gatherina kuva
gatherina

No toki voin naisena sanoa, että me pelataan samoja pelejä kuin miehetkin, ettei siinä pitäisi alkaa tekemään mitään sukupuoli erottelua, mutta toki mainittakoon että monissa peleissä kaipaan juuri niitä sosiaalisia suhteita, ja vähän vipinää pelihahmojen välille, se vaan on kiintoisaa ja tuo sisältöä peliin ja antaa hahmoista enemmän, kuin pintapuolisesti. Että oikeassa omasta mielestäni tuo herra Gardner oli sanoessaan:
"He haluavat pelin jossa on sosiaalisia suhteita ja vuorovaikutusta”"

Käyttäjän Nesveri kuva
Nesveri

"kuinkahan moni pikkupojista innostuisi hevosista jos ratsastussatulaan saisi kiinni konekiväärin."
Se on kiinni yleensä teemasta. Ei varmaan moni poika osta Barbien hevosseikkailua, mutta mm. TLoZ:ssa (OoT, MM ja TP) ja SotC:ssa hevosella on tärkeä osa peliä ja ne ovatkin myyneet hyvin ja uskalttaisin väittää suurimman osan niiden pelaajista miespuolisia.

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

Jotkut niistä väittää, ettei pelaaminen kannata, koska se olisi muka kallista, mutta kuulostaa aika huonolta perustelulta jonkun 200euron vaateostosten jälkeen...

Käyttäjän Anaconda kuva
Anaconda

Senkun tekevät monimutkaisia parisuhdepelejä, joissa saa tuntea tribalismin vibat, kunhan eivät jätä pois vastaavasti toiselle sukupuolelle suunniteltuja pelejä, tai siirrä niihin varattuja resursseja "naispelien" kehittelyyn. Tai voihan EA siirtyä "tyttöpelitaloksi" jos tahtoo, ja Activison, Ubisoft ja muut ystävät julkaisevat miehille sitä perinteistä mättöä keskiajalta vuoteen 3000.

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

"yllättävän moni naisista/tytöistä pelaa World of Warcraftia mikä on yllättävää."

Yllättävän moni on kuiteski teinipoika joka leikkii tyttöä.