EA:n sponsoroimat suoratoisto- ja YouTube-sisällöt on jatkossa helpompaa tunnistaa yhtiön uuden linjauksen ansiosta.

Edistääkseen markkinoinnin läpinäkyvyyttä kuluttajien suuntaan EA on ottanut käyttöön uudet säännöt, joita se odottaa kaikkien striimaajien ja ”vaikuttajien” noudattavan pelejään käsittelevässä sisällössä. Säännöt koskevat luonnollisesti vain sisältöä, joka on toteutettu jonkinasteisessa yhteistyössä EA:n kanssa.

Mikäli sisältö on tuotettu EA:lta saadun tapahtumakutsun seurauksena tai EA on esimerkiksi maksanut sisällöntuottajan matkakustannukset, tulee video merkitä näkyvästi merkinnällä #supportedbyEA. Kyseinen merkintä tarkoittaa, ettei EA:lla ole kuitenkaan ollut vaikutusvaltaa sisällön tuottamiseen.

Jos kyse on taas EA:n maksamasta sisällöstä tai sisällöstä, jonka tuottamisessa yhtiöllä on ollut vaikutusvaltaa, on kyse mainonnasta. Mainonta on käytävä ilmi #advertisement -merkinnästä.

Yhtiön linjauksen mukaan merkintöjen on oltava mukana suoraan mm. Twitter-, Facebook- ja Instagram-päivityksissä. Videoissa tai suoratoistolähetyksissä on käytettävä vesileimaa tai EA:n osallisuudesta on mainittava selvästi videon alussa.

Lähde: PC Gamer

Lisää luettavaa