Kuten arvata saattaa, vastikään julkistettu Battlefield 1 tulee edeltäjiensä tapaan sisältämään mikromaksuja.

Julkaisija Electronic Artsin toimitusjohtaja Andrew Wilson sivusi uuden Battlefieldin maksumallifilosofiaa yhtiön taannoisessa talouskatsauksessa vakuutellen kuluttajia siitä, että mikromaksumahdollisuus on pelissä lopulta heidän edukseen.

– Kun harkitsemme monetisaatioratkaisuja minkä tahansa kokemuksen puitteissa, pohdimme niitä kahdelta kannalta. Pystymmekö tarjoamaan lisäarvoa pelaajille parantamalla ja pidentämällä heidän pelikokemustaan? Ja pystymmekö toteuttamaan sen niin, että heillä on valinnanvaraa? Wilson pohti puheessaan.

Mies ei tarkentanut, mitä kaikkea Battlefield 1:ssä lopulta voikaan ostaa rahalla, mutta perinteisten moninpelikarttojen ja lisäsisältöpakettien ohella suunnitteilla on ilmeisesti monenlaista pienemmän mittakaavan makseltavaa. Yllättäen Wilson kävi vertaamaan verkkoräiskintää FIFAn korttipohjaiseen Ultimate Team -pelimuotoon, mutta ei varsinaisesti selventänyt, kuinka visio tullaan toteuttamaan käytännössä.

– Emme halua koskaan joutua tilanteeseen, jossa kuluttajat uskovat menestyksen olevan maksullista peleissämme, hän kuitenkin painotti.

Battlefield 1 ilmestyy mikromaksuineen pc:lle, PlayStation 4:lle ja Xbox Onelle 21. lokakuuta.

Lähde: Electronic Arts, PC Gamer

Lisää luettavaa