Electronic Artsin urheilupelit jatkavat vahvaa menestystä Suomessa. Maan videopelijulkaisijoiden ja – jakelijoiden etujärjestö FIGMA on myöntänyt nyt sekä PlayStation 3:n FIFA 14:lle että Xbox 360:n NHL 14:lle kultalevyn kyseisten versioiden myytyä Suomen markkinoilla 10 000 kappaletta.

NHL:n menestys on luonnollisesti myös jo aiemmin ollut huimaa Suomessa. NHL 14:n PlayStation 3 -versio sai FIGMAlta patinalevyn lokakuussa sen myyntien ylitettyä 20 000 kappaleen rajan.

– Olemme erittäin onnellisia, että suomalaiset fanimme tukevat edelleen NHL– ja FIFA-urheilupelejämme. On hienoa, että ne ovat jälleen saavuttaneet kultalevyt, EA Sportsin pohjoismaalainen tuotepäällikkö Fredrik Ribbing kommentoi menestystä.

Muita FIGMAn kultakantaan Suomessa tänä vuonna yltäneitä pelejä ovat olleet The Last of Us, Need for Speed: Most Wantedin PlayStation 3 -versio ja Sly Cooper: Thieves in Time. Jälkimmäiseksi mainittu rikkoi myös platinarajan syyskuussa.

Lähde: FIGMA

Lisää luettavaa