
Eilen ilmestyneen Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition -kokoelman taival ei käynnistynyt ruusuisesti pc:llä.
Rockstar Games on vetänyt kokoelman pc-version pois myynnistä, minkä lisäksi julkaisijan pelien pelaamiseen vaadittava Rockstar Games Launcher -sovellus on ollut käytännössä koko perjantain poissa linjoilta.
Ongelmat alkoivat eilen definitiivisen trilogian julkaisun jälkeen, jonka myötä Rockstar sulki sovelluksensa tilapäisesti huoltotöiden takia. Tilanteeseen ei ole kirjoitushetkellä saatu päivitystä yli seitsemään tuntiin, sillä viimeisin tilannekatsaus on aamupäivältä, kun Rockstarin tekninen tuki pahoitteli tilannetta Twitterissä.
Vaikka Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Editionin pc-versio on vedetty pois myynnistä myös yhtiön viralliselta verkkosivulta, konsoliversiot ovat yhä myynnissä PS5:llä, PS4:llä, Switchillä, Xbox Seriesillä ja Xbox Onella.
We thank you for your patience and understanding as we continue to work on restoring services for the Rockstar Games Launcher and supported titles.
— Rockstar Support (@RockstarSupport) November 12, 2021
Lähde: Rockstar Support (Twitter), Eurogamer
Kommentit
On se hyvä, että Rockstar pitää sitkeästi yllä tätä paskojen pc-porttien perinnettä. About kaikki muut taisi lopettaa homman PS3/X360 -sukupolveen
Taitaa PC:llä vaan ongelmana olla tuo Rockstarin säälittävä yritys pitää yllä omaa launcheria. Peleissä itsessään ei vissiin (vielä) tullu ilmi mitään ongelmia vaan juurikin tuossa launcherissa, minkä pelit vaativat toimiakseen.
Aika Cyberpunk-tyylinen tilanne vaikuttaisi olevan ainakin jos nettiin on uskominen. Switch versiolla on välillä vaikeuksia pysyä edes 20 fps, animaatiot eivät välillä toimi oikein, osa hahmomalleista näyttää hädintuskin ihmisiltä, fyysiikat ovat toisinaan alkuperäispelejä heikommat, kaksimielistä läppää on oletettavasti sensuroitu (taste of manly meat hot dogit ovat nyt manly heat), first person tökkii paikoin jne jne...ja alkuperäiset on vedetty myynnistä.
Elin turhaan siinä toivossa ennen julkaisua, että porttausten kehittäjä Grove Street Games olisi ottanut opikseen San Andreaksen kehnoista konsoliporttauksista (mobiiliporttaushan julkaistiin aikoinaan ensiksi Xbox 360:lle ja myöhemmin PS3:lle vähän enemmän kursittuna).
Kuten Angel of Death luetteli, niin "The Definitive Editionissa" piisaa ongelmia kukkurapäin. Viisaat ja kyyniset tämän osasivat hyvin ennustaa ennen julkaisua, itse sorruin trailerihypeen.
Harmi sinänsä, sillä trilogia olisi ansainnut enemmän rakkautta. Nyt mentiin sieltä mistä aita on matalin ja tuskin moderneihin peleihin tottuneet nykyjonnet hyvin pitkään tämän "parannellun" painoksen parissa viihtyvät.
Täyttä hintaa näistä ei kannata missään nimessä maksaa. Kyllä The Definitive Editionista näkee, että kokoelma oli alun perin suunniteltu tulevan GTA V Expanded & Enhancedin ostajille bonarikylkiäisiksi. Nyt mentiin liikaa dollarinkuvat silmissä julkaisemalla nämä erillisenä julkaisuna.
Ryssitty julkaisu on nykyään enemmän sääntö kuin poikkeus.
Olisi siis parempi hankkia taannoin ekalle Boxille julkaistu Double Pack.
Grand Theft Auto: The Trilogy – The Disaster Edition olisi sopivampi nimi tälle paketille.
Tästä tulee jatkuvasti hauskoja kuvia ja bugivideoita vastaan. Pitäisi kyllä olla tarkempi laaduntarkkailu.
Pelit kaatuilevat minulla vähintään 2h välein ps5:lla bugeista puhumattakaan. Vähintä mitä voivat tehdä olisi saada peleistä stabiili, menee pelihalut kun tekee jotain vaikeaa tehtävää ja peli kaatuu loppumetreillä. Hyvä vaan että vedettiin myynnistä, jospa saisivat pelin jollain tavalla nautittavaan muotoon ennenkö takaisin laitetaan jakeluun.
Take-Twon piti saada jotain joulumarkkinoille niin päästivät ulos keskeneräisen raakileen ja jälki on sen näköistä.