Elden Ring -ohjaajan viesti ensikertalaisille: Älkää stressatko vaikeustasosta

Elden Ring -ohjaajan mukaan kaikki voivat nauttia hänen tuoreimmasta luomuksestaan stressaamatta vaikeustasosta.

30.1.2022 20:26

FromSoftware-avainkehittäjä Hidetaka Miyazaki on kertoillut mietteitään helmikuussa ilmestyvästä Elden Ringistä PlayStation Blogin tuoreessa haastattelussa.

Yhdeksi isoksi puheenaiheeksi nousi tietenkin vaikeustaso, joka on studion aiemmissa peleissä ollut sangen korkealla. Miyazakin mukaan FromSoftware on pyrkinyt luomaan kokemuksen, jossa myös uudet pelaajat voivat määrittää pelityylin ja -tahdin mieleisellään tavalla.

– En halua pakottaa pelaajia käyttämään tiettyä pelityyliä tai reittiä, vaan kokemaan vapauden tunteen. Tiedostan peliemme tarjoavan aina korkean tason haasteen, mutta pyrimme luomaan niiden voittamisesta tyydyttäviä kokemuksia. Toivon, että pelaajat eivät stressaa vaikeustasosta liiaksi.

Räätälöidyn vaikeustason ja aiempaa kukoistavamman maailman lisäksi Elden Ring tulee Miyazakin mukaan sisältämään myös studion aiemmista peleistä tuttuja ominaisuuksia, kuten New Game Plus -tilan sekä useamman eri lopun.

Hartaasti odotettu Elden Ring julkaistaan 25. päivä helmikuuta kuluvaa vuotta pc:lle, PlayStation 4:lle ja 5:lle sekä Xbox Onelle ja Xbox Seriesille. Miyazakin haastattelun voi lukea kokonaisuudessaan lähdelinkistä.

Lähde: PlayStation Blog

Lisää luettavaa