Elden Ring -päivitys paikkasi ongelmia pelin pc- ja PS5-versioissa / Uutiset / pelaaja.fi

Elden Ring -päivitys paikkasi ongelmia pelin pc- ja PS5-versioissa

3.03.2022 // Kirjoittanut: Toimitus
9
FromSoftwaren menestyspeli sai uuden päivityksen.

FromSoftware on julkaissut uuden päivityksen Elden Ringin pc- ja PS5-versioihin.

Elden Ringin versio 1.02.2 keskittyy korjaamaan peliä vaivanneita ongelmia. Päivityksen kerrotaan korjaavan pc-versiosta ongelman, joka aiheutti näytönohjaimen käyttämättä jäämisen ja tämän myötä myös suorituskyvyn heikkenemisen. Lisäksi päivitys korjaa pelin kaatumisen aiheuttaneen ongelman, joka ilmeni tietyissä tilanteissa taisteluissa Fire Giantia vastaan. Päivityksen kerrotaan korjaavan myös muita erittelemättömiä bugeja. Elden Ringin PS5-versioon 1.02.2 -päivitys taas tekee pelitallennusten käsittelyyn liittyviä muutoksia.

Päivitykset eivät ainakaan pelaajien kommenttien perusteella korjanneet vielä kaikkia Elden Ringin pc-versioon liittyviä suorituskykyongelmia. Osa pelaajista kertoo myös Elden Ringin käynnistämiseen liittyvistä ongelmista viimeisimmän päivityksen jälkeen. FromSoftware kertoi aikaisemmin työstävänsä korjauksia, joiden tulisi parantaa pelin suorituskykyä, mutta tulevien päivitysten julkaisuaikataulusta ei tällä haavaa ole tietoa.

Lähde: ELDENRING@Twitter

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Bloodborne kuva
Bloodborne

Ps4:lla ei oo kyl paljon ongelmia ollut paitsi nettipelin kanssa. Eilen pelailtiin serkun kanssa ja kyllä pätki välillä kovasti ja alueen bossi jäi puoliksi seinään kiinni ja lopetti liikkumisen. :D

Käyttäjän Truther kuva
Truther

En kyl ymmärrä miten ne teki coopista entistä enemmä syöpäsemmän ku mitä se oli DS3.

Käyttäjän Ne-pa kuva
Ne-pa

Pidetään ostohousut kaapissa vielä, ei se peli siitä huonone hetken odottelulla.

Käyttäjän Turbomuna kuva
Turbomuna
Lainaus Truther

En kyl ymmärrä miten ne teki coopista entistä enemmä syöpäsemmän ku mitä se oli DS3.

Haluatko tarkentaa? Ainakin omien kokemusteni perusteella jouhevampaa ja helpompaa. Summon signet tulevat välittömästi esiin ja furlcalling finger remedyt huomattavasti helpommin saatavilla olevia itemeitä verrattuna DS3:sen embereihin. Lisäksi alueet, joilla co-op toimii yhtäjaksoisesti ovat laajempia.

Käyttäjän Haerski kuva
Haerski

Korjauksia odotellessa polkaisin pitkästä aikaa Bloodbornen käyntiin ja palautui heti elävästi mieleen, ettei nämä pelit mitään tekniikan riemuvoittoja ole ennenkään olleet. Saattaa olla, että viikonloppuna Elden Ring löytää sittenkin tiensä Steam-kirjastoon ja ei kun jökkien ja lagien kohti parempaa huomista.

Käyttäjän Raissi kuva
Raissi

Itsellä PS5 versio ja kerkesin tuossa 23h kellottaa peliin, ennen työrintamalle paluuta. Omalla kohdalla en ole kyllä huomannut tuona aikana mitään itseä häiritseviä bugeja tai muita tökkimisiä. Omasta mielestä 6/5 peli.

Käyttäjän Kille kuva
Kille

11 tuntia PC:llä takana ja pari kertaa peli hikotellut sekunniksi kahdeksi jumiin. Ensimmäisen kerran "tutoriaali" luolassa ja toisen kerran eilen toisessa luolastossa. Päivän sai pelata tuossa välissä ilman ongelmia. Muuten ei ole tullut mitään ihmeempää vastaan, mitä nyt vähän peli hetken nylppää, kun lataa uutta aluetta, mutta muuten pyörii juuri niin kuin sen kuuluukin.

Pelinä aivan loistava. Korjailuja voi odotella aika nopealla aikataululla ja nyt tullut jo kaksi pätsiä PC:lle, joten eiköhän tämän luulisi olevan viimeistään kuun loppuun mennessä jo täysin toimiva.

Käyttäjän Dirt McGirt kuva
Dirt McGirt

Minulta katosi miekka kun kuolin pomo taistelussa Ps5llä.

Käyttäjän JMNyyssonen91 kuva
JMNyyssonen91

reilut 40h alla ja kerran bugasi. Oma vika tosin kun pääsin paikkaan mihin todennäköisesti ei pitänyt päästä sillä tavalla. Menin sitten asioidene läpi huolella. :D No Fast travel vaan pois. En oikein ymmärrä että porukka haukkuu bugiseksi.