Elden Ring valloitti YouTuben tilastot aivan heittämällä – miljardeja katselukertoja heti ensimmäisen 60 päivän aikana / Uutiset / pelaaja.fi

Elden Ring valloitti YouTuben tilastot aivan heittämällä – miljardeja katselukertoja heti ensimmäisen 60 päivän aikana

2.08.2022 // Kirjoittanut: Ira Hurskainen
11
Elden Ring valloitti YouTuben tilastot aivan heittämällä – miljardeja katselukertoja heti ensimmäisen 60 päivän aikana

Helmikuun lopulla julkaistu roolipelihitti Elden Ring on kerännyt YouTuben puolella hurjat määrät katselukertoja. Erilaisia peliin liittyviä videoita katseltiin alustalla pelin julkaisun jälkeisten kahden ensimmäisen kuukauden aikana yhteensä yli 3,4 miljardia kertaa.

Tämä määrä jättää helposti varjoonsa tilastojen kakkos- ja kolmossijan pitäjät; GTA 5 (2013) keräsi samassa ajassa julkaisunsa jälkeen 1,9 miljardia katselukertaa ja Red Dead Redemption 2 (2018) 1,4 miljardia katselukertaa.

Tämä tekee Elden Ringistä siis yhden YouTuben suosituimmista pelijulkaisuista koko palvelun olemassa olon ajalta. YouTuben itsensä tarjoamien tilastojen mukaan parhaiten katselukertoja on vetänyt puoleensa VaatiVidya-kanava ja eniten sisältöä on ladattu katseltavaksi Margit-nimisestä vastuksesta sekä samurai-hahmoluokasta.

Elden Ring julkaistiin alunperin 25. helmikuuta 2022 Playstation 4 ja 5-konsoleille, Xbox One ja Series -konsoleille sekä pc:lle. Pelaajan arviossa se sai erinomaisen 9/10. Alla pelin traileri,

Lähde: YouTube Gaming, IGN

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän kokkobill kuva
kokkobill

Mahtipeli! Tosin ei virheetön.

Käyttäjän Bloodborne kuva
Bloodborne

Praise the Sun! \o/

Käyttäjän myllylyly kuva
myllylyly

\[T]/

Käyttäjän JMNyyssonen91 kuva
JMNyyssonen91

Kyllä kieltämättä itsekin tullut katsottua monta videoo pelin tiimoilta. :)

Käyttäjän DuskTillDawn kuva
DuskTillDawn

Hyvä peli mutta summonit kyllä olis saanu jättää pois. Ne tekee pelistä paljon huonomman.

Käyttäjän Bloodborne kuva
Bloodborne
Lainaus DuskTillDawn

Hyvä peli mutta summonit kyllä olis saanu jättää pois. Ne tekee pelistä paljon huonomman.

Pakottaako peli niitä käyttämään? 🤔

Käyttäjän kokkobill kuva
kokkobill
Lainaus Bloodborne

[quote="DuskTillDawn"]Hyvä peli mutta summonit kyllä olis saanu jättää pois. Ne tekee pelistä paljon huonomman.[/quote]

Pakottaako peli niitä käyttämään? 🤔

Ite käytin oikeastaan magritia vastaan. En oo juurikaan sen jälkeen käyttänyt.

Käyttäjän kribmeister kuva
kribmeister

Tää on minustaki niin hämmentävä kritiikin aihe. Ne on FromSoftwaren tapa tehdä peliin eri vaikeustasot, jos joku DS puristi/nihilisti niitä ei halua käyttää niin eipä niitä pakota yhtään kukaan käyttämään. Sama asia ku minun ei ole pakko valita easy difficultya ku alotan minkä tahansa pelin.

Käyttäjän JMNyyssonen91 kuva
JMNyyssonen91

Sama jos valittaisi ruosta mitä itse päättää syödä jatkuvasti. Valintoja.

Käyttäjän Kukko kuva
Kukko
Lainaus kribmeister

Tää on minustaki niin hämmentävä kritiikin aihe. Ne on FromSoftwaren tapa tehdä peliin eri vaikeustasot, jos joku DS puristi/nihilisti niitä ei halua käyttää niin eipä niitä pakota yhtään kukaan käyttämään. Sama asia ku minun ei ole pakko valita easy difficultya ku alotan minkä tahansa pelin.

Itse en ymmärrä näitä DS-puristeja, jotka vertaavat Elden Ringiä Dark Soulsiin. DS:ssa tulee vastaan korkeintaan 5 mobia kerralla, Elden Ringissä voi kerralla tulla jopa parikymmentä. DS:ssa tupla-bossit voi laskea yhden käden sormilla ja nekin odottavat kiltisti vuoroaan kun toinen hyökkää, Elden Ringissä on useampi tupla-bossi eivätkä ne todellakaan odota vuoroaan. DS:ssa bosseilla on hyökkäyksissään selkeä ja hidas rytmitys, Elden Ringissä bosseilla ei ole rytmitystä (saattavat tehdä useamman 3-4 lyönnin kombon peräjälkeen) tai vaihtavat rytmitystä kesken hyökkäyksen (kombo, kombo, tauko, kombo, lyönti, kombo, tauko jne.). Itse näen, että kerta peli on lähtökohtaisesti epäreilu ja minulle on annettu mahdollisuus olla epäreilu peliä kohtaan, totta kai käytän mahdollisuuden.