Electronic Arts lakkautti SimCity-kehittäjän / Uutiset / pelaaja.fi

Electronic Arts lakkautti SimCity-kehittäjän

4.03.2015 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
4

SimCity-sarjasta ja myös muun muassa Spore-pelistä vastannut Maxis Emeryville -studio on kuopattu. Asiasta kertoi ensin Maxis-suunnittelija Guillaume Pierre Twitterissä, minkä jälkeen Electronic Arts on vahvistanut asian myös itse peliblogi Kotakulle.

– Olemme tänään yhdenmukaistaneet Maxis-tuotteiden kehitystä Redwood Shoressa, Salt Lake Cityssa, Helsingissä ja Melbournessa Emeryvillen toimiston sulkeutuessa. Maxis on jatkamassa Sims- ja SimCity-pelaajien tukemista ja heille uusien kokemusten kehittämistä samalla, kun se laajentaa sarjojamme uusille alustoille ja kehittää uusia, useille eri alustoille julkaistavia nimikkeitä, EA:n edustaja kertoi.

EA:n mukaan Emeryvillen vanhoja työntekijöitä pyritään auttamaan uusien paikkojen löytämisessä tarjoamalla muun muassa muita töitä yhtiön sisältä.

Siitäkin huolimatta, että Maxis-nimi jatkaa eloaan EA:n sisällä, oli Emeryvillen studio käytännössä nimenomaan Maxiksen ydin. Viimeiset pari vuotta eivät olleet sille kylläkään erityisen ruusuisia uusimman SimCityn kerättyä roimasti kritiikkiä rajoittuneesta ja raskaasti nettiin nojanneesta rakenteestaan.

Maxisin historia yltää aina vuoteen 1987 asti, joskin osana EA:ta se on toiminut vasta vuodesta 1997 asti. SimCityn ohella yhtiö toi maailmaan aikoinaan The Sims -sarjan, jonka kehitys on tapahtunut viimeisinä vuosina pääasiallisesti Redwoodiin ja Salt Lake Cityyn levittäytyneessä The Sims Studiossa.

Lähde: Kotaku, Guillaume Pierre (Twitter)

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Juhis815 kuva
Juhis815

Joo, enpä ole ihmeissään että sitä ajetaan EA:n omistuksissa olevia pelitaloja alas sitä mukaan kun julkaistaan keskeneräisiä pelejä ulos.

Käyttäjän Nikotiini kuva
Nikotiini
Lainaus käyttäjältä Juhis815

Joo, enpä ole ihmeissään että sitä ajetaan EA:n omistuksissa olevia pelitaloja alas sitä mukaan kun julkaistaan keskeneräisiä pelejä ulos.

Niimpä. Katsotaanpas paria uudehkoa peliä: Simcity - Iso floppi, Sims 4 - Kuulemma paska, Medal of Honor Warfighter - Omasta mielestä hyvä, mutta floppasi järkyttävästi kaataen kehittäjän, NHL 15 - Enimmäkseen paskaa, esim nettijoukkuepeli poissa, Battlefield 4 - Järkyttävä startti ja juuri eilen, yli vuoden jälkeen, tuli taas korjauksia, mitkä olisi kuvitellut julkaisuun. Titanfallkin taisi flopata. Lisämainintoina Command and Conquer, joka on ajettu ihan suohon. Äkkiseltään ainut onnistunut tuotos, johon olen koskenut on Fifa 15. Ehkä joku Need for Speed myös.

Käyttäjän Kaze88 kuva
Kaze88
Lainaus käyttäjältä Nikotiini

Äkkiseltään ainut onnistunut tuotos, johon olen koskenut on Fifa 15. Ehkä joku Need for Speed myös.

Fifasta en tiedä mutta Hot pursuit rebootin jälkeen kyllä ole ollut hyvää NFS peliä, miten tämä muka voi olla noin vaikeaa? Minusta tälläiset arcade mähinä ajopelit ryssitään tekemällä niistä "openworld" nettiajosimulaatioita, tähän mennessä ne ovat olleet vain puolityhjiä online grindifestejä yliraskaalla ajotuntumalla joissa ei ole puoliksikkaan niin paljon sisältöä kuin vanhoissa peleissä.

EA:lta kuitenkin tullut Dragon Age Inquisitor ja onhan sieltä tulossa uusi Mass Effect. Mitään muuta odottamisen arvoista EA:lta ei taida olla tulossa.

Käyttäjän frozen kuva
frozen

.