Electronic Artsin ja Jade Raymondin tiet eroavat / Uutiset / pelaaja.fi

Electronic Artsin ja Jade Raymondin tiet eroavat

22.10.2018 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
5

Jade Raymondin on tullut aika jättää hyvästit Electronic Artsille. Pelijätti on vahvistanut ensimmäisten joukossa VentureBeat-sivustolle, että Raymond on suuntaamassa muille maille kolmen vuoden työpanoksen jälkeen.

Osana EA:ta Raymond teki töitä yhtiön tuoreehkon Motive-studion kanssa auttaen niin sen perustamisessa kuin myös vetämisessä. Studio teki tukihommia Star Wars Battlefront 2:n kehityksen parissa ja oli läheisesti mukana työstämässä myös sittemmin suljetuksi päätyneen Visceralin Tähtien sota -projektia.

Raymondin lähtö osuu samaan väliin, kun Motive siirtyy toimimaan EA-pomo Samantha Ryanin alaisuudessa. Tämän valvovan silmän alla ovat aiemmin toimineet jo EA:n mobiilistudiot, Maxis ja BioWare.

Ennen viimeisintä Electronic Arts -keikkaa Raymon vietti kymmenen vuotta Ubisoftilla. Ubisoftilla hän auttoi tuottajan asemassa Assassin's Creed -sarjan vauhtiin ja oli mukana rakentamassa yhtiölle studiota Torontoon. Ensimmäisen kerran EA.lla hän työskenteli 2000-luvun aikana The Sims Onlinen parissa.

– Yhteisenä aikanamme Jade auttoi meitä rakentamaan hyviä tiimejä. Projektimme Motivella ja muilla studioilla jatkuvast muuttumattomina. Arvostamme hänen työpanostaan ja toivotamme Jadelle kaikkea hyvää hänen matkatessa kohti uusia seikkailuja, EA kertoi VentureBeatille antamassaan tiedotteessa.

Lähde: VentureBeat

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän menu kuva
menu

Jotenkin tuntuu että EA tukahduttaa kaikki luovuus kun ovat palkanneet nämä ihmiset sinne

Käyttäjän Haerski kuva
Haerski

Tämä on puhdasta spekulaatiota, mutta tämä avainhenkilöiden vuotaminen firmasta ja EA:n radiohiljaisuus tulevan korkean profiilin Star Wars -sisällön suhteen saattaa jopa viitata siihen aikaisemmin esillä olleeseen huhuun, että Disney/Lucasfilm on terminoimassa EA:n Star Wars -lisenssiä ja keskeneräiset projektit olisivat peruuntumassa. Porukka, joka silloin aikanaan palkattiin väkertämään SW-pelejä monen studion voimin alkaa jättää uppoavaa laivaa.

Katsoi asiaa vaikka ihan vain tiedossa olevien faktojen näkökulmasta, niin koko Star Wars -diili on ollut EA:lle katastrofi: 5 vuotta ja pöytään on lyödä kaksi aika sisältököyhää ja ristiriitaisesti vastaanotettua Battlefrontia ja yksi mobiilipeli, Galaxy of Heroes.

Tästä voinee jo päätellä, että olipa uusia käänteitä luvassa tai ei, niin Lucasfilm ei varmasti ole tyytyväinen suoritukseen. Pelien epäilemättä haluttiin pitävän Star Warsia ihmisten huulilla vuorovedoin uusien leffojen kanssa, mutta sisällön vähyys ja sen vähänkin sisällön saama vastaanotto ei varmasti ole ollut sitä mitä diiliä tehdessä oli mielessä.

Käyttäjän zappah kuva
zappah

Niin, olisiko se niin vaikea vääntää vaikka joku uusi Rogue Squadron. Ilmeisesti on, ainakin EA:lle.

Käyttäjän Brutal1ty kuva
Brutal1ty

Eli toisin sanoen ei saanut mitään aikaiseksi, aivan niinkuin Amy Hennig. EA on vähän niinkuin pelimaailman WWE (tai WCW jos olet liian vanha): Kaikki parhaat lahjakkuudet kaikista muista yhtiöistä ja federaatioista on saatava, mutta eivät sitten tiedä yhtään mitä niillä tekisi.

Käyttäjän menu kuva
menu
Lainaus Brutal1ty

Eli toisin sanoen ei saanut mitään aikaiseksi, aivan niinkuin Amy Hennig. EA on vähän niinkuin pelimaailman WWE (tai WCW jos olet liian vanha): Kaikki parhaat lahjakkuudet kaikista muista yhtiöistä ja federaatioista on saatava, mutta eivät sitten tiedä yhtään mitä niillä tekisi.

EA ilmoitti itse että ei enää halua tehdä yksinpeliä jonka takia just nämä ihmiset sinne oli otettu

Nostoja