Entinen Burnout-kehittäjä povaa PlayStation 5:ltä uskottavuutta ja dynaamisuutta / Uutiset / pelaaja.fi

Entinen Burnout-kehittäjä povaa PlayStation 5:ltä uskottavuutta ja dynaamisuutta

15.02.2016 // Kirjoittanut: Johanna Puustinen
13
Entinen Burnout-kehittäjä povaa PlayStation 5:ltä uskottavuutta ja dynaamisuutta

Burnout- ja Need for Speed -kehittäjä Criterion Gamesin entinen teknologiapäällikkö Paul Ross puhuu jo seuraavan sukupolven konsoleista.

Brittiläiselle Edge-pelilehdelle antamassaan tuoreessa haastattelussa Ross muistelee kokemuksiaan uuden Dangerous Golf -fysiikkahupailupelinsä parissa, ja päätyy pohtimaan tulevan sukupolven konsoleiden tarjoamia mahdollisuuksia. Rossin mukaan Three Fields Entertainment -studiolla pyritään rakentamaan projektin puitteissa vahvaa pohjaa seuraavalle sukupolvelle jo nyt, ja prosessiin kuuluu oleellisesti myös niin kutsuttujen PlayStation 5:n ja Xbox Twon ominaisuuksien povaaminen.

– PlayStation 4:n ympäristöissä on jo jonkin verran todenmukaisuutta, mutta PlayStation 5:n maailmat tulevat todella olemaan dynaamisia, vuorovaikutteisempia ja uskottavammin käyttäytyviä, Ross tuumaa haastattelussa.

Ympäristöjen tuhoamiseen keskittyvä Dangerous Golf puskee nykypäivän fysiikkamoottoreita jo sellaisenaan, mutta Rossin mukaan peleillä on potentiaalia paljon muuhunkin. Sen hyödyntämiseen tarvittavia askeleita ei vain ole vielä otettu.

– Fysiikkamoottorit eivät ole juurikaan muuttuneet sitten Dreamcastin aikojen. Ne pyörivät kaikki kiinteiden kappaleiden ympärillä. Käymme läpi todellista murrosvaihetta, koska alamme simuloida fysiikkaa molekyylitasolla, ja se on ollut pitkään hyvin vaikea pähkinä, Ross pohtii.

Three Fields Entertainmentin Dangerous Golf ilmestyy pc:lle, PlayStation 4:lle ja Xbox Onelle toukokuussa.

Lähde: VideoGamer.com, GameSpot

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Atomi kuva
Atomi

Herranen aika. Nelosen julkaisusta on jo yli kaksi vuotta ja edelleen tuntuu ettei tämä nykyinen konsolisukupolvi ole edes lähtenyt käyntiin.

Käyttäjän Core kuva
Core
Lainaus käyttäjältä Atomi

Herranen aika. Nelosen julkaisusta on jo yli kaksi vuotta ja edelleen tuntuu ettei tämä nykyinen konsolisukupolvi ole edes lähtenyt käyntiin.

Mulla vähän sama fiilis, aina tulee sellanen "oho, joko se muka on noin kauan sitten?" kun tulee viestiä että Live Gold on loppumassa, kun sen ekan kerran hommasin Onen importtaamisen yhteydessä. Mutta ei se kaksi vuotta vielä ole paljoa konsolien eliniässä, tosin voipi olla ettei tämä sukupolvi ehkä veny yhtä pitkäksi kuin edellinen, ken tietää.

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus

Saisivat kyllä uudet konsolit jo tulla vaikka tänä vuonna omasta puolestani, mutta 17-18 olisi ihan jees, niin saadaan näistä nykysistä se normaalit 4-5 vuotta.

Käyttäjän wlizer kuva
wlizer

Heh, ei taida vielä tajuta että realismi on niiin "out of fashion". Ketä jaksaa pelata samoja kierrätettyjä mekaniikkoja hienoimmilla graffoilla loputtomiin? :D

Käyttäjän kurrinen123 kuva
kurrinen123

En kyllä ps5 osta ennen kuin miljonääri näyttelijä olen opiskelujen jälkeen.

Käyttäjän Angel of Death kuva
Angel of Death

Liian aikaista ps5:lle, ps4:llä ei ole vielä tarpeeksi pelejä uudelleen julkaistavaksi.

Käyttäjän onnistunyt kuva
onnistunyt

Eiköhän PS5 julkaista vasta lähempänä uutta vuosikymmentä, eikä huomenna.

Käyttäjän lindario kuva
lindario

Nykyisen polven ollessa vauhdiltaan ja meiningiltään tätä tasoa jää nähtäväksi, tuleeko mitään seuraava sukupolvea ennen 2020-luvun puoltaväliä.

Käyttäjän Tunna kuva
Tunna

PS5 saa olla aikamoinen tehomylly jos sillä ruvetaan simuloimaan fysiikkaa ihan molekyylitasolla.

Itse näkisin että ne uskottavat ja dynaamiset pelimaailmat ei ole niinkään laitetehoista kiinni, vaan pikemminkin hyvästä pelisuunnittelusta.

Käyttäjän partajeesus kuva
partajeesus
Lainaus käyttäjältä Tunna

PS5 saa olla aikamoinen tehomylly jos sillä ruvetaan simuloimaan fysiikkaa ihan molekyylitasolla.

Eihän tuo ole homma eikä mikään kun jo PS2 loi pelihahmoille tunteet. Ken Kutaragi, PS2 ja Emotion engine. Never forget :D
Ihan aitojen tunteiden luomisen jälkeen fysiikan laskeminen on ihan pikku juttu.

Nostoja