Kehittäjäveteraani Keiji Inafunen 3DS-peliprojekti Kaio: King of Pirates on päätynyt peruutetuksi. Pelin kehityksen päätti sitä julkaisemassa ollut Marvelous, joka on kertonut peruuntumisen johtuneen markkinoilla tapahtuneista äkillisistä muutoksista, jotka tuottivat ongelmia pelinimikkeen synnylle.

Alkujaan peli julkistettiin jo vuonna 2011. Suunnitelmissa Marvelouksella oli kasvattaa Kaiosta ajan myötä kokonainen tuoteperhe, joka olisi ulottanut räpylänsä myös pelien ulkopuolelle.

Ennen perumispäätöstä Kaion tuloa kauppoihin viivästytettiin useaan otteeseen. Marvelous on kertonut, että se on menettänyt pelin takia 461 miljoonaa jeniä eli sellaiset 3,6 miljoonaa euroa.

Kaio: King of Piratesia työsti Inafunen oma pelistudio Comcept, joka puuhailee parhaillaan myös Mighty No. 9:n parissa. Pelin oli tarkoitus pohjautua löyhästi kiinalaiseen Kolmen kuningaskunnan kertomus -klassikkoromaaniin, mutta materiaalia siitä ei juuri koskaan päästy erityisemmin näkemään.

Lähde: Siliconera

Lisää luettavaa