Entisten Halo- ja Battlefield-kehittäjien yhteiskilpailullinen räiskintäpeli Scavengers julkistettiin

Midwinter Entertainment on julkistanut yhteiskilpailullisen moninpeliräiskinnän Scavengers.

14.3.2018 10:56

Halo-sarjaa luotsanneen Josh Holmesin vetämä Midwinter Entertainment on julkistanut työstävänsä räiskintämoninpeliä Scavengers.

Tekijät kutsuvat tuoretta räiskintäänsä uuteen jääaikaan sijoittuvaksi yhteiskilpailulliseksi (”co-opetition”) moninpeliksi, jossa pelaajista koostuvat joukkueet kilpailevat toisiaan vastaan laajassa pelimaailmassa.

Suunnitteluperusteina on mukailtu Halo 5:n Warzone-pelitilaa, josta on lainattu Scavengersin pelimaailmaan satoja tekoälyn ohjaamia vihollisia, joilla luvataan olevan omat osapuolet, aseet ja käyttäytymismallit. Pelin luvataan yhdistävän tutkimista, selviytymistä ja taistelua yhteistyöhön ja tiimipohjaiseen räiskintään.

Tekijät pähkäilevät vielä kahden- ja neljän pelaajan tiimien välillä, mutta paljastavat, ettei jokaisella osapuolella ole matseissa identtiset tavoitteet. Yhteentörmäyksiä luodaan kuitenkin samoilla tehtävillä tai saaliilla, joita vain yksi joukkue voi lunastaa. Matsien pituudeksi kaavaillaan 30-45 minuuttia.

Matsien kulun Holmes jakaa kolmeen osaan. Alussa pelaajat etsivät ruokaa ja aseita sekä kehittävät hahmojaan tutkimalla lähialueitaan. Metsästysvaiheessa jahdataan vihollisia ja muita otuksia suorittamalla saatujaan tehtäviä. Lopuksi päädytään evakuointiin, jolloin tiimien täytyy puolustaa lähtöpaikkaansa saadakseen keräämänsä varusteet ja saaliit itselleen.

Peliin ei ole suunnitteilla yksinpeliä.

Scavengers kehitetään Unreal Engine 4:n pohjalta.

Midwinter Entertainment koostuu Holmesin lisäksi pelialan veteraaneista, jotka ovat työskennelleet Halo-sarjan ohella muun muassa Battlefieldien sekä Call of Duty: WWII:n parissa.

Scavengers on vielä varhaisessa kehitysvaiheessa, eikä sille ole annettu julkaisupäivää. Kehittäjät keskittyvät ensin pelin pc-versioon ja sitten konsoleihin.

Lähde: Game Informer

Lisää luettavaa