Erikoislaatuinen ninjapeli Ronin valmistautuu viimeistelemään kesäkuun

Steamin Early Accessissa jo tovin viettänyt vuoropohjainen hiippailutoimintapeli Ronin valmistuu heinäkuuksi.

24.6.2015 01:21

Modernia ninjatoimintaa tarjoava pc-peli Ronin on saanut virallisen julkaisupäivän. Oltuaan noin kuukauden verran viimeisteltävänä Steamin Early Access -osastolla on peli valmistumassa nyt Windows-koneita varten kesäkuun 30. päivä.

Roninia voisi periaatteessa kuvailla sivulta kuvatuksi toimintahiippailupeliksi. Erikoisena ratkaisuna pelin taistelut on sidottu kuitenkin reaaliaikaisen nappien hakkaamisen sijaan vuoropohjaisten pelimekaniikkojen ympärille. Tämä mahdollistaa muun muassa kiivaat taistelut, joissa miekkaansa luottava ninja joutuu ensin taktisesti väistämään aseistettujen vihollisten luoteja voidakseen lopulta iskeä näiltä pään hartioilta.

Roninin idea sai muotonsa noin kymmenisen kuukautta sitten, kun puolalaiskehittäjä Tomasz Waclawek lähti tekemään tietoisesti ”kloonia” parin vuoden takaisesta Gunpoint-vakoojapelistä. Roninin prototyypin ytimestä tuli lopulta kuitenkin sen verran omanlaisensa kokemus, että Gunpointin luonut Tom Franciskin päätyi julkisesti toteamaan, ettei hän kokenut pelin olevan jäljennös hänen luomuksestaan. Pian julkaisija Devolver ottikin Waclawekin siipiensä suojaan.

Vielä jossakin vaiheessa peli on tarkoitus tuoda myös PlayStation 4:lle ja Vitalle.

Lähde: Devolver Digital (Twitter)

Lisää luettavaa