Erotatko valokuvaa pelikuvasta? Uusi Need for Speed mehustelee grafiikoillaan / Uutiset / pelaaja.fi

Erotatko valokuvaa pelikuvasta? Uusi Need for Speed mehustelee grafiikoillaan

24.07.2015 // Kirjoittanut: Johanna Puustinen
12
Erotatko valokuvaa pelikuvasta? Uusi Need for Speed mehustelee grafiikoillaan

Uutta Need for Speed -kurvailua kehittävä Ghost Games esittelee Frostbite-pelimoottorinsa tehoja häkellyttävissä kuvissa.

Ruotsalaisstudion verkkoon lataamassa minigalleriassa vierekkäin patsastelevat otokset Electronic Artsin omasta Speedhunters-autoblogista sekä Need for Speedin renderöintimoottorilla tehdyt virtuaalimallinnukset samoista kuvista. 

Nopealla ensisilmäyksellä eroa tuskin huomaa, mutta tarkimmat voivat päätellä yksityiskohtien perusteella oikeanpuoleisten kuvien olevan valokuvia. Vaikka kuvankaappaukset eivät olekaan varsinaisesta pelistä, ja teos näyttänee liikkeessä erilaiselta, on lopputulos silti huima äärirealistisine valaistuksineen ja pikkutarkkoine ympäristöineen.

Kuvia voi tarkastella alta tai täydessä resoluutiossaan lähdelinkin takaa.

Uusi Need for Speed julkaistaan Euroopassa näillä näkymin 5. marraskuuta PlayStation 4:lle, Xbox Onelle ja pc:lle.

Lähde: Speedhunters, VG247

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus

30fps? Jos 60fps nii nostan hattua. Muussa tapauksessa sanon, että prioriteetit taas väärin = grafiikat > gameplay.

Käyttäjän Zhinarkos kuva
Zhinarkos

Tietokonegrafiikka tulee vielä pitkään omaamaan tuon tekomaailmasta kielivän muovisen ja kiiltävän lookin. Mageen näköistä, ja paikoillaan ollessa sitä saattaisi hetken luullakin oikeaksi. Jos tekstuurit ja valaistus olisivatkin realistisia, animaatio aina lopulta paljastaa mistä on kyse.

Ja tosiaan, aikakautena jolloin jopa integroitu grafiikka mahdollistaa hyvän näköistä pelikuvaa, itse suorituskyky pitäisi olla paljon tärkeämmässä osassa pelaamista.

Käyttäjän kapa85 kuva
kapa85

Taas saadaan porukka jo valmiiks kuolaamaan kun on niin mahtavat grafiikat. Ja se lopullinen peli on taas sit jotain ihan muuta ja pyörii sen 30fps. En tiedä mistä se nykyään kertoo kun millään muulla pelejä ei osata markkinoida kun grafiikoilla.

Käyttäjän JNyknn kuva
JNyknn

Itse ostan mieluummin pelin, jossa on persoonallinen, ei realistinen, grafiikka, tosin autopeleissä realistisuudesta saattaa olla enemmän hyötyä kuin toimintapeleissä.

Käyttäjän Futekit kuva
Futekit

En kyllä ollenkaan tykkää tuosta maanpinnan tekstuureista. Suttuiset ja ikävät.

Käyttäjän Nekker kuva
Nekker

Alemmasta näkee selvästi että 30fps on kysessä. Muuten olisi 5/5 graffat, mutta maanpinnan tekstuurit suttuiset ja ikävät, joten 4/5.

Käyttäjän Bela9a kuva
Bela9a

Aivan liian puhdasta ja kiiltävää olakseen realistinen. Ennemin pelaan peliä joka pyörii kunnolla ja selvästi omistaa omanlaisen tunelman ja graffat kun et on mega ultra realistinen. Ehkä saataisin innostua jos oisin 12 v mut ei enää niinkään. Kyllähän se autta jos on hyvän näköinen mut se ei oo pelin päätekijä jos ois niin luokittelisin sen olevan joku elokuva tai teho esittely mihin laite pystyy.

Käyttäjän onnistunyt kuva
onnistunyt

Fiilis/tuntemus sanoo mulle, että tohon peliin tulee selvästi vähemmän pelattavaa, kuin Need for Speedeihin yleensä.

Käyttäjän edqe kuva
edqe

Kunhan pelin sisältö ja pelattavuus (sisältää tietysti vähimmäisvaatimuksen 60fps) ovat kunnossa, niin en näe ongelmaa, että tekijätiimi pyrkii mahdollisimman realistiseen näyttävään peliin.

Lainaus käyttäjältä JNyknn

Itse ostan mieluummin pelin, jossa on persoonallinen, ei realistinen, grafiikka, tosin autopeleissä realistisuudesta saattaa olla enemmän hyötyä kuin toimintapeleissä.

Eikö olisi hienoa, jos saisimme markkinoille kaikennäköisiä pelejä? Saamme onneksi jatkuvasti hienoja pelejä kuten Caves of Qud ja lukuisia muita, mutta realismiin tähtääviä (tai lähellekään sinne yltäviä) huomattavasti vähemmän.

Olemme saaneet tänä vuonna uusia tehokkaita näytönohjaimia ja pian saadaan seuraksi myös uudet grafiikkarajapinnat. Itse ainakin odotan innolla, että uusien korttien tehoja ja rajapintojen etuja ruvetaan hyödyntämään kunnolla ja pyritään entistä enemmän myös realistisen näköisiin peleihin. Ensi vuonna tahti jatkuu.

Käyttäjän Rabbitman kuva
Rabbitman
Lainaus käyttäjältä edqe

[url=http://www.fudzilla.com/news/graphics/38304-nvidia-pascal-gpu-has-17-billion-transistors]Ensi vuonna tahti jatkuu.[/url]

Noi Pascalit on enempi vain laskentaan suunniteltuja näyttiksiä, eikä varsinaista hyötyä ole odotettavissa pelaajille. Ens vuonna kuitenkin tulee FinFET-näyttikset, että ihan hyvää pelisuorituskyvyn parantumista on luvassa Nvidialta ja AMD:ltä.

Nostoja