Esittelyssä Fatal Inertian kiituriluokat / Uutiset / pelaaja.fi

Esittelyssä Fatal Inertian kiituriluokat

27.06.2006 // Kirjoittanut: Pelaaja_Ossi
9

Koei Ltd on paljastanut lisätietoja tulevasta PlayStation 3 -pelistään. Fatal Inertia on futuristinen ajopeli, jossa rehdin kilpailun lisäksi yritetään sabotoida vastustajien suorituksia erilaisilla aseilla. Muiden kilpailijoiden ajonevuojen vahingoittamisen ohella aseet voivat vaikuttaa ympäristöön. Kilparadat ulottuvat vihreistä metsämaista pölyisiin kanjoneihin ja jättiläismäisiin jääalueisiin.

Pelissä on neljä kiituriluokkaa. Phoenix-luokan ajoneuvot ovat ominaisuuksiltaan erittäin balansoituja. Ne ovat peruskiitureita, joiden kanssa ajaminen on helppoa aloittaa. Phoenix-kiitureita on kuitenkin helppo muokata: huippunopeutta voidaan lisätä riskeeraten ajoneuvon ohjattavuutta.

Fatal_Inertia_05-19_01.JPG

Aurora-luokka sisältää puolestaan erittäin eksoottisesti muotoiltuja, huippunopeita kiitureita. Niiden kiihdytysnopeus ei ole kovinkaan hyvä, mutta ne pääsevät oikeuksiinsa pitkillä suorilla. Suuresta huippunopeudestaan huolimatta Aurora-kiitureiden ohjattavuus on yllättävän hyvä.

a02.jpg
Mercury-luokasta löytyvät kaikista kiihtyvimmät ja helpoiten hallittavammat ajokit. Pito ja kiihtyvyys verottavat huippunopeutta rajusti. Mercury-kiiturit ovat suositeltavia aloitteleville kuskeille.

m02.jpg

Pelin kovimmat voimakoneet edustavat Titan-luokkaa. Niiden asevarasto on muihin luokkiin verrattuna tuplasti suurempi ja huippunopeus silti erittäin hyvä. Titan-luokan kiitureiden ohjattavuus heikkenee painolastin kasvaessa. Siksi ne sopivat hyvin kokeneille kuskeille, jotka pystyvät hyödyntämään huippunopeutta suurellakin asemäärällä.

t02.jpg

Fatal Inertia ilmestyy PlayStation 3:n julkaisun aikoihin marraskuussa.

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

Ensimmäisen kuvan kallioista tulee mieleen vanha PC-peli Slipstream 5000 - http://www.mobygames.com/game/dos/slipstream-5000/screenshots/gameShotId,7211/

Vii vil sii, millainen Fatal Inertiasta lopulta tulee...

Käyttäjän Survivor kuva
Survivor

Nuo kiiturit näyttävät kyllä hienoilta. Kilparatoja ja kiitureita näyttää olevan monen laisia. Käytetäänköhän tässä pelissä apuna Playstation 3 ohjaimen liikesensoria.

Käyttäjän Tuhomursu kuva
Tuhomursu

Näyttäähän tuo, mutta ylimmän kuvan vasen kallio näyttää melekosen alkukantaiselta. Tiedä sitten onko tarkoitus ollakaan muuta kuin pikkupeli jolla näytetään kuin pelit pyörivät.

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

Jaahas, taas vaihteeksi futuristinen _ajopeli_ jossa ammutaan toiset kilpailijat palasiksi. Huoh, eikö kukaan pelisuunnittelija tms. ole pelannut esim. F-zeroa joka toimii älyttömän hyvin, vieläpä ilman ampuma-aseita.

Käyttäjän Lasse Ergolas kuva
Lasse Ergolas

.W. Toivottavasti .I. pitävät .P. aseet .E. sivuroolissa .O. sillä .U tämmösissä .T. peleissä .R. ajaminen .U. kiinnostaa .L. enemmän .E. kuin .S. ampuminen.

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

Sehän on F-Zero/Mario Kart kopio! *gasp*

Käyttäjän Tonimus Prime kuva
Tonimus Prime

Näyttää kyllä minun mielestäni enemmänkin lentämispeliltä, ja jos näin on, niin ampuminen voisi olla ihan hauskaakin. Pelkkä kilpaa lentäminen voi olla tylsää.

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

Wipe3Out löytyy psx:lle demona ja toimii ihan hemmetin hyvin. Toivottavasti tosiaan ampuminen sun muut väkisinväännetyt "parannukset" eivät vie liian suurta huomiota puhtaasta vauhdikkaasta ajosta.

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

"Sehän on F-Zero/Mario Kart kopio! *gasp*"

Ohan se.