Facebook tuo mainokset Oculus Quest -peleihin – kohdennettu data napataan käyttäjien Facebook-profiileista

Facebook haluaa varmistaa omavaraisen alustan.

18.6.2021 22:19

Facebook kertoi aloittavansa pelinsisäisten mainosten testaamisen Oculus Quest 2:ssa tulevina viikkoina.

Oculus Quest -peleissä ja -sovelluksissa näytettävät mainokset perustuvat tietoihin, jotka saadaan käyttäjien Facebook-profiileista. Kokeilu alkaa Resolution Gamesin Blastonilla ja mukaan liittyy pari muutakin kehittäjää. Uutta mainostamistapaa testaillaan siis aluksi vain muutaman sovelluksen kanssa, jonka jälkeen palvelua kehitetään eteenpäin saadun palautteen avulla.

– Tutkimme uusia tapoja, joilla kehittäjät voivat saada tuloja. Tämä on keskeinen osa sen varmistamista, että luomme omavaraisen alustan, joka voi tukea erilaisia liiketoimintamalleja, jotka avaavat uudentyyppisiä sisältöjä ja kohderyhmiä. Se auttaa meitä myös edelleen tekemään innovatiivisista AR/VR-laitteista helposti saatavampia useammille ihmisille, Facebook kertoo.

Lisätietoja mainosten laajemmasta saatavuudesta Oculus-alustalle ja Oculus-mobiilisovellukseen luvataan kertoa kokeilun jälkeen. Suunnitteilla on myös jonkinlaisia täysin uusia tapoja mainostaa VR- ja AR-pelien sisällä, mutta Facebook on niistä vielä vaitonainen.

Lähde: Oculus-blogi

Lisää luettavaa