Fall Guys on kaikkien aikojen ladatuin PlayStation Plus -peli / Uutiset / pelaaja.fi

Fall Guys on kaikkien aikojen ladatuin PlayStation Plus -peli

27.08.2020 // Kirjoittanut: Jukka Moilanen
8

Mediatonicin kisailupeli Fall Guys: Ultimate Knockdownin menestystaival jatkuu edelleen.

PlayStation kertoo Twitter-tilillään Fall Guysin olevan PlayStation Plus -palvelun kaikkien aikojen ladatuin peli. Sony ei paljastanut lukuja Fall Guysin menestyksen taustalta, mutta pelin kerrotaan rikkoneen ennätyksen maailmanlaajuisesti.

Fall Guysin menestys ei ole rajoittunut ainoastaan PlayStationille. Pelin julkaisija Devolver Digital kertoo Fall Guysin nimittäin rikkoneen myös seitsemän miljoonan myydyn kappaleen rajan Steamissa.

Lähde: Twitter

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Haerski kuva
Haerski

Toivotaan, että kehittäjä on saanut tuosta kohtuullisen korvauksen. Tietääkseni Sony maksaa julkaisijalle vain könttäsumman etukäteen, eikä latausmääristä saa siihen päälle kuin korkeintaan hyvän mielen. En sitten tiedä onko politiikka näiden julkaisupelien kanssa erilainen.

Käyttäjän frozen kuva
frozen
Lainaus Haerski

Toivotaan, että kehittäjä on saanut tuosta kohtuullisen korvauksen. Tietääkseni Sony maksaa julkaisijalle vain könttäsumman etukäteen, eikä latausmääristä saa siihen päälle kuin korkeintaan hyvän mielen. En sitten tiedä onko politiikka näiden julkaisupelien kanssa erilainen.

No luulisi tuon Steamin 7 miljoonaa oikeasti myytyä kappaletta aika kivasta tuovan rahaa pöytään

Käyttäjän Haerski kuva
Haerski
Lainaus frozen

No luulisi tuon Steamin 7 miljoonaa myytyä kappaletta aika kivasta tuovan rahaa pöytään

Ilman muuta, mutta on se silti vähän harmi, jos pleikkarilla monta miljoonaa peliä meni kaupan käytännöllisesti katsoen ilmaiseksi. Tuskin kukaan Devolverilla tai Mediatonicilla odotti tällaista suosiota, joten jos kyse on könttäsummista, PS Plus -jakelun hinta neuvoteltiin todennäköisesti huomattavasti pienempien myyntiodotusten mukaan. Bisnestähän tämä vain on ja itse ovat sopimuksen allekirjoittaneet, mutta minua aina vähän harmittaa jos artisti myy talenttinsa liian halvalla, eikä sitten saa sen menestyksestä pennin jeniä.

Käyttäjän peliukk0 kuva
peliukk0
Lainaus Haerski

Ilman muuta, mutta on se silti vähän harmi, jos pleikkarilla monta miljoonaa peliä meni kaupan käytännöllisesti katsoen ilmaiseksi. Tuskin kukaan Devolverilla tai Mediatonicilla odotti tällaista suosiota, joten jos kyse on könttäsummista, PS Plus -jakelun hinta neuvoteltiin todennäköisesti huomattavasti pienempien myyntiodotusten mukaan. Bisnestähän tämä vain on ja itse ovat sopimuksen allekirjoittaneet, mutta minua aina vähän harmittaa jos artisti myy talenttinsa liian halvalla, eikä sitten saa sen menestyksestä pennin jeniä.

Pelissähän voi ostaa kosmeettisia esineitä oikealla rahalla, joten tuskin ihan täysin jäävät nuolemaan näppejään. Aivan varmasti löytyy tuolta ps+ lunastajista porukkaa jotka noita mikromaksuja käyttää.

Käyttäjän Haerski kuva
Haerski
Lainaus peliukk0

Pelissähän voi ostaa kosmeettisia esineitä oikealla rahalla, joten tuskin ihan täysin jäävät nuolemaan näppejään. Aivan varmasti löytyy tuolta ps+ lunastajista porukkaa jotka noita mikromaksuja käyttää.

Totta tuokin. Onhan tästa ilmiselvästi tarkoitus tehdä pitkäkestoinen kokemus, joka jatkaa voittojen takomista mikromaksujen muodossa hamaan tulevaisuuteen. Tästä näkökulmasta PS Plussan voi nähdä jopa sijoituksena tulevaisuuteen, koska peli on näin saatu mahdollisimman monen höpönassun pleikkarille vain odottamaan Visan vinkumista.

Käyttäjän zappah kuva
zappah

Olisiko suosio kuitenkaan ollut niin suurta ellei peliä olisi jaettu ilmaiseksi ja kerännyt täten sekä pelaajia että striimaajia, jonka kautta on sana kiertänyt? Peli tuntui olevan kyllä tutkalla ennen PS-jakoakin mutta ei siinä vielä mitään isompaa hypen tuntua silloin ollut.

Itse en olisi peliä ostanut jos en ilmaiseksi olisi saanut ja hyvä niin. Jäänyt ensimmäisen viikon jälkeen sen pelaamiset. Ihan kiva mutta ei vain jotenkin sitten jaksanutkaan vaikka innostunut pelistä etukäteen olinkin.

Game Passin peleistä on myös puhuttu saman asian kautta: saako kehittäjät pelistään tarpeeksi kun peli sinne laitetaan? On ollut juttuja että myynnit on nimenomaan nousseet GP:iin laittamisen seurauksena mutta ei se varmaan mikään vakio ole. Omalta kohdalta voin jälleen todeta että suurin osa peleistä olisi jäänyt kokonaan kokematta ja ostamatta ilman Game Passia: en olisi tiennyt niiden olevan niin hyviä että olisi tarvinnut ostaa. GP:n jälkeen nämä teokset voi jopa ostaa omaksi kun tietää ne hyviksi, toisin kuin ilman tuota palvelua, jolloin kyseiset pelit olisi jääneet pelaamatta ja ostamatta.

Lisäksi jokunen etukäteen hyvältä vaikuttava peli onkin osoittautunut vähemmän hyväksi, joten sekin hyvä puoli palvelussa on.

Ja miksikö puhun jatkuvasti Game Passista? No se vain sattuu olemaan nyt keskiössä kun en ole pitkään aikaan ehtinyt mitään muuta tarjontaa pelata ja jatkuvasti tunkevat uutta kiinnostavaa sinne niin, että tuntuu että on jo "gamepass-backlog" erikseen.

Käyttäjän Bloodborne kuva
Bloodborne
Lainaus peliukk0

[quote="Haerski"]
Ilman muuta, mutta on se silti vähän harmi, jos pleikkarilla monta miljoonaa peliä meni kaupan käytännöllisesti katsoen ilmaiseksi. Tuskin kukaan Devolverilla tai Mediatonicilla odotti tällaista suosiota, joten jos kyse on könttäsummista, PS Plus -jakelun hinta neuvoteltiin todennäköisesti huomattavasti pienempien myyntiodotusten mukaan. Bisnestähän tämä vain on ja itse ovat sopimuksen allekirjoittaneet, mutta minua aina vähän harmittaa jos artisti myy talenttinsa liian halvalla, eikä sitten saa sen menestyksestä pennin jeniä.[/quote]

Pelissähän voi ostaa kosmeettisia esineitä oikealla rahalla, joten tuskin ihan täysin jäävät nuolemaan näppejään. Aivan varmasti löytyy tuolta ps+ lunastajista porukkaa jotka noita mikromaksuja käyttää.

Joo, tässä saattaa olla samanlainen kestoilmiö kuin Rocket League on. Kosmetiikka tuo rahaa tassn varmasti, jos muu ilmainen sisältö jaksaa pitää mielenkiintoa yllä. Tosin Raketisss perus 3vs3 on edelleen se suosituin pelimuoto, joka kantaa peliä niin casuaalina kuin kilpailu mielessäkin. En tiedä onko tässä samaa potentiaalia, vai vaatiiko tämä suht jatkuvaa uudistamista ja uusia kenttiä pysyäkseen elossa yhtä kauan kuin liiga on pysynyt.

Käyttäjän Haerski kuva
Haerski
Lainaus zappah

Olisiko suosio kuitenkaan ollut niin suurta ellei peliä olisi jaettu ilmaiseksi ja kerännyt täten sekä pelaajia että striimaajia, jonka kautta on sana kiertänyt? Peli tuntui olevan kyllä tutkalla ennen PS-jakoakin mutta ei siinä vielä mitään isompaa hypen tuntua silloin ollut.

Itse en olisi peliä ostanut jos en ilmaiseksi olisi saanut ja hyvä niin. Jäänyt ensimmäisen viikon jälkeen sen pelaamiset. Ihan kiva mutta ei vain jotenkin sitten jaksanutkaan vaikka innostunut pelistä etukäteen olinkin.

Game Passin peleistä on myös puhuttu saman asian kautta: saako kehittäjät pelistään tarpeeksi kun peli sinne laitetaan? On ollut juttuja että myynnit on nimenomaan nousseet GP:iin laittamisen seurauksena mutta ei se varmaan mikään vakio ole. Omalta kohdalta voin jälleen todeta että suurin osa peleistä olisi jäänyt kokonaan kokematta ja ostamatta ilman Game Passia: en olisi tiennyt niiden olevan niin hyviä että olisi tarvinnut ostaa. GP:n jälkeen nämä teokset voi jopa ostaa omaksi kun tietää ne hyviksi, toisin kuin ilman tuota palvelua, jolloin kyseiset pelit olisi jääneet pelaamatta ja ostamatta.

Lisäksi jokunen etukäteen hyvältä vaikuttava peli onkin osoittautunut vähemmän hyväksi, joten sekin hyvä puoli palvelussa on.

Ja miksikö puhun jatkuvasti Game Passista? No se vain sattuu olemaan nyt keskiössä kun en ole pitkään aikaan ehtinyt mitään muuta tarjontaa pelata ja jatkuvasti tunkevat uutta kiinnostavaa sinne niin, että tuntuu että on jo "gamepass-backlog" erikseen.

Joo, PS Plussasta tuo minullekin tuli ja mielenkiinto lopahti ensimmäiseen viikkoon. Olisi hieman harmittanut, jos olisin tuosta jotain maksanut. Pelimuodot ei vaan ole erityisen innovatiivisia tai hauskoja pitemmän päälle. Huonoutta sietäisi paremmin, jos moodit olisi edes nopeita ja lataustauot minimaalisia, mutta kaiken päälle pelien välillä on paljon odottelua ja monet moodit tuntuu suorastaan laahaavilta. Mikä siinä muistipelikentässä esimerkiksi on pointtina, että niitä laattoja pitää arpoa 10 sekuntia pudotusten välillä? Ei mitään järkeä. Samoin hännänmetsästyksissä 2 minuuttia oli kuolettavan pitkä aika juosta kenttää ympäri, mitä onneksi lyhennettiinkin mutta vain puolella minuutilla.

Nostoja