Fallout 4 -päivitys helpotti PS4-version suorituskykyongelmia / Uutiset / pelaaja.fi

Fallout 4 -päivitys helpotti PS4-version suorituskykyongelmia

10.12.2015 // Kirjoittanut: Jukka Moilanen
6
Fallout 4 -päivitys helpotti PS4-version suorituskykyongelmia

Vuoden suurimpiin julkaisuihin lukeutuvan Fallout 4:n PS4-versio on saanut helpotusta suorituskykyongelmiinsa päivityksessä.

Fallout 4:n ensimmäinen julkaisun jälkeinen päivitys julkaistiin äskettäin pc:lle ja PS4:lle. Suhteellisen suppean päivityksen lupailtiin muiden uudistusten ohessa parantavan Fallout 4:n suorituskykyä. Pelin suorituskykyongelmiin näyttääkin Eurogamer-sivuston testien mukaan löytyneen ratkaisu ainakin ongelmalliseksi osoittautuneella Corvega Assembly Plant -alueella.

Päivityksen jälkeen Fallout 4:n ruudunpäivitys pysyy ainakin lähempänä 30 ruutua/sekunti -tavoitetahtia kuin aikaisemmin, vaikka täysin sujuvasta pelikokemuksesta ei vieläkään voida puhua. Oheisen videon perusteella Fallout 4:n suorituskykyparannukset tulevat ainakin osittain ulkoasun kustannuksella, sillä päivitetystä versiosta puuttuu osa julkaisuversiossa esiintyneistä varjostuksista.

Lähde: Eurogamer

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän zappah kuva
zappah

Kaveri sanoi että jotain ongelmia tuli tämänkin mukana mutta eikös se ole ihan perus Bethesda-päivitys sitten.

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus

Koskahan ihmiset alkais ottaa ne Bethesdalasit pois päästä ja alkais arvostella puljun pelejä objektiivisesti ja yhtä kriittisesti kuin muidenkin firmojen pelejä. Multa eivät ainakaan saa free passia teknisen sekamelskansa kanssa vaikka pelin nimi olisi Fallout, Elder Scrolls tai mikä lie.

Olen erittäin varuillani jopa Final Fantasy VII Remaken kanssa ja sitä alkuperäistä sentään pidän yhtenä kaikkien aikojen parhaana pelinä. Eli jos tuo ei saa minulta free passia, niin ei todellakaan mitkään Bethesdan bugikasatkaan.

Käyttäjän Jamatsu kuva
Jamatsu
Lainaus käyttäjältä snaketus

Koskahan ihmiset alkais ottaa ne Bethesdalasit pois päästä ja alkais arvostella puljun pelejä objektiivisesti ja yhtä kriittisesti kuin muidenkin firmojen pelejä. Multa eivät ainakaan saa free passia teknisen sekamelskansa kanssa vaikka pelin nimi olisi Fallout, Elder Scrolls tai mikä lie.

Erittäin hyvin sanottu.

Käyttäjän KableFI kuva
KableFI
Lainaus käyttäjältä snaketus

Koskahan ihmiset alkais ottaa ne Bethesdalasit pois päästä ja alkais arvostella puljun pelejä objektiivisesti ja yhtä kriittisesti kuin muidenkin firmojen pelejä. Multa eivät ainakaan saa free passia teknisen sekamelskansa kanssa vaikka pelin nimi olisi Fallout, Elder Scrolls tai mikä lie.

Olen erittäin varuillani jopa Final Fantasy VII Remaken kanssa ja sitä alkuperäistä sentään pidän yhtenä kaikkien aikojen parhaana pelinä. Eli jos tuo ei saa minulta free passia, niin ei todellakaan mitkään Bethesdan bugikasatkaan.

Tai sitten ihmiset nakkaa ne helvetin konsolit joulukuusenkoristeiksi ja ostaa semmoset pelit ja vehkeet ettei tarvi vinkua surkeitten 30 fps pixeligrafiikoiden kanssa. Itse olen pelannu Fallout 4 jo 180 tuntia ilman ainuttakaan ongelmaa PC:llä ja fps olen rajottanu 85 joka on ihan tasan minimi millä tätä pelaan vaan sen takia että ei tulisi näitä enginen aiheuttamia pikku dialog speed uppeja jne.

Käyttäjän Haerski kuva
Haerski
Lainaus käyttäjältä snaketus

Koskahan ihmiset alkais ottaa ne Bethesdalasit pois päästä ja alkais arvostella puljun pelejä objektiivisesti ja yhtä kriittisesti kuin muidenkin firmojen pelejä. Multa eivät ainakaan saa free passia teknisen sekamelskansa kanssa vaikka pelin nimi olisi Fallout, Elder Scrolls tai mikä lie.

Kuulemani perusteella Fallout 4 ei ole saanut mitään freepassia ja ongelmia on myös pyritty korjaamaan aktiivisesti. Outo kommentti.

Itse kuitenkin yleisesti arvioin tämän ongelmien vakavuuden pelikohtaisesti. Bethesdan peleissä siedän enemmän esimerkiksi sen takia, että ne ovat kunnianhimoisuudessaan aivan omassa luokassaan, eikä vastaavaa kilpailijaa löydy tällä hetkellä markkinoilta. On siis vähän huijausta heittää, että Bethesda saisi mitään erityiskohtelua, kun varsinaista vertailukohtaa ei ole. Jonkun perusräiskinnän ryssiminen on kuitenkin vähän eri luokan huolimattomuutta, kuin se, jos Falloutissa joku niistä miljardista fysiikkaobjektista vähän silloin tällöin villiintyy. Pitää vain hyväksyä se, että jossain vaiheessa muuttujia on liikaa, että kaikki mahdolliset tavat rikkoa peli olisi inhimillisesti mahdollista ennustaa tai löytää etukäteen.

Itse olen erittäin iloinen, että löytyy kehittäjä, joka uskaltaa mennä tutkimattomille alueille ja yrittää ja kokeilla, vaikka homma saattaakin kusta siellä täällä. Olisi tämä nykyinen pelitarjonta aika tasapaksua ja yksiulotteista ilman Bethesdan hullua neroutta.

Käyttäjän Speedy kuva
Speedy

Kyllä ite olen tykänny pelistä todella paljon eikä ole pikku bugit haitannu. Pelissä on kuitenkin niin paljon nähtävää ja tehtävää että ihme se olis jos ei bugeja olis. Voisin ite kysyä samanlailla että koska ihmiset ottaa ne Activision lasit tai Ubisoft lasit päästä ja näkee että codit ja Assassins creedit on sitä samaa kakkaa vuodesta toiseen mutta en kysy koska joka pelille löytyy omat fanit. Ps. Pelaan Assassins creedejä välillä itekkin mut codeihin en oo ekan Modern warfaren jälkeen koskenu.