Fallout 76 -pelaajat löysivät salaisen kehittäjähuoneen, joka on pullollaan julkaisematonta sisältöä / Uutiset / pelaaja.fi

Fallout 76 -pelaajat löysivät salaisen kehittäjähuoneen, joka on pullollaan julkaisematonta sisältöä

14.01.2019 // Kirjoittanut: Jukka Moilanen
10

Fallout 76 -kehittäjä Bethesdalla on jälleen uusia ongelmia verkkopelinsä kanssa.

Tällä kertaa Fallout 76:n pelaajat ovat löytäneet tiensä pelin uumeniin piilotettuun kehittäjähuoneeseen. Kehittäjien testikäyttöön tarkoitettu tila sisältää yllin kyllin kerättäviä esineitä, kaikkien pelin varusteiden ja aseiden suunnitelmat sekä joukon toistaiseksi julkaisematonta sisältöä, jonka on nähtävästi määrä ilmestyä Fallout 76:n tulevissa päivityksissä. Lisäksi huoneessa on paikallaan seisoskeleva hahmo, jonka merkitys on jäänyt epäselväksi.

Eurogamer-julkaisun mukaan tietoja kehittäjähuoneesta on liikkunut Discord-keskustelukanavilla jo viikkojen ajan, mutta asia nousi kunnolla julkisuuteen vasta viime viikolla Reddit-sivustolla. Julkisuuden myötä Bethesda onkin ryhtynyt toimiin kehittäjähuonetta hyväksikäyttäneitä pelaajia vastaan. Huoneessa käyneiden pelaajien kerrotaan saavan vuorokauden sisällä automaattisen pelikiellon Fallout 76 -käyttäjätililleen. Huoneen antiin lieneekin turvallisempaa tutustua esimerkiksi oheisen videon välityksellä.

Lähde: Eurogamer

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän zappah kuva
zappah

Bannit? Onko noille muuta perustetta kuin se, että sattuivat pääsemään kielletylle alueelle? Oma vikansahan se on jos on jäänyt (vähemmän yllättäen) reikiä peliin.

Aika monessa pelissä pääsee glitchaamaan (useimmiten tahattomasti ja vahingossa) väärään paikkaan tai jonnekin, mihin ei pitäisi päästä. Ei bannit ole mikään looginen seuraus siitä. Ei vaikka noita glitchejä etsimällä etsisi. Se on kehittäjien tehtävä paikata ne.

Käyttäjän nakkihiiri kuva
nakkihiiri

Bethesdahan on ollut tässä asiassa aina muita kehittäjiä edellä ja antaa pelaajien korjata surkeat pelinsä. Tässä pelissä onkin sitten se poikkeus, että jos sitä korjaa itse, niin tulee bannit. Toki bethesda ei myöskään itse tätä peliä korjaa.

Käyttäjän Refloni kuva
Refloni

Peli on buginen => Pelaajia pääsee kielletylle alueelle => Pelaajia bännätään. En epäile hetkeäkään, etteikö 99% huoneessa käyneistä pelaajista tiennyt tasan tarkkaan mitä teki ja halunnut vain saada epäreilua etua.

Tulee silti mielikuva, että sen lisäksi että Fallout 76 on yksi vuosikymmenen rikkinäisimmistä julkaisuista, väärään bugiin kompastuminen antaa permabännit.

Sama juttu tuon dupettamisen kanssa: joku aivan varmasti on kopioinut kamaa vahingossa. Kopioijia kyllä bännätään, mutta itse teon mahdollistava virhe jököttää edelleen iloisesti paikallaan. Tai ehkä dupetapoja on useammanlaisia ja niitä tulee lisää sitä mukaa kuin vanhoja korjataan.

Pelaajia rangaistaan asioista, jotka eivät olisi edes mahdollisia, jos kehittäjät tekisivät työnsä. Bethesdan pelejä on tähän asti myyty asenteella "saat mennä minne vain ja tehdä mitä vain". Umpibuginen Fallout 76 taas antaa vaikutelman, että saa katsoa tarkkaan mihin astuu ettei bannivasara heilu.

Käyttäjän Haerski kuva
Haerski
Lainaus zappah

Bannit? Onko noille muuta perustetta kuin se, että sattuivat pääsemään kielletylle alueelle? Oma vikansahan se on jos on jäänyt (vähemmän yllättäen) reikiä peliin.

Aika monessa pelissä pääsee glitchaamaan (useimmiten tahattomasti ja vahingossa) väärään paikkaan tai jonnekin, mihin ei pitäisi päästä. Ei bannit ole mikään looginen seuraus siitä. Ei vaikka noita glitchejä etsimällä etsisi. Se on kehittäjien tehtävä paikata ne.

Missä kohtaa uutisessa sanotaan, että huoneeseen on päästy glitchaamalla? Ottaen huomioon, että developer roomeja on löydetty myös Bethesdan yksinpeleistä ja silloin niihin pääsy vaati kehittäjäkonsolin käyttöä, on aika selvää, että ihan vahingossa sinne ei päädy myöskään Fallout 76:ssa.

Aikaisempien huoneiden olemassaolo on epäilemättä aiheuttanut sen, että porukka on osannut etsiä sitä myös tästä pelistä todennäköisesti ulkopelillisten apuvälineiden kanssa.

Edelleen ihmettelen sitä miten vaikeaa porukalle on sisäistää, että F76 on online peli ja kaikki pelin rikkomiset mitkä oli sallittuja yksinpeleissä, ei ole enää tätä nykyä ok. En puolusta pelin laatua sen kummemmin, mutta yritän tuoda vähän järkeä tähän keskusteluun, jossa näköjään kaikki pelaajienkin toilailut sataa aina vaan Bethesdan niskaan.

Mistä lähtien online-pelin häkkääminen oli ihmisten mielestä ok? Ilmeisesti siitä lähtien, kun Bethesda päätti tehdä online-pelin?

Lainaus Refloni

Pelaajia rangaistaan asioista, jotka eivät olisi edes mahdollisia, jos kehittäjät tekisivät työnsä. Bethesdan pelejä on tähän asti myyty asenteella "saat mennä minne vain ja tehdä mitä vain". Umpibuginen Fallout 76 taas antaa vaikutelman, että saa katsoa tarkkaan mihin astuu ettei bannivasara heilu.

Epäilemättä huijaripiireissä tällaisia tarinoita näkee. Milloinpa huijari kiinni jäätyään olisi itse syyllinen yhtään mihinkään. "Kompastuin ja yhtäkkiä olinkin siellä developers roomissa! Sitten tuli bänniä". En usko sekuntiakaan, että sinne on yksikään pelaaja päätynyt vahingossa ennen kuin toisin todistetaan.

Toisekseen tähän mennessä mediassa huomattavina bännäyksen syinä ovat esiintyneet, 1. esineiden monistusglitchin hyödyntäminen, 2. luvattomien modien käyttö, 3. developer roomiin häkkäytyminen, 5. idioottimaiset homottelut. En tiedä olenko ihan ulkona nykypäivän moninpeliskenestä, mutta minulle jokainen on ihan no-brainer kiellettyä toimintaa.

Pakko nyt vielä kysyä, että jos itse pelaisitte peliä ja vastaan tulisi joku jäpikkä, joka on käynyt developers roomissa vähän päivittämässä arsenaalia ja jyrää teidät täysin, niin miten on, tuntuuko reilulta peliltä? Enpä usko. Miksi näissä keskusteluissa sitten ollaan jatkuvasti huijarien puolella?

Käyttäjän Refloni kuva
Refloni
Lainaus Haerski

Pakko nyt vielä kysyä, että jos itse pelaisitte peliä ja vastaan tulisi joku jäpikkä, joka on käynyt developers roomissa vähän päivittämässä arsenaalia ja jyrää teidät täysin, niin miten on, tuntuuko reilulta peliltä?

Ei todellakaan tuntuisi, mutta syyttäisin silti enemmän peliä kuin pelaajaa. Huijareita ja idiootteja on internet pullollaan. Fallout 76 antaa heidän käyttöönsä paljon suuremmat aseet kuin pelit keskimäärin.

Tässä uutisessa joku jantteri onnistui tekemään itsestään täysin kuolemattoman. Oli kaikkien muiden pelaajien hyvää tuuria, että hän oli normaalia internetin käyttäjää rehellisempi ja päätti ottaa yhteyttä Bethesdaan sen sijaan että olisi julkistanut löydöksensä ja tuhonnut pelin. Luuletko, että hän sai tilansa aikaan kolmannen osapuolen ohjelmistoilla tai edes tarkoituksella?

Käyttäjän Haerski kuva
Haerski
Lainaus Refloni

Ei todellakaan tuntuisi, mutta syyttäisin silti enemmän peliä kuin pelaajaa. Huijareita ja idiootteja on internet pullollaan. Fallout 76 antaa heidän käyttöönsä paljon suuremmat aseet kuin pelit keskimäärin.

[url="https://www.pelaajalehti.com/uutiset/fallout-76-bugi-teki-pelaajasta-kuolemattoman-uhri-anelee-nyt-kehittajalta-apua"]Tässä uutisessa[/url] joku jantteri onnistui tekemään itsestään täysin kuolemattoman. Oli kaikkien muiden pelaajien hyvää tuuria, että hän oli normaalia internetin käyttäjää rehellisempi ja päätti ottaa yhteyttä Bethesdaan sen sijaan että olisi julkistanut löydöksensä ja tuhonnut pelin. Luuletko, että hän sai tilansa aikaan kolmannen osapuolen ohjelmistoilla tai edes tarkoituksella?

Paitsi, että tyyppi tuskin edes tietää mikä kuolemattomuuden aiheutti, joten kukaan tuskin pystyy enää tuottamaan samaa virhettä uudelleen. Tällä tietoa ongelma on esiintynyt jopa 1 pelaajan tapauksessa, joten tietysti Bethesda on paskalafka, koska ei saa edes tällaisia n. 1/1000000000 todennäköisyydellä esiintyviä bugeja liiskattua ennen julkaisua. Porukalta on kadonnut täysin suhteellisuudentaju, kun pelin ongelmista on mölytty riittävästi mediassa.

Käyttäjän Refloni kuva
Refloni
Lainaus Haerski

Paitsi, että tyyppi tuskin edes tietää mikä kuolemattomuuden aiheutti, joten kukaan tuskin pystyy enää tuottamaan samaa virhettä uudelleen.

Muistaakseni heppu sanoi itse, että tietää missä olosuhteissa bugi esiintyi ja pystyi tuottamaan sen uudelleen toisella hahmolla. Juuri nyt ei ole kyllä aikaa kaivaa asiaa esiin Redditistä.

Edit: Jahas, alkup. postaus poistettu Redditistä. Olen silti 90% varma että tyyppi sanoi pystyvänsä toistamaan bugin. Toivottavasti se on sittemmin korjattu.

Käyttäjän nakkihiiri kuva
nakkihiiri
Lainaus Refloni

[quote="Haerski"]Paitsi, että tyyppi tuskin edes tietää mikä kuolemattomuuden aiheutti, joten kukaan tuskin pystyy enää tuottamaan samaa virhettä uudelleen.[/quote]
Muistaakseni heppu sanoi itse, että tietää missä olosuhteissa bugi esiintyi ja pystyi tuottamaan sen uudelleen toisella hahmolla. Juuri nyt ei ole kyllä aikaa kaivaa asiaa esiin Redditistä.

Edit: Jahas, alkup. postaus poistettu Redditistä. Olen silti 90% varma että tyyppi sanoi pystyvänsä toistamaan bugin. Toivottavasti se on sittemmin korjattu.

Muistan myös

Käyttäjän zappah kuva
zappah

Missään ei sanota myöskään, että huoneeseen olisi päästy muuten kuin vahingossa. Ymmärrän kyllä nettipelin eron tällaisissa mutta silti bannaaminen on typerää jos vain on päätynyt huoneeseen. Tietenkin eri asia jos sinne on tarkoituksella "hakkeroinut" itsensä.

Lisäksi kun tosiaan kyseessä on tunnetusti bugisia pelejä julkaiseva kehittäjä, jonka tässäkin teoksessa niitä tuntuu kovasti olevan, niin lienee ihan loogista olettaa, että jos uutisessakaan ei toisin sanota, on mahdollista että sinne on päästy ilman pelin ulkopuolista kopelointia.

Käyttäjän tetteri kuva
tetteri
Lainaus Haerski

"Kompastuin ja yhtäkkiä olinkin siellä developers roomissa! Sitten tuli bänniä". En usko sekuntiakaan, että sinne on yksikään pelaaja päätynyt vahingossa ennen kuin toisin todistetaan.

Paitsi että se on jo uutisessa todistettu. Lopeta nyt jo tuo epätoivoinen paska-kehittäjän puolustelu. Kaikki Bethesdan kehittämät pelit ovat läpeensä rikkinäisiä bugikasoja, ei rikkomiseen tarvita mitään "häkkejä". Online-peli vain tuo bugeja entistä paremmin esiin.

Nostoja