Fanidemo The Simpsons: Hit & Run -uusioversiosta hurmaa maailmalla – näin se tehtiin / Uutiset / pelaaja.fi

Fanidemo The Simpsons: Hit & Run -uusioversiosta hurmaa maailmalla – näin se tehtiin

22.08.2021 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
4
The Simpsons: Hit & Run, uusioversio, Reuben Ward, Unreal Engine 5, Unreal Engine, pelinkehitys, faniprojekti,

Miltä 18 vuoden takainen avoimen maailman peliseikkailu The Simpsons: Hit & Run näyttäisikään modernilla teknologialla kevyesti ehostettuna? Tähän kysymykseen on vastannut YouTubeen pelinkehitysaiheisia videoita työstävä Reuben Ward, joka otti hiljattain hankkeekseen uudelleenluoda pelin lyhyen Unreal Engine 5 -pelidemon muodossa.

Noin viikon ajan vienyt projekti on selitetty läpi tuoreella videolla, jossa Ward käy läpi niin alkuperäisen pelimaailman remasterointia kuin erilaisten toiminnallisuuksien henkiin herättämistä. Apuna hankkeessa hän käyttää niin omien ohjelmointitaitojaan kuin hajanaisia apuohjelmia, kuten tekoälypohjaista tekstuuriskaalainta. Kaiken kaikkiaan valmiiksi saatiin alkuperäisen pelin ensimmäinen tehtävä sekä pari kappaletta keräilyaktiviteetteja.

Luomus on saanut huomiota jo muun muassa Hit & Runin vanhalta pääsuunnittelijalta Joe McGinnilta, joka kehuskeli hanketta YouTube-kommenttien puolella.

Demo ehti olla hetken aikaa Wardin Patreon-sivuilla ladattavissa ja kokeiltavissa. Sittemmin se on vedetty kuitenkin saatavilta "tekjänoikeushuolista" johtuen.

Ward on tehnyt aiemmin vastaavanlaisia hankkeita myös esimerkiksi alkuperäisestä Call of Duty: Modern Warfare 2:sta sekä The Elder Scrolls V: Skyrimista. Tarjolla tällä on paljon myös erilaisia kehitystutoriaaleja.

Lähde: Eurogamer

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Tahvo619 kuva
Tahvo619

Näyttää ihan tommoiselta perus Unity projektilta...

Käyttäjän Izmou kuva
Izmou

Aika hyvin jos vain viikon verran käytti tuohon aikaa.

Käyttäjän SinnGamer kuva
SinnGamer
Lainaus Tahvo619

Näyttää ihan tommoiselta perus Unity projektilta...

Eikös tuossa selkeästi mainittu Unreal Engine 5. Mutta hyvä jos saat viikossa jotain Unityllä aikaiseksi. Propsit sulle.

Käyttäjän Izmou kuva
Izmou
Lainaus SinnGamer

Eikös tuossa selkeästi mainittu Unreal Engine 5. Mutta hyvä jos saat viikossa jotain Unityllä aikaiseksi. Propsit sulle.

Unityllä saa aika pitkäli samat asiat aikaan kuin UE:llakin. Tosin jos lähtee tekemään 3D AAA-peliä, niin UE luultavasti parempi alusta siihen.

Nostoja