Eidos Montrealilla kehitteillä oleva Thief on kohdannut uudemman kerran muutoksia fanipalautteen johdosta. Siinä missä lokakuussa kehittäjät ilmoittivat karsineensa pelin kokemuspisterjärjestelmän osin pelaajien epäilysten johdosta, ovat nyt lähtönsä saaneet myös quick time event -reaktiominipelit.

– Pelissä oli jo alkujaankin vain muutamia QTE-kohtauksia; itse asiassa niitä oli vain yksi tunnin pituisessa E3-demossamme. Ottaen kuitenkin huomioon, miten vahvan reaktion se herätti lehdistössä ja yhteisössä, oli niiden poistaminen helppo päätös, Eidosin edustushenkilö Valérie Bourdeau totesi studion virallisessa blogissa.

Samaisessa blogiviestissä Thiefin pääkenttäsuunnittelija Daniel Windfeld Schmidt jakoi yksityiskohtia myös muun muassa pelin niin sanotusta hardcore-pelitilasta. Kyseinen kokonaisuus tarjoaa mahdollisuuden muokata pelin sääntöjä esimerkiksi sellaisiksi, että vartioille paljastuminen vastaa kuolemista. Voipa pelin peräti myös laittaa päättymään kokonaan, mikäli kuolo korjaa mestarivaras Garrettin.

Mitä uimisen tulee, ei sellaista tulla helmikuussa julkaisunsa saavassa Thiefissa Schmidtin mukana näkemään. Keuhkokuumeenhan siitä saisi!

Lähde: Eidos Montreal

Lisää luettavaa