Fanipalaute teurasti uuden Thiefin kokemuspistejärjestelmän

Eidos Montreal on päättänyt hylätä Thief-peliin ujuttamansa kokemuspistejärjestelmän. Jatkossa peli näin ollen kannustaa tappamisen sijaan varasteluun.

17.10.2013 17:26

Ensi vuoden puolella kauppoihin rantautuvasta Thief-pelissä ei ollakaan näkemässä minkäänlaista kokemuspistejärjestelmää. Kehitysstudio Eidos Montreal vahvisti asian virallisessa blogissaan kertoen, että varsinkin fanipalaute auttoi päätymään ratkaisuun.

– Palaute on meille erittäin tärkeää. Kuten voitte kuvitella, osoitti XP-järjestelmän saama yhtäjaksoinen reaktio, että meidän oli aika ottaa uudelleen tarkasteluun muutamat suunnitteluratkaisut, pelin pääkenttäsuunnittelija Daniel Windfeld Schmidt kertoi.

Uuden Thiefin kokemuspisteet nousivat vahvasti kansan tietoisuuteen viime kesän E3-messuilla. Tapahtumassa esitellyssä demossa pelaajat pystyivät kartuttamaan kokemusta esimerkiksi pääosumilla tehdyillä tapoilla, minkä kauttä päähenkilö Garrettia pystyi parantelemaan tulevia vaaroja varten.

Nyt Eidosilla kuitenkin koetaan, että järjestelmä olisi jättänyt varsinaisen pelissä tehtävän varastamisen varjoonsa. Hahmon varustaminen ja kehittäminen hoituukin nyt enää tyystin kultaa käyttämällä, minkä pitäisi rohkaista pelaajia pitäytymään varastelun ihmeellisessä maailmassa.

Vaikka muutos tehtiinkin varsin viime hetkellä, ei sen Schmidtin mukaan pitäisi vaurioittaa pelin ydintä.

– Peliä oli aina mahdollista pelata ilman XP:n käyttöä. Sen voi myös edelleen läpäistä ilman tarvetta tappaa tai käyttää pennin hyrrää.

Täysissä voimissaan uuden Thief-pelin voi kokea helmikuun 28. päivä niin PlayStation 4:llä, Xbox Onella, PlayStation 3:lla, Xbox 360:llä kuin pc:lläkin.

Lähde: Eidos Montreal

Lisää luettavaa