Final Fantasy lukeutuu kiistämättä pelialan historian kulmakiviin, mutta sarjan luoneen Square Enixin luotto siihen ei ole aina ollut horjumatonta.

GameInformer-pelilehdelle antamassaan tuoreessa haastattelussa tulevan Final Fantasy XV:n ohjaaja Hajime Tabata paljastaa, kuinka lohduttomista lähtökohdista uuden osan kehitys alkoi. Luottoa sarjan tulevaisuuteen ei studion sisältä juuri löytynyt, eikä tutun brändin suosio ollut enää itsestäänselvyys.

– Olosuhteet eivät olleet siedettävät, tai suinkaan meidän puolellamme. Asiat olivat huonommin kuin kuvittelimme. Saimme sen käsityksen, että Final Fantasy on kuoleva sarja, jonka huippu on jo saavutettu, Tabata selittää artikkelissa.

Tabatan mukaan Final Fantasy -brändin filosofian voi kiteyttää kolmeen ominaispiirteeseen: sarjan pelit haastavat genren tuttuja kuvioita rohkeasti, tarjoavat poikkeuksellisia pelikokemuksia ja hyödyntävät uusinta teknologiaa täysin rinnoin. Miehen mukaan huippusuositun Final Fantasy VII:n jälkeen yksikään sarjan pääpeleistä ei kuitenkaan ole toteuttanut tätä pyhää kolminaisuutta odotetusti.

– Minusta kuitenkin tuntuu, että vaikka fanit ovat pettyneitä Final Fantasyn ​nykytilaan, he jaksavat silti toivoa parempaa. He tahtovat pelin, joka kiteyttää nämä kolme elementtiä, ja siihen pyrimme Final Fantasy XV:n kohdalla, Tabata lupaa.

Lähde: GameSpot

Lisää luettavaa