Figuurivalmistaja väittää: Titanfall 2 ulos jo tänä vuonna / Uutiset / pelaaja.fi

Figuurivalmistaja väittää: Titanfall 2 ulos jo tänä vuonna

11.02.2016 // Kirjoittanut: Johanna Puustinen
13
Figuurivalmistaja väittää: Titanfall 2 ulos jo tänä vuonna

Parin vuoden takainen verkkoräiskintä Titanfall saattaa saada jatkoa jo yllättävän pian.

Lelu- ja figuurivalmistaja McFarlane Toys on vastikään ilmoittanut julkaisevansa sarjan virallisia Titanfall-toimintaleluja Titanfall 2:n julkaisun tienoilla, ja yhtiön julkistus on sysännyt liikkeelle mielenkiintoisia huhuja pelin ilmestymispäivästä. Projektin mainosjulisteessa koreilee kissankokoisin kirjaimin "talvi 2016", mikä vihjaa jatko-osan ehtivän koteihin mahdollisesti jo jouluksi, mikäli pelin ja figuurien julkaisupäivät osuvat yhteen ilman sen suurempaa viivettä. 

Electronic Arts on jo aiemmin vahvistanut Titanfall 2:n ilmestyvän tulevan tilikauden aikana, mutta koska peli on ollut virallisesti kehityksessä vasta vuoden päivät, sen ilmestymisen odotettiin lipsuvan aivan kauden viime hetkille ensi kevään puolelle. 

EA itse ei ole vahvistanut huhuja. Asiasta tiedustelleelle GameSpot-pelisivustolle yhtiö yksinkertaisesti varmisti jatko-osan olevan vielä vailla virallista julkaisupäivää. 

Lisää Titanfall 2:sta voi lueskella täältä.

Lähde: McFarlane Toys, VG247, GameSpot

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Core kuva
Core

Eipä oo kyllä mikään shootteri säväyttänyt itseäni samalla tavalla kuin Titanfall. Lisääää!

Käyttäjän hessu80 kuva
hessu80

Jos on kunnon yksinpelikampanja eikä mitään tiimipohjasta liirumlaarumia niin sitten ostoon..

Käyttäjän LIONHEAD kuva
LIONHEAD

enempi kaikkea niin kyllä, yksinpelistä ei niin väliä

Käyttäjän realOG kuva
realOG

Titanfallin yksinpelikampanja on kuulkaas ollut kehitteillä jo monta vuotta! Siihen vielä parit mukavan kokoiset multiplayer mapit MW veteraaneilta ja tämän vuoden Codi on lyöty. Voiton nälkää kasvattaa varsinkin se jos seuraava Codi on Infinity wardin käsialaa(Onko?)

Käyttäjän Billet kuva
Billet

Kunhan on kunnon yksinpeli ja sp pois johan alkaa kulkeen :p

Käyttäjän Core kuva
Core

Mua on kyllä Titanfallin julkkarista asti ihmetyttänyt miten kovin ihmiset sitten kuitenkin haluu tällaseen peliin yksinpelin, joka on kuitenkin ensisijaisesti nettiräiskintä.

Tämä ilmiö hämmästytti suuresti, kun itselle CoDien ja BF:ien yms yksinpelin on ollut tyyliin "Netti ollut poissa jo kaks tuntia, vois kattoa tota yksinpeliä". Te jotka tota yksinpeliä noin kovin vaaditte, pelaatteko myös paljon moninpeliä? Vai ostatteko tosiaan näitä pelejä sen muutaman tunnin putkiräiskinnän takia?

Enkä nyt tuomitse tms, vaan ihan oikeasti hämmästelen :D

Käyttäjän Bleemak kuva
Bleemak
Lainaus käyttäjältä Core

Mua on kyllä Titanfallin julkkarista asti ihmetyttänyt miten kovin ihmiset sitten kuitenkin haluu tällaseen peliin yksinpelin, joka on kuitenkin ensisijaisesti nettiräiskintä.

Tämä ilmiö hämmästytti suuresti, kun itselle CoDien ja BF:ien yms yksinpelin on ollut tyyliin "Netti ollut poissa jo kaks tuntia, vois kattoa tota yksinpeliä". Te jotka tota yksinpeliä noin kovin vaaditte, pelaatteko myös paljon moninpeliä? Vai ostatteko tosiaan näitä pelejä sen muutaman tunnin putkiräiskinnän takia?

Enkä nyt tuomitse tms, vaan ihan oikeasti hämmästelen

Ehkä jotkut myös haluavat 60 € pelille muutakin sisältöä kuin sellaista, joka vaatii nettiyhteyden. Kaikilla kun se ei aina toimi hyvin. Tuskin kukaan pelkästään yksinpelin takia codin ostaa mutta kovin moni ei valita jos sitä ei siinä ole.

Yksinpeli myös antaa pelille enemmän elinaikaa. Nettiräiskintä jonka joku on voinut ostaa alelaarista olisi aika heikko peli, jos siinä ei yksinpeliä olisi ja kukaan ei pelaa enää moninpeliä koska kaikki ovat siirtyneet seuraavan vuoden peliin.

Yksinpelissä voi myös katsoa mitä kaikkea moninpeli sisältää aloittelijalle.

Käyttäjän realOG kuva
realOG

Core,
Mistä asti on ollut ok tehdä räiskintäpeli ilman yksinpeliä konsoleille?
Ennen vanhaan pelattiin eka kampanja läpi ja sitten lähettiin testaamaan skillssejä nettiin yksinpelistä tutuissa ympäristöissä joissa sitten tämä putkiräiskintä sai uuden vaihteen päälle(Esim. Cod4:n Crossfire)

Titanfallissa oli hirveä määrä mappeja mutta jokaisesta puuttui se tarina. Että miksi täällä ollaan ja ketä vastaan tässä edes soditaan?
Kummiskin kyse on uudesta uniikista tulevaisuuteen liittyvästä pelisarjasta eikä mistään väsyneestä Battlefieldistä joka on niin simulaatiota kun vain voi peli olla. Aka valmiiden aseiden ja ajoneuvojen kopioimista. Siinä ei paljoa mielikuvitusta tarvita.

Noh kummiskin, potentiaalia kunnon "putkiräiskintään" löytyy varsinkin seinillä juoksemisen ja double jumpin takia.

Käyttäjän Core kuva
Core
Lainaus käyttäjältä realOG

Core,
Mistä asti on ollut ok tehdä räiskintäpeli ilman yksinpeliä konsoleille?
Ennen vanhaan pelattiin eka kampanja läpi ja sitten lähettiin testaamaan skillssejä nettiin yksinpelistä tutuissa ympäristöissä joissa sitten tämä putkiräiskintä sai uuden vaihteen päälle(Esim. Cod4:n Crossfire)

Titanfallissa oli hirveä määrä mappeja mutta jokaisesta puuttui se tarina. Että miksi täällä ollaan ja ketä vastaan tässä edes soditaan?
Kummiskin kyse on uudesta uniikista tulevaisuuteen liittyvästä pelisarjasta eikä mistään väsyneestä Battlefieldistä joka on niin simulaatiota kun vain voi peli olla. Aka valmiiden aseiden ja ajoneuvojen kopioimista. Siinä ei paljoa mielikuvitusta tarvita.

Noh kummiskin, potentiaalia kunnon "putkiräiskintään" löytyy varsinkin seinillä juoksemisen ja double jumpin takia.

Taidetaan olla eri aikakaudelta, jos sun "ennen vanhaan" nettiräiskinnöissä oli kampanja :P Se oli tiettyyn pisteeseen asti melkein se normi ettei sitä ollut. Musta tuntuu että melkeen CoDit oli se jotka nämä yksinpelikampanjat toi näihin peleihin, ja sekin ehkä siksi että sarja taisi olla enempi SP-painotteinen, ennen kuin pelisarjasta tuli yksi johtavia nettiräiskintöjä.

Ekoissa Battlefieldeissä ei ollut SP-kampanjaa, Counter Strikessä (tosin modihistoriansa takia ehkä eri) eikä ole monessa muussakaan erittäin merkittävässä nettiräiskinnässä kautta aikain. Jos nyt mietin omaa pelihistoriaani niin melkein noi ekat Tom Clancyn Rainbow Six-pelit olivat varmaan ainoita räiskintöjä joissa oli kunnon SP-kampanja ja kova moninpeli, mutta ne olivat ehdottomasti ensisijaisesti vielä SP-pelejä ainakin silloin.

Ja Titanfallissa on kyllä tarina ja se ei ole sikäli edes epäselvä, myös suurimmalle osalle mäppiä on se syy miksi siellä taistellaan. Tokikin ne on "piilotettu" moninpelikampanjaksi jota on varsin vaikea seurata ekalla pelikerralla just siksi, että se on moninpeliä. Ehkä kun kymmenennen kerran pelasin läpi (oli hyvät mäpit ja nopea matchmaking) ton MP kampanjan ni vihdoin sain kiinni koko juonesta. Ei se mikään ihmeellinen oo, mutta on se siellä, mutta tosiaan lähes mahdoton seurata kun on kauhea nettimäiske päällä.

CoDeista en tiä ku oon niin vähän pelannu tällä vuosituhannella, mutta esim. uusien Battlefieldien kelpo SP-kampanjoista huolimatta sisältö on täysin eri. SP-kampanjat tapahtuu eri ympäristöissä kuin MP, eli sikäli se kamppis ei selitä niitä karttoja ja taustoja millään lailla. Kaksi eri peliä samalla enginellä oikeastaan.

Titanfallin tekijät (jotka siis entisiä CoD-devejä) tarjosivat tilastojakin joskus, en muista tarkkaan mutta tyyliin vain 20% pelaajista ikinä edes kokeili SP-kampanjaa ja alle 5% tais ikinä pelata sen läpi asti. Titanfallista kunnon kampanja jätettiin siksi pois että vei paljon aikaa ja rahaa tehdä jotain joka on kuitenkin toissijaista MP-räiskinnälle ja jota suuri valtaosa ei ikinä edes aloita, saati pelaa läpi. Minusta päätös oli hyvä noiden tilastojen valossa.

Käyttäjän realOG kuva
realOG

Eikös Codit ja Medal of honorit ollut niitä ekoja kunnollisia konsoli fps räiskintöjä joissa oli sekä yksin sekä moninpeli?
Tämä Titanfall saisi nimenomaan kuulua myös siihen sarjaan koska potentiaalia löytyy kertoa kunnon tarina Tyyliin ensimmäisistä Titaanierikoisjoukoista jotka valtio sitten lähettää tallaamaan vaikkapa niitä kuuluisia Venäläisiä whatever.
Puhut nettiräiskinnästä, itse puhun Call of dutyn ja Medal of honorin tapaisesta ja hyvinkin samantyyppisesta pelistä pelimekaanikkoja myöten. Kyse ei ole nyt mistään Half lifen mukana tulevasta ilmaispelistä Core hyvä... Niitä kutsutaan nettiräiskinnöiksi