
Final Fantasy 15 -pelin ohjaaja vaihtui vähän aikaa sitten, kun vanha ohjaaja Tesuya Nomura astui syrjään ohjaajan pallilta. Nomura keskittyy tätä nykyä Kingdom Hearts 3 -peliin. Final Fantasy XV -pelin ohjaajaksi tuli Hajime Tabata.
Nyt Tabata on kertonut Eurogamerin haastattelussa, että haluaa Final Fantasy XV -pelin sopivan paremmin kasuaalipelaajille.
- Peli tulee olemaan yhä syvällinen pelikokonaisuus. Haluan silti, että kasuaalipelaajatkin voivat nauttia pelistä.
Pelin taistelujärjestelmä on pantu uusiksi. Nyt taistelut hoituvat käytännössä yhtä nappia painamalla. Tabatan mukaan tekoäly osaa kuitenkin valita oikean liikkeen oikeaan tilanteeseen.
- Olen jo vanha mies, enkä jaksa hakata nappeja pelatessani pelejä. Uuden konsolisukupolven ja sen antamien mahdollisuuksien myötä pelaajat voivat helpommin suorittaa liikkeitä ilman turhaa sormiakrobatiaa.
Lähde: VG247
Kommentit
...ööh, ymmärsinkö nyt varmasti oikein? Yhden napin taistelusysteemi, jossa peli valitsee mitä pelihahmo silloin tekee? Yksinkertaisuus on usein kaunista, mutta nyt menee kyllä vähän liian pitkälle. Kaikki odotukset pelin suhteen putosivat aika rajusti, olettaen ettei vaihteeksi ole sattunut virhettä käännöksessä. (vaikka tuota demoa katsellessa vaikuttaa vähän siltä että käännös virhettä ei ole sattunut)
Voi myös käsittää tyyliin miten P4:Golden tekee, tekoäly kaverit tekee mitä lystää ellet erikseen määrittele että haluat heitä ohjata.
Sormiakrobatiaa? vanhemmissa kunnon FF peleissä tarvinnut kuin paria nappia painaa kun valitsi mitä tehdään seuraavaksi, itse ovat vieneet FF kokoajan toiminnallisempaan suuntaan jossa on vähemmän miettimistä mutta enemmän nappien painelemista. Jos nyt oikeasti tehdään tällaista hack and slash tyylistä ropea niin parempi olisi olla niitä erillaisia skillejä ja isku kombinaatioita, yhden tai kahden napin näpyttely menee tylsäksi nopeaan.
Ei hyvältä kuulosta. Ärsytti tämä jo FFXIII pelissä. Ei strategiaa, autolla vaan kun kone tietää kuitenkin paremmin ja varsinkin nopeammin.
En sitten tiedä, ainakin P4:ssä autolla aiheutui Easya vaikeammalla vaikeusasteella hyvin nopea kuolema kyllä.
No, periaattessahan jo XII:tä pystyi pelaamaan painamatta edes sitä yhtä nappia, tosin tämä vaati gambiittien kanssa säätämistä. Mutta silti, pelisuunnittelijoiden ei pitäisi yrittää tehdä mitään kasuaalipelaajille, koska suunnittelijoilla on paha tapa aliarvioida jopa tämäkin kohderyhmä, tiedä sitten miten se on mahdollista.
^ Niinpä. Peliala menee pikkuhiljaa päin helvettiä, kun yritetään tehdä pelejä ihmisille, ketkä eivät edes pelaa näitä pelejä.
Menee päin helvettiä? Ok.
Final Fantasy on nykyään aika mäntti sarja.
Tuo lauseen muotoilu saa pelin taistelumekaniikan kuulostamaan todella tylsältä ja puuduttuvalta, jopa FFXIII taistelusysteemiä hirveämmältä.