Final Fantasy -taistelupeli luottaa PS4:n teknologiaan – kehitysvastuussa Dead or Alive -studio

Uutta Dissidia Final Fantasya kehittää yllättäen Team Ninja, joka käyttää apunaan PlayStation 4:n teknologiaa.

10.4.2015 19:14

Alkuvuodesta paljastuneesta uudesta Dissidia Final Fantasy -pelistä tiedetään taas enemmän. Japanilaisessa Closed Conference 2015 -tapahtumassaan Square Enix on vahvistanut, että kolikkopelihalleja varten suunniteltua taistelupeliä työstää hieman yllättäen Dead or Alivesta tuttu Team Ninja -studio.

Uudesta kehittäjästä huolimatta peli näyttäisi nojaavan edelleen kuitenkin Dissidia-sarjan aiempien PSP-osien ydinideoihin. Kamppailut pohjautuvat jälleen nimittäin erillisten bravery- ja hp-hyökkäysten käyttöön, joista bravery-hyökkäykset kasvattavat hahmojen voimaa ja taktiset hp-iskut vievät puolestaan vastustajien elinvoimaa.

Uusiakin ideoita on kuitenkin myös löydettävissä uutukaisesta. Kahden kamppailijan sijaan taisteluissa yhteen ottavat nyt parhaimmillaan kaksi kolmen hengen tiimiä, ja väritetäämpä toimintaa nyt myös summon-otuksien mukanaololla. Jakelutavastaan huolimatta hahmonmuokkauskin on edelleen tärkeässä osassa pelissä, kiitos sitä varten kehitetyn mobiilisovelluksen.

Todennäköistä tällä hetkellä on, että uusi Dissidia Final Fantasy saataisiin vielä kolikkopelihallien ohella ajan myötä myös ainakin PlayStation 4:lle. Pelin on vahvistettu hyödyntävän kolikkopelihalleissa nimittäin PlayStation 4:stä tuttua ydinteknologiaa ja jopa sen napit käyttävät Sonyn ikonisia näppäinsymboleja. Peliblogi Gematsun käännösten mukaan Sony onkin jo tovin aikaa aktiivisesti yrittänyt saada peliä vahvistettua kotikonsolilleen, mutta ainakin toistaiseksi Square Enix on ollut sitä mieltä, että peli pysyy kolikkopelihallien yksinoikeutena ainakin noin vuoden ajan.

Dissidia Final Fantasyn yleisötestaukset ovat starttaamassa Japanissa näillä näkymin ensi viikolla. Ohessa tuore traileri pelistä.

Lähde: Gematsu

Lisää luettavaa