Final Fantasy VII Remake saa "klassisen" pelityylin perustoiminnan rinnalle – lisää pelikuvaa julki / Uutiset / pelaaja.fi

Final Fantasy VII Remake saa "klassisen" pelityylin perustoiminnan rinnalle – lisää pelikuvaa julki

14.09.2019 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
0
Final Fantasy VII Remake, Final Fantasy VII, square enix, Aps, Classic, JRPG, TGS, TGS 2019,

Square Enix on esitellyt laajemmin Final Fantasy VII Remakea Tokyo Game Show -messuilla. Sarjan tuottaja Yoshinori Kitase nousi näin viikonloppuna PlayStationin viralliselle lavalle suorassa verkkolähetyksessä ja toi esille jopa muutamia uusia asioita pelistä.

Yksi huomiota herättänein paljastus esityksessä oli pelin Normal- ja Easy-vaikeustasojen joukkoon ujutettava Classic-asetus, jonka pyrkimyksenä on tarjota pelaajille mahdollisuus kokea peli enemmän alkuperäistä Fina Fantasy VII:ää muistuttavalla taistelujärjestelmällä.

Kyseessä ei ole missään nimessä suora jäljitelmä siitä, mitä Final Fantasy VII aikoinaan oli. Sen sijaan Classic-asetus laittaa pelin hoitamaan automaattisesti normaalin hyökkäämisen, kun taas pelaajan vastuulle jää valita vain hahmojen erikoisliikkeet, kun näiden tekemisen salliva ATB-mittari hiljalleen täyttyy. 

Uutena pelikuvana esityksessä nähtiin pomotaistelu, jossa Cloud, Tifa ja Aerith ottavat yhteen Midgarin viemäreissä Aps-hirvitystä vastaan. Sen myötä varsinkin Aerithin kyvyistä saadaan aiempaa parempi silmäys, minkä ohella Ifrit ilmestyy sekin lopulta ratkaisemaan ottelun.

Aps-taistelu alkaa oheisella videolla kohdasta 34:44. Muina pelikuvanäytteinä video sisältää jälleen yhden vilauksen myös aivan pelin alussa nähtävään reaktoriosuuteen sekä yhteen Remaken kuntoiluminipeleistä.

Final Fantasy VII Remake käynnistyy PlayStation 4:llä maaliskuun 3. päivä. Kyseessä on ensimmäinen peli, joka keskittyy nimenomaan Final Fantasy VII:n Midgar-osioon. Tarinan on myöhemmin määrä jatkua muiden osien muodossa.

Lähde: Final Fantasy VII Remake (Twitter)

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Nostoja