Final Fantasy XVI julkaistaan PS5:lle kesällä 2023 – draama ja toiminta tiivistyvät uudella trailerilla / Uutiset / pelaaja.fi

Final Fantasy XVI julkaistaan PS5:lle kesällä 2023 – draama ja toiminta tiivistyvät uudella trailerilla

3.06.2022 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
5
Final Fantasy XVI, Final Fantasy, Final Fantasy 16, 2023, PS5, roolipeli, Square Enix, Naoki Yoshida,

Final Fantasy XVI julkaistaan PlayStation 5:lle kesällä 2023, Square Enix on ilmoittanut.

Julkaisuikkuna varmistettiin yhdessä uuden trailerin kanssa, joka tarjoaa aiempaa enemmän viitteitä pelin toiminnallisesta taistelumallista ja sen käyttöliittymästä. Juonen ja tarinankerronan pohjustamista jatketaan toki samalla, minkä myötä julki tuodaan myös aiempaa enemmän pelin maailmaa asuttavia Eikon-otuksia, jotka perustuvat monista aiemmista Final Fantasy -peleistä tuttuihin summon-olentoihin.

– Kehitystiimi on siirtynyt Hiroshi Takain ohjauksen alla kehityksen viimeiseen vaiheeseen keskittyen hiomistöihin jatkaessaan marssia kohta julkaisua. Haluan henkilökohtaisesti kiittää heitä kaikesta heidän kovasta työstään projektin parissa, tuottaja Naoki Yoshida toteaa tuoreessa viestissään.

Ohessa videon lisäksi muutama tuore kuva pelistä.

Lähde: PlayStation Blog

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän JMNyyssonen91 kuva
JMNyyssonen91

Jaksaa edelleen kiinnostaa todella paljon! Kesäksi pelaamista. 😊

Käyttäjän Angel of Death kuva
Angel of Death

Tummasavyisempi meno ei haittaa ja muutenkin on ihan kivan näköinen, mutta vaikuttaa että mukana kulkeva tiimi on jäänyt pois kokonaan ja peli muistuttaa entistä enemmän toimintapeliä kuin japsiropea. Omaan silmään vaikuttaa että esikuvanan ovat olleet Witcherit ja Ubin tuotanto Final Fantasyjen sijaan. Ei toki tarkoita että olisi huono peli ja pelin ollessa vielä kesken voi vaikutelma olla väärä, mutta itse pelaisin perinteisempää Final Fantasyä.

Käyttäjän jr11 kuva
jr11

Ok eli FF7 remake part2 tulee sit aikaisintaan 2024 keväällä. Kyllä tätäkin odottelen iha mielenkiinnolla ei siinä.

Käyttäjän Megaman kuva
Megaman

Toivoisin, että SE alkaisi julkaisemaan näiden harmaiden, umpigeneerisen näköisten, länkkäriyleisölle sorvattujen mainline pelien rinnalle klassista Final Fantasyä, joissa olisi vielä sitä vilpittömyyttä, tarunomaisuutta ja lumoa (read: I-IX) jonka itse yhdistän Final Fantasyyn. Markkinaa varmasti olisi.

Käyttäjän Ananaz kuva
Ananaz

UI näyttää vähän tökeröltä pelin muihin visuaaleihin nähden, mutta muutoin pidän paljon näkemästäni. Tyylillisesti ja temaattisesti vahvoja FFT/Vagrant Story -viboja, mutta Eikonien keskeisen roolin myötä fantasiakin on hyvin edustettuna. Mielenkiintoista nähdä, kuinka niiden väliset taistelut toimivat pelillisesti.

Kiva myös, että julkaisivat PS Blogissa tarkemman listauksen kehitystiimistä. Kazutoyo Maehiro varmistettiin odotetusti pelin käsikirjoittajaksi ja taistelusysteemistä vastaa tosiaan Ryota Suzuki, jolla on pitkä historia Capcomin toiminta- ja tappelupelien saralla.

Pienoinen yllätys myös, että Hiroshi Minagawa on pelin art director. Olisin kuvitellut hänen työstävän sitä huhuttua Tactics Ogre -remakea, joten en arvannut hänen olevan mukana XVI:ssä, mutta hyvä näin.

Toivottavasti vain PC-julkaisua ei tarvitse odotella ihan hirveän pitkään ja että se ei ole ilmestyessään Epic-yksinoikeus.

Nostoja