Battle Royale -räiskintäpelien kisa näyttäisi olevan vahvasti kallellaan Fortniten suuntaan.

Mobiilialustoja seuraava Sensor Tower kertoo Fortniten tuottaneen ensimmäisen viikkonsa aikana viisinkertaisen liikevaihdon kilpailevaan PUBG Mobileen verrattuna. Pelit julkaistiin mobiililaitteille samoihin aikoihin maaliskuussa, mutta PUBG Mobilen mikromaksut aktivoitiin vasta viime viikolla. PlayerUnknown’s Battlegroundsin mobiiliversio tuotti mikromaksujen ensimmäisen viikon aikana n. 700 000 dollarin myynnit Applen alustoilla. Fortnite saavutti vastaavassa ajassa 3,7 miljoonan dollarin myyntiluvut.

Android-laitteet mukaan lukien PUGB Mobilen kokonaismyyntien arvioidaan olleen viikon aikana miljoonan dollarin luokkaa Kiinan markkinoiden ulkopuolella. Valtaosa tuloista (n. 48 %) on peräisin Yhdysvalloista, jonka jälkeen tuottoisimmat markkinat olivat Thaimaa, Iso-Britannia, Kanada ja Venäjä.

Lähde: Sensor Tower

Lisää luettavaa