Eilen rapakon toisella puolella kauppoihin rantautunut Wii U vaikuttaisi hyödyntävän erityisesti itsenäisten kehittäjien kannalta varsin vapaata latauskauppaa. Helsinkiläisen Frozenbyte-pelitalon Mikael Haveri on kertonut IGN:lle, että Nintendo on tosiaankin halunnut todella kunnostautua uuden eShop-palvelunsa kanssa.

– Meille on annettu valta hinnoitella tuotteemme niin kuin parhaaksi näemme isojen poikien antaessa meille vain muutamia ohjenuoria, Haveri hehkutti viihdesivustolle.

Kehittäjiltä löytyy Haverin mukaan lisäksi myös jopa vapaus säätää tuotteilleen annettua hintaa myöhemmässäkin vaiheessa vapaasti. Tämä tarkoittaa, että Wii U:n eShop-kauppapalvelu antaa kehittäjille vapauden luoda esimerkiksi omia alennusmyyntejään milloin heitä sattuu vain huvittamaan.

Muun muassa Microsoftin keskustelua herättänyt tapa pyytää maksua pelien päivittämisestä loistaa Haverin tietojen mukaan myös Wii U:lla poissaolollaan. Peliä voi lisäksi vieläpä päivittää alustalla lähes niin monta kertaa kuin haluaa, joskin Nintendo toki halunnee edelleen varmentaa tarkasti palvelussaan julkaistavat päivitykset. Aivan tietokoneiden Steam-palvelun julkaisuvauhdissa ei siis tällä saralla todennäköisesti vielä mennä.

Frozenbyten ensimmäinen Wii U -peli on Trine 2: Director’s Cut. Se julkaistiin eilen Yhdysvalloissa eShopin kautta ja maksaa siellä 20 dollaria. Euroopassakin aiempaa tuhdimpi pulmaloikinta tullaan näkemään Wii U:n rantautuessa tänne 30. marraskuuta.

Lähde: IGN

Lisää luettavaa