Viikko sitten ilmestyneen samuraiseikkailu Ghost of Tsushiman suosio japanilaisyleisön keskuudessa on päässyt yllättämään Sonyn.

PlayStationin Japanin haara on joutunut virallisella Twitter-tilillään huomauttamaan pelin kysynnän ylittäneen odotukset ja kehottamaan pelaajia suosimaan digitaalista jakelua sillä aikaa, kun jälleenmyyjien tyhjyyttään kumiseviin varastoihin junaillaan täydennystä.

Peli näyttää todella purreen sikäläiseen yleisöön paremmin kuin hyvin, sillä se kapusi ilmestymisviikollaan suoraan Japanin myyntilistojen kärkeen. Reilun 220 000 myydyn kappaleen voimin se myös rikkoi Death Strandingin aiemmin tekemän avausviikon myyntiennätyksen, ja onkin nyt maan markkinoiden nopeiten kaupaksi käynyt ensimmäisen osapuolen PlayStation 4 -nimike.

Myyntihitin lisäksi Ghost of Tsushima on ollut Japanissa myös arvostelumenestys. Amerikkalaisen Sucker Punchin tulkinta historiallisesta Japanista on otettu vastaan lämpimästi, ja peli onkin järjestyksessään kaikkien aikojen kolmas länsimaisen studion kehittämä teos, jolle on legendaarisen Famitsu-pelilehden toimesta suotu täydet 40 pistettä. Aiemmin kunnia on suotu Grand Theft Auto V:lle sekä The Elder Scrolls V: Skyrimille.

Virallisia tilastoja Ghost of Tsushiman menestyksestä muilla markkina-alueilla ei ole vielä saatu, mutta Sony on tavannut raportoida yksinoikeuspeliensä suosiosta suhteellisen pian niiden julkaisun jälkeen.

Lähde: GamesIndustry.biz

Uutisesta on raportoitu osana PlayStationin kanssa toteutettua näkyvyysyhteistyökampanjaa. Yhteistyö ei ole vaikuttanut artikkelin varsinaiseen sisältöön.

Lisää luettavaa