Pelien ollessa vielä kehitysvaiheessa voi moni asia muuttua pikaisesti ja viime hetkellä. Esimerkin tästä antaa God of War -sarjan päähenkilö Kratos, joka pelisarjan luoneen David Jaffen mukaan oli vielä yhdessä vaiheessa kehitystä huomattavasti sinertävämpi ja jopa hieman karvaisempi ilmestys kuin nykyään.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Muutos lopulliseen muotoon tapahtui vain päiviä ennen pelin virallista julkistusta. Santa Monica Studiossa alkoivat nimittäin hälytyskellot soida, kun eräs kehittäjistä huomasi Kratoksen vanhan tyylin muistuttavan huomattavasti Diablo II:ssa nähtävää barbaarihahmoa.

– Olin pelannut Diabloa, mutten koskaan koskenutkaan sen jatko-osaan, joten tämä tuli uutena asiana minulle. Sama koski näemmä myös muitakin tiimin jäseniä, sillä tämä oli ensimmäinen kerta, kun kuulimme edes hahmosta ja sen tutuista piirteistä, Jaffe muistelee blogissaan.

Suurempia vahinkoja viime hetken muutos ei sentään vaikuta kuitenkaan tehneen. Ainakin Jaffen mielestä punainen väri ja kalju sopivat nimittäin Kratokselle huomattavasti paremmin.

Lähde: David Jaffe

Lisää luettavaa