
Google Stadian sisäiset pelistudiot ovat kasvaneet parhaillaan Journey to the Savage Planetia kehittävällä Typhoon Studiosilla, jota johtaa Ubisoftilla aiemmin työskennelleet Alex Hutchinson sekä Reid Schneider.
Stadia Games and Entertainment -osastoa vetävä Jade Raymond ilmoitti uudesta hankinnastaan ja kertoi suunnitelmissa olevan Typhoon Studiosin tiimin integroiminen osaksi Stadia Games and Entertainmentin Montrealissa sijaitseva studiota, jota johtaa Sebastien Puel.
Sitä ennen Typhoon Studios viimeistelee kuitenkin julkistamansa Journey to the Savage Planetin, joka julkaistaan pc:lle, PlayStation 4:lle ja Xbox Onelle 28. tammikuuta 2020. Jatkossa tekijät keskittyvät Stadialle yksinoikeudella saapuvien pelien kehitykseen.
Lähde: Google
Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.
Kommentit
Tällaiset kaupat on toki niiden yläorsien pukumiesten päätöksiä, mutta itseäni ainakin devaajana voisi ketuttaa joutua Stadia yksinoikeusloukkuun.
Stadian yksinoikeuspelit ovat siitä mukavia, että niitä pääsee pelaamaan useilla eri ympäristöillä.
Löytää itsensä parin vuoden sisällä siltä kuuluisalta Googlen hautausmaalta.
Se olisi sääli, koska Stadia on jo osoittautunut hyväksi lisäksi pelimaailmaa. Tilanne muuttuu vieläkin mielenkiintoisemmaksi, kun markkinoille alkaa tulemaan pilvilaskentaa hyödyntäviä pelejä.
Stadia on jo hinnoitellut itsensä ulos. 200€ sisäänpääsymaksu siitä että pääsee maksamaan 60€ peleistä jotka pyörii huonommin kuin konsoleilla, PCsta puhumattakaan.
Mielestäni sille on paikkansa muiden alustojen rinnallla. Pelaajan ei tarvitse ostaa konsolirautaa tai ostaa lisenssiä asentaakseen ja käyttääkseen tietokoneessa suljettua käyttöjärjestelmää.
Stadian käyttäminen on vaivatonta ja ainakin omien kokemusten perusteella pelien kuten RDR2 ja Destiny 2 pelaamiseen enemmän kuin riittävä. Latausajat näyttäisivät olevan ainakin konsoleihin verrattuna huomattavasti nopeammat.
Tietääkseni Stadialle ei ole tällä hetkellä hyvää vaihtoehtoa, joten itse toivoisin sen tulleen jäädäkseen.
xCloud. Enemmän pelejä eikä niistä edes tarvitse maksaa GamePAssin jälkeen yhtään mitään.
Odotan, että pääsen tuotakin kokeilemaan. Tiedätkö tuleeko tuo toimimaan myös Linux ja OSX -käyttöjärjestelmillä? Itselläni on vaatimuksena, että palvelu toimii myös Linuxilla.
Osaatko sanoa voiko xCloud pelejä tehdä avoimilla standardeilla ja työkaluilla vai vaatiiko se Microsoftin suljettujen työvälineiden käyttämistä?
xCloud pelit ei vaadi mitään erikoisia kehitysympäristöjä. Mikä vaan peli joka pöyrii XBoxilla löytyy xCloudista.
En löytänyt mitään virallista sivustoa, että onko pelien kehittäminen avoimilla standardeilla ja työkaluilla mahdollista Xboxille. Täytyy tutkiskella asiaa hieman lisää. Jos se on mahdollista ja Microsoft tuo tuen myös Linuxille, niin xCloud voisi olla itsellenikin vaihtoehto, jos sieltä löytyy vain mieluisia pelejä.