Huoltokatkon takia pelaajien ulottumattomissa ollut Gran Turismo 7 on palannut takaisin linjoille, tiedottaa kehittäjästudio Polyphony Digital. PlayStation-kaahailun alkujaan muutaman tunnin mittaiseksi kaavailtu huoltokatko venähti lopulta päälle 30-tuntiseksi.

Gran Turismo 7:n ohjaaja ja koko kaahailusarjan isä Kazunori Yamauchi valottaa tapausta pelin virallisella kotisivulla, pahoitellen samalla myöhäistä raportointia.

– Havaitsimme heti 1.07-päivityksen julkaisun jälkeen ongelman, jonka takia peli ei käynnistynyt lainkaan tietyissä PS4- ja PS5-konsolierissä. Kyseessä oli harvainen vika, jota ei havaittu kehitystyökaluilla tai testisessioissa ennen julkaisua. Pelaajien tallennusten turvaamiseksi päätimme keskeyttää 1.07-päivityksen jakelun ja tehdä suoraan korjaavan 1.08-päivityksen. Tämä on myöhästymisen syy, Yamauchi kertoo.

Ilmoituksen yhteydessä Yamauchi ottaa kantaa myös Gran Turismo 7:n kisoista voitettaviin pelin sisäisiin rahapalkintoihin, joiden kokoa pienennettiin joidenkin kisojen osalta 1.07 -päivityksessä. Osa pelaajakunnasta onkin kritisoinut, että pienemmät kisavoitot kasvattavat liikaa kalliimpien autojen hankkimiseen vaadittavia pelitunteja, mikä vuorostaan kannustaisi ostamaan pelin sisäistä valuuttaa mikromaksuilla.

– Haluan pelaajien nauttivan useista autoista ja kisoista ilman mikromaksujakin. Samalla on kuitenkin muistettava, että autojen hinnoittelu on tärkeä elementti, joka kuvastaa niiden arvoa ja harvinaisuutta. Siksi pidän tärkeänä, että pelissä autojen hinnat kuvastavat niiden oikean maailman arvoa, Yamauchi perustelee.

Yamauchin mukaan kehittäjät kuitenkin suunnittelevat jo tulevia sisältöjä, ylimääräisiä kisatapahtumia ja lisäominaisuuksia, joiden lupaillaan tuovan helpotusta tilanteeseen. Hän ei kuitenkaan voi lausumansa mukaan vielä tarkentaa yksityiskohtia, mutta GT7:ää pyritään jatkossa hienosäätämään mahdollisimman moneen makuun.

– Haluan GT7:n olevan peli, jossa pelaajat voivat nauttia lukuisista autoista eri tavoin. Mikäli mahdollista, haluaisin välttää tilanteita, joissa pelaajien on mekaanisesti uudelleenpelattava tiettyjä kisoja yhä uudelleen ja uudelleen, Yamauchi kuvailee.

Lähde: Polyphony Digital

Lisää luettavaa