Massiiviroolipelien parissa vaikuttanut julkaisija-kehittäjä NCSoft on lisenssoinut Unreal Engine 4:n käyttöönsä. Hankinta ei myöskään vaikuttaisi olleen mikään hetken mielijohteesta tehty teko, vaan yhtiöllä tuntuu tosiaan piisaavan luottoa Epicin uuteen pelimoottoriin.

– Unreal Engine 4 on erityisen kiehtova pelimoottori ennennäkemättömän tehokkuuden ja suorituskyvyn suhteen. Suunnittelemme julkaisevamme parhaan pelimme hyödyntäen omaa Unreal-osaamistamme ja viimeistä huutoa olevia Unreal Engine 4 -työkaluja, NCSoftin tuotepäällikkö James Bae hehkuttaa.

NCSoftilla piisaakin jo varsin hyvin kokemusta Unreal-moottoreista. Yhtiön oivasti menestynyt MMO-peli Lineage II hyödyntää Unreal 2 -pelimoottoria, kun taas sen tuoreempi Blade & Souls -kokonaisuus on puolestaan Unreal 3 -peli.

Epic esitteli Unreal 4:n kunnollisesti ensimmäistä kertaa viime vuoden puolella. Moottorin rakentaja itse on aikeissa hyödyntää luomustaan tulevassa Fortnite-pelissään, kun taas kolmansista osapuolista sen on lisenssoinut käyttöönsä ainakin Square Enix ja satunnaisesti generoituvaa Daylight-kauhupeliä työstävä Zombie Studios.

Lähde: NCSoft, IGN

Lisää luettavaa