Halo 5:n julkaisuviikko oli kepeästi sarjan menestyksekkäin / Uutiset / pelaaja.fi

Halo 5:n julkaisuviikko oli kepeästi sarjan menestyksekkäin

5.11.2015 // Kirjoittanut: Johanna Puustinen
20
Halo 5:n julkaisuviikko oli kepeästi sarjan menestyksekkäin

Viime viikon tiistaina ilmestynyt Halo 5: Guardian on osoittautunut tuotteliaaksi.

Microsoftin mukaan Halo 5:n julkaisuviikko oli 14-vuotiaan pelisarjan ylivoimaisesti menestyksekkäin. Ensimmäisellä viikollaan peli tienasi yli 400 miljoonaa dollaria, mikä ylittää Halo 4:n ennen hallitseman myyntiennätyksen kirkkaasti noin sadalla miljoonalla. Tällä kertaa Microsoft on kuitenkin laskenut mukaan myös tyyriit konsolipaketit, joiden kyljessä Halo 5:ttä kaupitellaan, mikä luonnollisesti vaikuttaa lukuihin. Varsinaisia kappalelukuja Microsoft ei ole julkistanut.

Halo 5:stä tuli julkaisuviikollaan myös Xbox Onen käyttäjämääriltään menestyksekkäin yksinoikeuspeli, ja se keikkui viime viikolla Xbox Onen sekä Xbox Liven pelatuimpien pelien ykköspaikalla. Yhteensä fanit ovat upottaneet peliin jo yli 21 miljoonaa tuntia aikaa, joista 12 miljoonaa on vietetty yksinpelikampanjan parissa.

– Halo 5 edustaa kaikkia Xbox Onen mahdollisuuksia ja on ansainnut paikkansa Xboxin historian parhaan joulupelitarjonnan ankkurina, Xbox-pomo Phil Spencer hehkuttaa Microsoftin tiedotteessa.

Ennätyksiä rikottiin Halo 5:n puitteissa viime viikolla myös Suomessa. Lisää Pelaajastakin tutun Paavo Niskalan Guinness World Recordsin arvoisesta Halo-maratonista voi lukea täältä

Lähde: Xbox Wire, Eurogamer

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän zappah kuva
zappah

Pakko sanoa sen verran, että kyllä MS:llä tosiaan ainakin on yksinoikeudet nyt kunnossa. Ei tule Sonylta juuri mitään mieleen mitä olisi tässä lähiaikoina tulossa.

Vaan eipä siinä, en minä yksinoikeuksien vuoksi tällä kertaa konsolia valinnutkaan.

Käyttäjän Juissimehu312 kuva
Juissimehu312

Nyt kyllä täytyy sanoa että täh? Niin monet arvostelut on repinyt tälle uuden persreiän, varsinkin huonon yksinpelin sekä split screenin poissaolon takia.Tästä syystä jäi ainakin meidän kaveri porukassa peli (sekä konsoli) hankkimatta. Kiinnostaa nähdä miten hyvin peli loppupeleissä myy.

Käyttäjän Optimus Prime kuva
Optimus Prime
Lainaus käyttäjältä Juissimehu312

Nyt kyllä täytyy sanoa että täh? Niin monet arvostelut on repinyt tälle uuden persreiän, varsinkin huonon yksinpelin sekä split screenin poissaolon takia.Tästä syystä jäi ainakin meidän kaveri porukassa peli (sekä konsoli) hankkimatta. Kiinnostaa nähdä miten hyvin peli loppupeleissä myy.

Metacritic keskiarvo 85 ja moni arvostelu tehty yksinpelin perusteella. IGN antoi 9.0 ja hehkutti myös moninpeliä. On taas luettu valikoivasti arvosteluja siellä päässä...

Käyttäjän wisec kuva
wisec

Kannattaa tsekata AngryJoen arvio utubesta...aika hyvin käydään heikkoudet ja vahvuudet läpi...

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus

Nimeonomaan ainut mikä kuulostaa suurelta on dollarit. Mutta montako peliä on myyty asiakkaille? Näitä oikeita numeroitahan MS ei enää ilmoittele. Ei kerro dollarit mitään, varsinkin kun seassa on 500 euron konsoli bundlea.

Käyttäjän Hanska kuva
Hanska
Lainaus käyttäjältä wisec

Kannattaa tsekata AngryJoen arvio utubesta...aika hyvin käydään heikkoudet ja vahvuudet läpi...

Kävin kattoon ton pätkän. Kyllähän mies ihan asiaa puhuu. Varsinkin mikromaksut peleissä on sellasta syöpää, että ei toista. Sitten porukka vielä kehtaa puollustella niitä. Ennen ku osti pelin niin siistit unlockit avattiin pelaamalla ja suorittamalla haasteita. Nykyään pitää maksaa perse kipeäksi, että saa jonku armorin unlockattua (tai pelata 600+ tuntia). Ei pitäis ruokkia pelilafkoja tällasissa asioissa, vaikka mikromaksusysteemi oiski minimaalinen. Tarpeeksi ku porukka maksaa, niin seuraavassa Halossa mikromaksut onki ottanu vähän enempi roolia.

Käyttäjän Ruby kuva
Ruby
Lainaus käyttäjältä Hanska

Lainaus käyttäjältä wisecKannattaa tsekata AngryJoen arvio utubesta...aika hyvin käydään heikkoudet ja vahvuudet läpi...
Kävin kattoon ton pätkän. Kyllähän mies ihan asiaa puhuu. Varsinkin mikromaksut peleissä on sellasta syöpää, että ei toista. Sitten porukka vielä kehtaa puollustella niitä. Ennen ku osti pelin niin siistit unlockit avattiin pelaamalla ja suorittamalla haasteita. Nykyään pitää maksaa perse kipeäksi, että saa jonku armorin unlockattua (tai pelata 600+ tuntia). Ei pitäis ruokkia pelilafkoja tällasissa asioissa, vaikka mikromaksusysteemi oiski minimaalinen. Tarpeeksi ku porukka maksaa, niin seuraavassa Halossa mikromaksut onki ottanu vähän enempi roolia.

Tokihan sitä pelaisi pelinsä mieluummin ilman mikromaksuja, mutta toisaalta 5:ssä on melko reilu systeemi. Arena-pelimuodoissa mikromaksuissa saa pelkästään kosmeettisia parannuksia ja Warzoneenkin saa hyvin aseita ilman että käyttää euroakaan, vaikka parempia aseita saakin yleensä odottaa. Niihin kaikista parhaimpiin aseisiin Warzonessa ei oikeaa rahaakaan käyttäneet pääse käsiksi kuin ihan lopussa, tai eivät ollenkaan, jos eivät ole tarpeeksi taitavia.

Muuten olin Angry Joen kanssa melko samaa mieltä, mutta noiden väittäminen pay2winiksi on vähän kaukaa haettua. Niin ja mikromaksujen "ansiosta" kaikki tulevat kartat ovat ilmaisia.

Käyttäjän Roinaa kuva
Roinaa

Kyllähän tätä voisi kokeilla (viimeisin pelattu halo on reach) ja verestellä vanhoja. Mutta harmi kun ajavat tätä xbox exclusive politiikkaa. Joutaisi roskiin tuommoiset.

Lähdettäisiin mieluummin kehittämään sieltä huipulta (pc) kaikilla herkuilla ja sitten tiputeltaisiin ominaisuuksia kaikille koneille sopiviksi, niin ettei kukaan jäisin ilman.

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus
Lainaus käyttäjältä Roinaa

Lähdettäisiin mieluummin kehittämään sieltä huipulta (pc) kaikilla herkuilla ja sitten tiputeltaisiin ominaisuuksia kaikille koneille sopiviksi, niin ettei kukaan jäisin ilman.

Tämä on juuri sitä mitä minä haluaisin tapahtuvan. Vähintään multiplattien kanssa. Yksinoikeudet vaan on välttämätön paha. Ei tarvisi muuta, kun pc:n siinä kohtaa jos kaikki pelit tulisi pc:lle.

Käyttäjän RedJimi kuva
RedJimi
Lainaus käyttäjältä Ruby

Muuten olin Angry Joen kanssa melko samaa mieltä, mutta noiden väittäminen pay2winiksi on vähän kaukaa haettua. Niin ja mikromaksujen "ansiosta" kaikki tulevat kartat ovat ilmaisia.

Juuri tätä on välillä pitänyt ihmetellä, sillä nyt se on vain tierattua ja randomoitua level-unlockables-touhua. Käytännössä samaa mitä oli esim. Halo: Reachin levelien saavuttamisessa. Asekortit ovat kaksipiippuinen juttu, mutta eräiden muiden pelien tapaan Halo ei kylmästi estä aseiden ja ajoneuvojen kaappausta.

Nostoja