Halo Infinite -kehittäjät vastaavat Xbox Series X -lippulaivapelin grafiikkakritiikkiin – "monin paikoin olemme samaa mieltä" / Uutiset / pelaaja.fi

Halo Infinite -kehittäjät vastaavat Xbox Series X -lippulaivapelin grafiikkakritiikkiin – "monin paikoin olemme samaa mieltä"

31.07.2020 // Kirjoittanut: Ville Arvekari
6
Halo Infinite -kehittäjät vastaavat Xbox Series X -lippulaivapelin grafiikkakritiikkiin – "monin paikoin olemme samaa mieltä"

Halo Infiniteä kehittävä 343 Industries on vastannut pelin ulkoasun saamaan kritiikkiin. Uuden sukupolven Xbox Series X -konsolin lippulaivapelin graafinen ilme ei vastannut monien odotuksia ja päätyi äänekkään kritiikin kohteeksi viimeviikkoisen pelikuvaesittelyn jälkeen.

Virallisen blogijulkaisun mukaan studio ottaa pelin taidesuunnitteluun ja graafisiin yksityiskohtiin kohdistetun kritiikin erittäin vakavasti, vaikka studion saama palaute onkin ollut "enemmän positiivista kuin negatiivista". Kirjoituksessa silti tunnustetaan, ettei kritiikki ole täysin perätöntä.

– Negatiiviseen palautteeseen lukeutuu kommentteja hahmojen latteudesta, yksinkertaisuudesta ja muovisuudesta, valaistuksen elottumuudesta ja sen puuttuvasta syvyydestä sekä ruudulle pompahtavista esineistä. Monin paikoin olemme samaa mieltä. Meidän on tehtävä töitä parantaaksemme graafisia yksityiskohtia ja yleisilmettä julkaisuun mennessä, blogissa myönnetään.

343 Industriesin mukaan Xbox Games Showcase -lähetyksessä näytetty yhä työn alla olevan pelin kuvamateriaali oli myös useiden viikkojen takaisesta versiosta. Pelin graafisia ja pelimekaanisia elementtejä yhä hiotaan ja viimeistellään kohti julkaisua, mutta osa palautteesta on myös nostanut esiin myös uusia suunnitelmia.

– Vaikka osa palautteesta oli odotettua ja kohdistuu jo työn alla oleviin osa-alueisiin, osa palautteesta on nostanut esiin uusia uusia mahdollisuuksia ja ratkaisuja, joita tiimi parhaillaan arvioi. Meillä ei ole vielä varmoja vastauksia tai ratkaisuja kerrottavana, mutta tiimi työskentelee mahdollisimman nopeasti vastatakseen palautteeseen, kirjoituksessa kerrotaan.

Blogissa taustoitetaan myös pelin taidesuunnittelua, joka nojaa tällä kertaa enemmän alkuperäisen Halo-triloigan klassisempaan estetiikkaan. Tämä näkyy eloisampana väripalettina sekä esineiden "puhtaampina" mallinnuksina, mikä ei kuitenkaan tarkoita karsitumpia yksityiskohtia.

Kirjoituksessa myös kerrotaan, ettei studiolla ole vielä varmuutta Halo Infiniten betatesteistä maailmalla jylläävän koronapandemian ja etätyöskentelyn tuomien haasteiden takia.

Halo Infinite julkaistaan loppuvuodesta niin Xbox Series X:lle, Xbox Onelle kuin pc:llekin.

Lähde: 343 Industries

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Augustus kuva
Augustus

Grafiikoille tässä parissa kuukaudessa kerkee tuskin mitään kummoista tekemään.

Käyttäjän Balnazzard kuva
Balnazzard
Lainaus Augustus

Grafiikoille tässä parissa kuukaudessa kerkee tuskin mitään kummoista tekemään.

No 343:n kokoisella tiimillä ja Microsoftin resursseilla voi ehkä ehtiäkkin. Ja jos ei julkaisuun, niin luulisi että julkaisun jälkeenkin tuota pelin ulkoasua on mahdollista parantaa Series X:llä ja PC:llä päivitysten kautta, joten siinä mielessä jos pelin on muuten hyvä, voidaan suurempi floppi välttää.

Käyttäjän Kadoogan kuva
Kadoogan

Vähän on selittelyn makua. Toki varmaan vielä olikin tarkotus hioa ulkoasua mutta jos julkastaan gameplay trailereita niin yleensä niissä on maininta jos graffat on vielä wip. Nähdäkseni missään kohtaa videota ei näy mitään mainintaa pelin keskeneräisyydestä.

Käyttäjän Al87 kuva
Al87

Ei latausaikoja. Suurin edistys uudella sukupolvella.

Käyttäjän wlizer kuva
wlizer

"joku voisi sanoa että syntyi suuri haloo grafiikoista",
nyt taisi mennä pointti ohi- ei ollu kyse pelkästää grafiikoista, myös se aloitus oli todella outo. miksi peli alkoi sen tietyn ajan jälkeen ja kuka oli se muslimilta näyttävä henkilö joka väitti löytäneensä master chiefin? tämmöiset epäselvät jutut ei ole niin hyviä simppeliä ymmärtämistä vaativaan teasereihin yleensä. ei kiinnosta lukea halon historiaa ja kirjallisuutta vain ymmärtääkseni mitä jossai trailerissa tapahtuu vaikka ykköstä olenkin pelannut melkei läpi.

en keksinyt pelistä mitään hyvää tai kiinnostavaa miksi sitä edes pitäisi kokeilla.

Käyttäjän Megaman kuva
Megaman

Ongelma ei mielestäni sinäänsä ole grafiikoissa - hyvältähän tuo peli näyttää, mutta kyseenalaista tässä on se, että mihin uutta konsolisukupolvea tarvitaan? Tuota voisi pelata ihan hyvin edelliselläkin.

Nostoja